Jodu här averkar vi livets alla skeden i en följd.
Dopet är den 4 oktober, tror vi, för om svärmor lämnar in så kan det hända dopet skjuts på. Måste dock planera som om båda kommer att ske inom dem närmsta månaderna.
Skulle helst bara vilja ta på mig något jag redan har i garderoben, men eftersom jag tillfrågats, och tackat ja, om jag vill vara gudmor så måste jag tänka till lite. *suck*
Och till begravningen så behöver jag en svart klänning. Tyvärr så hittar jag inget enkelt utan allt som är i min storlek har en massa s**ans ryss pyss ala 80-tal och se det gillar jag inte. Vill att det ska vara enkelt.
Att jag kan sy tackar jag min saliga mormor för. Hon var sömmerska innan hon sadlade till statistiker...
Hon lät mig vara med från det jag var väldigt liten och klippte, strök och sydde både för hand och på maskin före jag var 5. Tilläggas bör att jag var första barnbarnet och tillbringade väldigt mycket tid hos mina morföräldrar.
Om rektorn fortsätter med alla puckade ideer får du gå till komunstyrelsen och börja puckla på politikerna! De gjorde dem här nere och efter ett års trakaserier fick rektorn lämna in med buller och bång. Måste dock säga att jag inte är helt övertygad att den nya "regimen" är så himla mycket bättre, men jag ska vara snäll förälder och ge dem en månad innan jag börjar riva runt.
Lillan är nu stor tjej och har börjat i första klass. Hon går i en annan skola som sedan ett år tillbaka drivs privat utav en fd rektor. En rektor som brinner för det hon gör, som tar sig tid att prata med förläldrar, lärare och barn dagligen. När man kommer för att hämta barnen så är hon valigtviss ute på sin dagliga tur runt skolan. Alla barnen vet vad hon heter och vad hon gör och springer fram och pratar. Är en liten skola med 10-12 klasser och ca 24 barn i varje grupp.
Sonja68 skrev 2009-08-27 08:47:17 följande:
Tinker, begravning o dop och nyss var det bröllop. Ja, det är livet i ett nötskal... Wow, kan du sy?! VAd avens jag blir. Skulle också vilja besitta den förmågan. Det enda jag syr är raksöm och sicksack när jag fållar gardiner typ. På maskin. Eller syr igen nåt lite hål för hand på nåt byxknä när Tanja krascht med cykeln eller nåt. Jag har verkligen tummen mitt i handen Så praktiskt om man kunde sy själv.Visst är det rörigt innan man kommit in i nya rutinerna. Förut hade vi tjejerna på samma dagis, samma avdelning. Nu för vi dom åt helt olika håll... Men båda ställena är nära ändå, så det går bra. Men jag har inte vant mig vid att mer tid behövs...Har din flicka börjat ettan nu eller tvåan rentav?