• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Du vet allt jag vet darling! 1 250 000 är senaste budet och så ska visst två andra intressenter ge sina bud imorgon.

Mulle, du får ju inte ÄNDRA nERÅT fattar du väl nu!!!

Fast dina 1,8 var ju något sanslösa, så dagens känsla är nog mer verklighetsförankrad...

dfk skrev 2009-08-27 20:40:20 följande:
    Vad jag är nyfiken på hur det går med budgivningen passion, hoppas dom bjuder mååååånga pengar!
  • dfk

Så ska det se ut! Tänk allt slit och jobb ni har lagt ner på att göra fint, det får ni igen nu.

• Heloise

woot Blommis! Wow så spännande, jag håller på Mulles knän!

Full fart idag, jag har uträttat massor med ärenden i dag och spenderat en massa pengar.
    Vi hade typ saltgurka och sylt i kylen och frysklampar i frysen, jag får panik när vi inte har nått hemma. Sen har jag köpt fancy hårprodukter, och en BH, höll på och trilla omkull när tanten pressade in flickorna i en 85 F!!!! Seriöst jag släpar runt på två badbollar tydligen, dessutom kostade den en smärre förmögenhet(800kr).

Nu mår jag bättre och flickorna bättre och kylen och frysen är fyllda med mat. Tänk om det blir krig, hur länge överlever man på saltgurka och sylt?

Nu ska dödssjuka Panzer( dvs en karl med förkylning) och jag kika på "En vampyrs bekännelser" och äta tiramisuglass.

puss på er!

• Im yours

Godmorgon.

Blomman; Jag hejjar på budgivningen allt jag kan. Åhhhhh, vad det är spännande. Föresten villavagn, är det en sån som man kan hyra på en del campingar?

Sonja; Du är allt en riktig kämpe, o i Villamo har du en lärare som vet hur de noberna ska tas. De hantverkare som härjar i dina trakter gör även mig fnoskig. Ghaaaaaaaaa ....... vad jag blir arg på så sånna störiga personer. Tänk om du skulle lägga på lite extra kostnader för sveda o värk? De ska fan vara tacksam för att du inte är ett dugg girig.

Heloise; Jag är oxå förskyld, o just därför har jag ätit Peach Melba- glass, o en halv chokladkaka;-D

Frulle; Det verkar som om ni kanske får en bra lösning på bostadsområdet iaf. Hejjar på er oxå.

Fjällbruttan; Oj, vad du fejjar o grejar. Skulle behöva någon som du härhemma. Går det att hyra in dig som coach??

Soldemor; En egen dator underlättar verkligen.

Idag har jag sovit sisådär 10 timmar igen, undrar hur mycket sömnighet det rymms i mig

Fjosok; Filiph, kommer förmodligen att kallas för Frippe trots den gedigna stavningen av namnet

Till er alla, från oss alla. En riktigt trevlig helg!

• Aleta

Ojojoj, vad jag ligger efter!

Passionsblomman, jag skickar hypnotiska tankar till alla budgivare att de bara MÅSTE ha ert hus, bjud, bjud, bjud!

Vad skönt med datorn Soldemor. Maken ville att jag skulle ha en ny, men jag bromsade i tid. Insåg att vi inte skulle ha råd nu när jag måste köpa stängsel till hästarna också.

Tack för skrattet Fjosok! Filiph!

Im yours, kan du inte skicka lite sovtimmar till mig, tack?

Frulle, vilka kast, han ville ju absolut inte flytta trodde jag.

Sonja, vad jobbigt med alla neddragningar. På vår förskola så har de tagit bort en tjänst, så nu ska en av fröknarna städa och sköta köket 50% av tiden istället. Dessutom så har de dragit in på ätandet för fröknarna. De måste betala för att få äta frukost och mellanmål med barnen! Har de egen mat med sig så måste de äta på ledig tid och i personalrummet. Lunchen får de äta beroende på hur många barn som är där. I annat fall sk ade betala 25:- för en barnportion och 50:- för en vuxenportion. Vad kostar maten att göra? 7:- ? Ska det tjänas pengar på förskolefröknar nu? I skolan är luncherna helt borta för personalen om de ej betalar. Självklart gör de inte det, så nu äter barnen själva - värdelöst!

Heloise, en bra BH är guld värd. Jag önskar mig en ny varje dag nästan.

TinkerBelle vad tråkigt att inte få träffas på så länge, klart att du längtar!

Nu ropar barnen från köket. Sedan ska jag fortsätta att gå lös med yxan på timmerväggen. Hoppas bara att det blir fint tillslut, jag har drömt mardrömmar om hur hela väggen rasar...

• Fjosok

Fröknarna??? Ge er med det gamla ordet nu va? Jag kallas inte magister heller. Magister Fjosse

Filiph ja, lät som att föräldrarna bestämt från ruta 1 att barnet har talfel alt är dyslektiker modell knugen. Skämt och sido känns sådana stavningar lite tveksamma och kanske inte direkt genomtänkta.

Ha en bra dag alla. Friday is coming! wiiiehaa!

• Frulle

Passion. Jag gick in på annonsen och hoppades på att kunna följa budgivningen där, men tji fick jag!

• Sonja68
    Aleta skrev 2009-08-28 07:53:58 följande:
    [citat]
    På vår förskola så har de tagit bort en tjänst, så nu ska en av fröknarna städa och sköta köket 50% av tiden istället. Dessutom så har de dragit in på ätandet för fröknarna. De måste betala för att få äta frukost och mellanmål med barnen! Har de egen mat med sig så måste de äta på ledig tid och i personalrummet. Lunchen får de äta beroende på hur många barn som är där. I annat fall sk ade betala 25:- för en barnportion och 50:- för en vuxenportion. Vad kostar maten att göra? 7:- ? Ska det tjänas pengar på förskolefröknar nu? I skolan är luncherna helt borta för personalen om de ej betalar. Självklart gör de inte det, så nu äter barnen själva - värdelöst!

Va?!?! Jag är chockad... Vad är det för j***a trams?! Umgänget vid matbordet är ju en del i "undervisningen" åtminstone för de små barnen.

Och Fjosok, ursäkta. Det bara blir så. Ungarna kallar alla för fröken, även de manliga förskollärarna . Nu ska jag försöka skärpa mig. Pedagoger eller lärare, är det bättre?

I'm yours, så skönt att du får sova ut Tydligen behöver du det.

Här regnar det idag. Mannen åker iväg en sväng österut så jag är ensam med flickorna till på söndag. Popcorn ikväll!

Min kompis ringde skärrad nyss. Det har brunnit hos henne!!!
    Igår kväll när hon halvslumrade i soffan känner hon brandrökslukt. Lågor från spisen upp mot fläkten (som inte var igång). En keramikhäll. Ingen lampa indikerade att någon platta var varm, inga vred var påslagna, alla proppar i proppskåpet var hela, men hällen och hela spisen var glödhet!! Plastdetaler runt om hällen hade smält. Alltså någon INUTI spisen,under hällen har fått nåt överslag.
    Hon kastade handdukar över lågorna och sen kom Brandkåren/Brandservice eller nåt sånt.
    Vi har en likadan hällspis hemma...
    Hon har en flicka på 7 år som sov inte långt från köket, själv var hon på väg att somna, hade hon gjort det hade det förmodligen varit kört.
    Brandvarnaren gick inte igång. Gissa varför... Batteriet var slut.

Så dagens tips får bli: KOLLA BATTERIERNA I BRANDVARNAREN!

Kram på er och sköt om er alla härliga tanter.
  • Frulle

Vart har du hittat den där idiotiska texten??

Sonja68 skrev 2009-08-28 08:47:00 följande:
    [citat]På vår förskola så har de tagit bort en tjänst, så nu ska en av fröknarna städa och sköta köket 50% av tiden istället. Dessutom så har de dragit in på ätandet för fröknarna. De måste betala för att få äta frukost och mellanmål med barnen! Har de egen mat med sig så måste de äta på ledig tid och i personalrummet. Lunchen får de äta beroende på hur många barn som är där. I annat fall sk ade betala 25:- för en barnportion och 50:- för en vuxenportion. Vad kostar maten att göra? 7:- ? Ska det tjänas pengar på förskolefröknar nu? I skolan är luncherna helt borta för personalen om de ej betalar. Självklart gör de inte det, så nu äter barnen själva - värdelöst!Va?!?! Jag är chockad... Vad är det för j***a trams?! Umgänget vid matbordet är ju en del i "undervisningen" åtminstone för de små barnen. Och Fjosok, ursäkta. Det bara blir så. Ungarna kallar alla för fröken, även de manliga förskollärarna . Nu ska jag försöka skärpa mig. Pedagoger eller lärare, är det bättre?I'm yours, så skönt att du får sova ut Tydligen behöver du det.Här regnar det idag. Mannen åker iväg en sväng österut så jag är ensam med flickorna till på söndag. Popcorn ikväll!Min kompis ringde skärrad nyss. Det har brunnit hos henne!!! Igår kväll när hon halvslumrade i soffan känner hon brandrökslukt. Lågor från spisen upp mot fläkten (som inte var igång). En keramikhäll. Ingen lampa indikerade att någon platta var varm, inga vred var påslagna, alla proppar i proppskåpet var hela, men hällen och hela spisen var glödhet!! Plastdetaler runt om hällen hade smält. Alltså någon INUTI spisen,under hällen har fått nåt överslag.Hon kastade handdukar över lågorna och sen kom Brandkåren/Brandservice eller nåt sånt.Vi har en likadan hällspis hemma... Hon har en flicka på 7 år som sov inte långt från köket, själv var hon på väg att somna, hade hon gjort det hade det förmodligen varit kört. Brandvarnaren gick inte igång. Gissa varför... Batteriet var slut. Så dagens tips får bli: KOLLA BATTERIERNA I BRANDVARNAREN!Kram på er och sköt om er alla härliga tanter.
  • Frulle

Och FY va läbbigt md branden!!

Sonja68 skrev 2009-08-28 08:47:00 följande:
    [citat]På vår förskola så har de tagit bort en tjänst, så nu ska en av fröknarna städa och sköta köket 50% av tiden istället. Dessutom så har de dragit in på ätandet för fröknarna. De måste betala för att få äta frukost och mellanmål med barnen! Har de egen mat med sig så måste de äta på ledig tid och i personalrummet. Lunchen får de äta beroende på hur många barn som är där. I annat fall sk ade betala 25:- för en barnportion och 50:- för en vuxenportion. Vad kostar maten att göra? 7:- ? Ska det tjänas pengar på förskolefröknar nu? I skolan är luncherna helt borta för personalen om de ej betalar. Självklart gör de inte det, så nu äter barnen själva - värdelöst!Va?!?! Jag är chockad... Vad är det för j***a trams?! Umgänget vid matbordet är ju en del i "undervisningen" åtminstone för de små barnen. Och Fjosok, ursäkta. Det bara blir så. Ungarna kallar alla för fröken, även de manliga förskollärarna . Nu ska jag försöka skärpa mig. Pedagoger eller lärare, är det bättre?I'm yours, så skönt att du får sova ut Tydligen behöver du det.Här regnar det idag. Mannen åker iväg en sväng österut så jag är ensam med flickorna till på söndag. Popcorn ikväll!Min kompis ringde skärrad nyss. Det har brunnit hos henne!!! Igår kväll när hon halvslumrade i soffan känner hon brandrökslukt. Lågor från spisen upp mot fläkten (som inte var igång). En keramikhäll. Ingen lampa indikerade att någon platta var varm, inga vred var påslagna, alla proppar i proppskåpet var hela, men hällen och hela spisen var glödhet!! Plastdetaler runt om hällen hade smält. Alltså någon INUTI spisen,under hällen har fått nåt överslag.Hon kastade handdukar över lågorna och sen kom Brandkåren/Brandservice eller nåt sånt.Vi har en likadan hällspis hemma... Hon har en flicka på 7 år som sov inte långt från köket, själv var hon på väg att somna, hade hon gjort det hade det förmodligen varit kört. Brandvarnaren gick inte igång. Gissa varför... Batteriet var slut. Så dagens tips får bli: KOLLA BATTERIERNA I BRANDVARNAREN!Kram på er och sköt om er alla härliga tanter.
Svar på tråden Tantvarning 5