• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

SLUTA att ha dåligt samvete Var på bröllop i januari och inget tackkort än så de är värst..moahahhahhaaaaaa

Heloise, hellre hjärna än diamanter! Bananaz, gillar det uttrycket, tror jag ska svänga mig med det för ungarna så det tycker jag är coool

Blommis, go´girl go!!Pengar och bebisar till dig!! I massor, ialla fall pengar, barn räcker kanske med ett

Frulle, är du fortfarande förkyld?
    Hur går det för er med hus och husvisningar?

Tinker, meddela dottern att det blir hästsommar i lappland nästa sommar
    Moa är ju 9 så det blir perfekt, då kan de leka när hon inte rider med Iza
    Du kan följa med så sitter vi i myggtältet och dricker öl och lapar sol

• Frulle

Ja jag är DUNDERFÖRKYLD!! Så jäkla jobbigt är det..

Vi väntar på att få köpa loss lägenheten så vi kan sälja den. SEn är det husköp!!

Fjällbruttan skrev 2009-08-26 21:54:52 följande:
    SLUTA att ha dåligt samvete Var på bröllop i januari och inget tackkort än så de är värst..moahahhahhaaaaaaHeloise, hellre hjärna än diamanter! Bananaz, gillar det uttrycket, tror jag ska svänga mig med det för ungarna så det tycker jag är coool Blommis, go´girl go!!Pengar och bebisar till dig!! I massor, ialla fall pengar, barn räcker kanske med ett Frulle, är du fortfarande förkyld?Hur går det för er med hus och husvisningar?Tinker, meddela dottern att det blir hästsommar i lappland nästa sommar Moa är ju 9 så det blir perfekt, då kan de leka när hon inte rider med Iza Du kan följa med så sitter vi i myggtältet och dricker öl och lapar sol
  • passionsblomman

Fy vad dunderförkylningarna tar!
    Jag är också helt invaderad av baciller. Idag kan jag dock andas genom näsan vilket igår var en omöjlighet.

Men att jag blev helt genomvåt under min promenad från Sofiahemmet till Hötorget tror jag inte var en så bra hjälp på traven mot att friskna till.
    Det blev en aning huttrigt där på biografen. Fick breda ut min kofta på tork över fåtöljerna.
    Som tur var blev det uppehåll medan jag och sonen skulle promenera hem senare på eftermiddagen.

• TinkerBelle

Taget!
    Låter som en skitbra plan.

Fjällbruttan skrev 2009-08-26 21:54:52 följande:
    Tinker, meddela dottern att det blir hästsommar i lappland nästa sommar Moa är ju 9 så det blir perfekt, då kan de leka när hon inte rider med Iza Du kan följa med så sitter vi i myggtältet och dricker öl och lapar sol
  • Im yours

Godmorgon tjejer! Jag har sovit som en stock, 11 tim p[ raken. Av den anledningen k'nns tillvaron lite upp och ner, just nu. Frukost hj'lper kanske. Hmmm ..... tangentbordet verkar ha blitt bananaz ;ver natten, haha

En bra dag till alla.

• Sonja68

Morsning!
    Nu har man lämnat alla på skola och dagis. Fröken på sexårs dök på mig idag. Förvarnade om att det kan bli lite stökigt på eftermiddagarna i gruppen, att vi skulle höra av oss isåfall, helst till rektorn. Hon är ensam "fröken" på 12 barn. Liten grupp. Men hon får ingen planeringstid. Hon hade kämpat med rektorn för att få in en lärare på 20% att hjälpa henne på e.m. Jovisst, det gick han till slut med på. Men den läraren är hjälplärare/resurs till en kille i fyran med nån svår bokstavskombination. Han ska egentligen vara med honom på fritids på eftermiddagarna. Pojken får utbrott jämt och ständigt, river ner stolar, bord, bokhyllor, böcker i biblioteket osv. Flera gånger per dag.
    REktorn har nu kläckt idén att hjälpläraren kan ta med pojken och vara med honom hos sexåringarna istället på eftermiddagarna. Två flugor i en smäll.
    Men om något händer, vilket det gör flera gånger varje dag, vem/vad ska hjälpläraren prioritera, tioåringen som går beskärkargång eller tolv sexåringar.
    Nu jobbar jag inte i skolan, så jag vet inte hur man löser sånt här. Men jag blir förstås orolig... Låter ju inte alls som nån bra lösning i mina öron.
    Kan säga att det är samma rektor som dragit in modersmålsstöd i ryska för ALLA ryska förskolebarn i kommunen...

• TinkerBelle

God morgon alla tanter,

Im yours - det låter underbart att kunna sova 11 ostört utan att vakna. Bara att gratulera för du behövde förmodligen det.

Passionis - du måste berätta ur det går under dagen...

Frulle - du vet redan allt som behövs göras för att bli frisk (sova, dricka te etc.), men om du behöver hjälp så får du hojta.

Själv kan jag inte bestämma mig för vad jag ska göra idag. Till en början ska jag nog se till och få iväg sönerna till skolan. Dem har nya scheman och börjar inte längre samma tid varje morgon - dj**la dum idee den nya ledningen har kommit på - så varje morgon har varit smått kaos artad denna vecka.

Sen kanske jag klipper gräset igen, och så borde jag åka iväg och köpa tyg till klänningen/arna jag måste sy. Har en begravning och ett dop på agendan den närmsta tiden och hittar inget som passar sig eller mig heller för den delen inom en rimlig prisklass så det blir till att ta fram tantgenerna och symaskinen.

till alla tanter!

Im yours skrev 2009-08-27 07:47:58 följande:

Godmorgon tjejer! Jag har sovit som en stock, 11 tim p[ raken. Av den anledningen k'nns tillvaron lite upp och ner, just nu. Frukost hj'lper kanske. Hmmm ..... tangentbordet verkar ha blitt bananaz ;ver natten, haha En bra dag till alla.
  • Sonja68

Tinker, begravning o dop och nyss var det bröllop. Ja, det är livet i ett nötskal...
    Wow, kan du sy?! VAd avens jag blir. Skulle också vilja besitta den förmågan. Det enda jag syr är raksöm och sicksack när jag fållar gardiner typ. På maskin. Eller syr igen nåt lite hål för hand på nåt byxknä när Tanja krascht med cykeln eller nåt. Jag har verkligen tummen mitt i handen Så praktiskt om man kunde sy själv.

Visst är det rörigt innan man kommit in i nya rutinerna. Förut hade vi tjejerna på samma dagis, samma avdelning. Nu för vi dom åt helt olika håll... Men båda ställena är nära ändå, så det går bra. Men jag har inte vant mig vid att mer tid behövs...
    Har din flicka börjat ettan nu eller tvåan rentav?

• TinkerBelle

Jodu här averkar vi livets alla skeden i en följd.
    Dopet är den 4 oktober, tror vi, för om svärmor lämnar in så kan det hända dopet skjuts på. Måste dock planera som om båda kommer att ske inom dem närmsta månaderna.
    Skulle helst bara vilja ta på mig något jag redan har i garderoben, men eftersom jag tillfrågats, och tackat ja, om jag vill vara gudmor så måste jag tänka till lite. *suck*
    Och till begravningen så behöver jag en svart klänning. Tyvärr så hittar jag inget enkelt utan allt som är i min storlek har en massa s**ans ryss pyss ala 80-tal och se det gillar jag inte. Vill att det ska vara enkelt.
    Att jag kan sy tackar jag min saliga mormor för. Hon var sömmerska innan hon sadlade till statistiker...
    Hon lät mig vara med från det jag var väldigt liten och klippte, strök och sydde både för hand och på maskin före jag var 5. Tilläggas bör att jag var första barnbarnet och tillbringade väldigt mycket tid hos mina morföräldrar.

Om rektorn fortsätter med alla puckade ideer får du gå till komunstyrelsen och börja puckla på politikerna! De gjorde dem här nere och efter ett års trakaserier fick rektorn lämna in med buller och bång. Måste dock säga att jag inte är helt övertygad att den nya "regimen" är så himla mycket bättre, men jag ska vara snäll förälder och ge dem en månad innan jag börjar riva runt.

Lillan är nu stor tjej och har börjat i första klass. Hon går i en annan skola som sedan ett år tillbaka drivs privat utav en fd rektor. En rektor som brinner för det hon gör, som tar sig tid att prata med förläldrar, lärare och barn dagligen. När man kommer för att hämta barnen så är hon valigtviss ute på sin dagliga tur runt skolan. Alla barnen vet vad hon heter och vad hon gör och springer fram och pratar. Är en liten skola med 10-12 klasser och ca 24 barn i varje grupp.

Sonja68 skrev 2009-08-27 08:47:17 följande:
    Tinker, begravning o dop och nyss var det bröllop. Ja, det är livet i ett nötskal... Wow, kan du sy?! VAd avens jag blir. Skulle också vilja besitta den förmågan. Det enda jag syr är raksöm och sicksack när jag fållar gardiner typ. På maskin. Eller syr igen nåt lite hål för hand på nåt byxknä när Tanja krascht med cykeln eller nåt. Jag har verkligen tummen mitt i handen Så praktiskt om man kunde sy själv.Visst är det rörigt innan man kommit in i nya rutinerna. Förut hade vi tjejerna på samma dagis, samma avdelning. Nu för vi dom åt helt olika håll... Men båda ställena är nära ändå, så det går bra. Men jag har inte vant mig vid att mer tid behövs...Har din flicka börjat ettan nu eller tvåan rentav?
Svar på tråden Tantvarning 5