• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

Morrn, häxan surtant här... Maken väckte både mig och lilla vild i morse, hasn larm tjöt 4 gånger!! vi brukar kunna sova till halv nio när det inte är dagis, nu studsade hon redan halvsju jag är för f-n mer morgontrött än hela byn ihop... gnisslar tänder!
    Dessutom sov jag dåligt inatt...

Sonja, låter som ni fått vår gamla rektor till er, fy f-n när de ska spara pngar på barn!
    Låter som en synerligen dålig idé att sätta ihop 10-åringen med 6-åringar, stressande för alla vill jag påstå! Och om han brukar gå på fritids så måset han u blir understimulerad med 6-åringarna.... PUCKOREKTOR!

I´m yours, underbart att få sova! Är avis...

Tinker, du måste vara en fena på att sy Jag är så nöjd att jag fixade tärnklänningarna och mannens slips och väst, men de tål inte att synas i sömmarna
    Dop lät mysigt men begravning är ju inte roligt, nån nära dig? Kramar om!

Sonja, min kompis är totalkass på att sy, hon använder nåt slags klisterremsor och klipper av gardinerna och sen stryker hon fast remsorna och fållar på det viset
    Ska hjälpa henne i höst att sy raksömmar så hon får i hop ett dynöverdrag

• TinkerBelle

Hade en dröm när jag var i tonåren att jag skulle gå tillskärarakademin, men realist som jag är insåg jag att det nog var bättre att sy som hobby och till husbehov.

• Bobou

Im yours:
    Haha, ditt tangentbord tror att det är ett unix-tangentbord! Eller liknande. Har hänt mig typ två gånger och det har varit att starta om bara... Alltså, det är ju inget problem, men jag skulle verkligen vilja veta vad som far i datorn?! Finns det något kortkommando för det? Har inte lyckats googla fram något iaf. Blir så nyfiken på sånt!

• Sonja68

Tinker, jag har en perfekt begravningsklänning à la Jackie Collins. Svart, enkel, raka snitt. Tidlös klassiker. Jättesnygg. Hade du bott närmare hade du fått låna den

• Sonja68

Bruttan; "Häxan surtant" Ser att vi har samma repertoar på TV därhemma, haha. En riktig surhagga låter du som idag. Men det är rätt, ut med det bara! Vi finns här och lyssnar
    Men jag förstår att man kunde få en bättre start på morgonen. Jag var så där igårmorse. Min man vräkte ur sig nåt knäppt och på vägen till jobbet hade jag hunnit fundera och elda upp mig över den där kommentaren och de där suckarna att jag fick blixthuvudvärk.

Jag tänkte också på det du skriver att den där 10åriga killen blir ju också understimulerad med våra sexåringar! Alltså, det är ju inte rätt mot pojken som BEHÖVER sin resurslärare och det är inte rätt mot våra sexåringar som behöver SIN lärare. Ekvationen går inte ihop och i slutänden blir det som det brukar bli: Barnen blir lidande.
    Bra föredöme också för småttingarna, se en kille som klättrar på väggarna och river ut lokalen gång på gång. Varje dag. De kollar ju hela tiden på de äldre barnen och hur de beter sig.

Nåja, jag ska nu först ta den här fajten ang ryskan. SEn, om det verkar gå över styr på sexårs, och ingen annan förälder tar tag i det, så blir det väl Superjobbiga Sur-Sonja som får härja med rektorn om den saken också... Trött jag blir.

• TinkerBelle

Något sånt är det det får bli.
    Min ena syrra har en och om det inte var för att hon lirade i samma liga som Heloise syster så hade jag frågat henne.

Synd på avståndet!

Sonja68 skrev 2009-08-27 09:53:47 följande:
    Tinker, jag har en perfekt begravningsklänning à la Jackie Collins. Svart, enkel, raka snitt. Tidlös klassiker. Jättesnygg. Hade du bott närmare hade du fått låna den
  • TinkerBelle

Och här är jag och trodde att alla tanter kunde sy...

passionsblomman skrev 2009-08-27 09:33:18 följande:
    Jag vill också kunna sy!Det kan jag i-n-t-e.
  • passionsblomman

Nä.
    Jag har liksom inte provat så ofta. Jag sydde ett sängöverkast i lapptäcksteknik i slöjden. Det tog en väldigt lång tid. Sedan har jag nog inte sytt så värstmånga fler saker...

..jag broderar med ord och blommor istället!

TinkerBelle skrev 2009-08-27 12:24:22 följande:
    Och här är jag och trodde att alla tanter kunde sy...
Svar på tråden Tantvarning 5