• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-08-28 17:30:56 följande:
    Och nu har ni svaret på varför jag har stått ut med att ha gemenskam vårdnad trotts allt tjafs...Vågar inte tänka på vad som händer om vi hamnar i tingsrätten.Så länge jag kan hålla honom kort, men han fortfarande tror han har något att säga till om så funkar det.www.aftonbladet.se/nyheter/article5704597.ab
    Fy så hemskt. Tyvärr är det nog många som har det så här *ryser*.
    Är det så illa Tinker? *kramar*
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-08-28 16:36:38 följande:
    Könsgeneraliserar inte. Inte ett skvatt och är 100% övertygad om att majoriteten av all kvinnor vill ha "snälla" män.Däremot är jag 100% övertygad om att den andra sidan också finns och att den alltid kommer finnas. I min värld är det kvinnor som väljer och män som erbjuder, dvs val av partner i slutändan är hennes, inte hans.Mannen imponerar på henne och hon väljer. Precis som det varit i hundratals år. om inte tusentals. Anledningen ör tt hin föder barnen och inte mannen, typ.Eller har jag fel?
    Nej, jag tror inte det är så överallt. I vissa länder, där det är överskott på kvinnor och underskott av män, där är det kvinnorna som imponerar på männen och de väljer. Oftast inte bara en...
    Men iofs väljer nog kvinnan ofta vem hon ska imponera på...
    Intressant.
  • TinkerBelle

Någon dag ska jag berätta för dig.

Sonja68 skrev 2009-08-28 17:35:07 följande:
    Fy så hemskt. Tyvärr är det nog många som har det så här *ryser*.Är det så illa Tinker? *kramar*
  • TinkerBelle

USCH!

Har har så många bihållerinflamationer att jag tappat räkningen.

När jag började pendla mellan Sverige och England hittade jag en tablett (receptfri) som är avsvällande.
    Hjälper mig att hålla mig frisk.
    Tar så fort jag känner att det är pågång.

Finns så mycket vi borde ha i Sverige.....

Tror att vila, het dusch och hmm te (igen) är bästa huskuren.
    sen kan man säkert peta in vitlöksklyftor och anant trams för att bota det, men det tänker inte jag pröva....

Frulle skrev 2009-08-28 16:11:34 följande:
    Ni som är tanter.. HUR får man bort en bihåleinflamation?! MÅSTE man äta medicin?
  • Fjällbruttan

Störtar bara in och säger farväl....
    Nu ska jag ut i ödemarken med min snälla Fjllräddare som ska fra runt mig i skog och mark

Hoppas vi ses på söndag!

Ha en underbar helg!!

Kramen till alla!

• Sonja68

Kram Fjällis, ha det bra på Fjället!

• Bobou

Lite svartvitt, men ok, vi är överens.

Fjosok skrev 2009-08-28 16:36:38 följande:
    Könsgeneraliserar inte. Inte ett skvatt och är 100% övertygad om att majoriteten av all kvinnor vill ha "snälla" män.Däremot är jag 100% övertygad om att den andra sidan också finns och att den alltid kommer finnas. I min värld är det kvinnor som väljer och män som erbjuder, dvs val av partner i slutändan är hennes, inte hans.Mannen imponerar på henne och hon väljer. Precis som det varit i hundratals år. om inte tusentals. Anledningen ör tt hin föder barnen och inte mannen, typ.Eller har jag fel?
  • Bobou
    Frulle skrev 2009-08-28 16:11:34 följande:
    Ni som är tanter.. HUR får man bort en bihåleinflamation?! MÅSTE man äta medicin?
    Man BÖR INTE äta antibiotika iaf, för det har ingen effekt, men många läkare skriver ut det ändå...
    ...stod det i DN i samband med att två reportrar kollade hur lätt man får ut antibiotika tidigare i vår. Kan inte bedöma riktigheten.
  • passionsblomman

Nu ska jag fira dagens framgångar med att äta....

...Svenska kräftor....

Fick svar på senaste budet med 25 till, så nu har det faktiskt gått upp 250 000 över vårt utgångsbud, och det är två par som fortfarande diskuterar och ska återkomma, så kanske kanske är det inte riktigt stopp än.

Det är värt ett gäng kräftor!

• Frulle

Hmm vart ska jag peta in vitlöksklyftorna??

TinkerBelle skrev 2009-08-28 17:48:34 följande:
    USCH!Har har så många bihållerinflamationer att jag tappat räkningen.När jag började pendla mellan Sverige och England hittade jag en tablett (receptfri) som är avsvällande.Hjälper mig att hålla mig frisk.Tar så fort jag känner att det är pågång.Finns så mycket vi borde ha i Sverige.....Tror att vila, het dusch och hmm te (igen) är bästa huskuren.sen kan man säkert peta in vitlöksklyftor och anant trams för att bota det, men det tänker inte jag pröva....
Svar på tråden Tantvarning 5