JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Häftig rint =) va är det för märke på den??
Vi tittade oxå på en hel del udda ringar när vi hade förlovat oss, men hittade inga till rimligt pris, så blev något "vanligt"
Vi hittade bilden på www.guldsmed.com/flerstensringar/cover.html. Vet inte om det är ngt märke direkt, men vi tänkte gå med bilden och be en guldsmed göra något liknande. Min sambo ville inte ha ngn till ring innan han såg den där, så för mig blir det ev någon/några stenar och för honom utan. Men det är ju nästan ett år kvar, så vi lugnar oss nog ett tag =)
Det är en smart grej! Ska be mamma kolla om hon vet några som kanske vill hjälpa till att servera. Har dock svårt att tro att vänninnan kommer ta det lugnt för det =) Når det gäller tårtan, är mamma suverän på att göra sådana, så det blir personligt, definitivt gott och inte så dyrt =) Verkligen fantastiskt med folk runtomkring som vill hjälpa till o kan olika grejer!
Ja visst är det toppen...Vi har så svårt att börja fråga folk än bara då vi vill att det ska vara hemligt för gästerna...ju fler som vet ju större risk att det kommer ut...
tex så vill ja att min sysling ska sjunga
att brossans kompis tjej ska fota (hon är grym) eller en kille mamma känner genom jobbet
att en bekant bekant ska köra båten
att en av mammas vänner ev sy min klänning (om hon vill)
osv
man måste ju utnjutja sin omgivning :P
suveränt! Vi är inte det minsta hemliga och de flesta vet nog till och med redan datum =)
Låter mysigt med båt. Var ska ni gifta er? Vi fundrar på att försöka fixa en båt som kan skjutsa oss sista biten mellan kyrkan o festplatsen då den ligger precis vid havet. Vore finfint att komma dit i en fin båt =)
Ja, vi kommer få massor av underbar hjälp. En bekant kommer att sy min drömklänning (som jag inte lagt ut i galleriet då min sambo inte vill/får se den innan bröllopet), min kusin är frisör och sminkar, maten vill ju vänninnan göra, mamma tårtan o pappa har fixat lokalen o brorsan ska sjunga. Min tärna håller på en del med foto och ska gå kurser för en fotograf nu i höst, så hon vill fota vårt bröllop. Känns nästan som att allt redan är klart =) Vad skulle man göra utan alla underbara människor runt omkring ???
Nu har min sambo lovat att inte gå in i vårt galleri, så nu har jag lagt in min drömklänning där. Jag ska ju få den uppsydd av en bekant som är sömmerska, så vi kommer att leta tyger i höst och eventuellt göra några småändringar, kanske lägga till någon form av axelband eller liknande, samt ta bort släpet. Ser supermycket fram emot att börja med det hela o se hur den blir =)
Sen gäller det bara att hålla formen tills nästa sommar! Bra sätt att hålla motivationen uppe o fortsätta träna!!!!
Ibland önskar jag att vi inte valt att ha det hemligt, för det är svårt...
Vid sjön Bolmen, mammas och pappas sommarhus...Så vi tänkte åka båt från en hamn i sjön och lägga till vid brygga och gå i land och vigas precis vid sjökanten...Kommer bli underbart om vädret är på vår sida :P
vill oxå ha min drömklänning, bilden längst ner i galleriet..men har inte hittat den någonstanns och känner ingen som vill sy så avancerat...:S
Det skulle bli betydligt svårare iaf :P
Ooo den va ju jätte fin =)
Jag funderar på att ha snörning i ryggen, tycker det är snygg och sen är det praktiskt oxå, om man skulle gå upp el ner lite :P
Superläcker klänning! Du kanske kan kolla med någon av de här ställena som man kan designa sin egen klänning hos, typ Matildas fest?
Ja, snörning i ryggen är ju smidigt om vikten ändras. Tänkte höra lite med sömmerskan vad hon rekommenderar... Nåt enstaka kg hit och dit kanske inte gör så mycket, men är det mer blir det ju besvärigare om det är dragkedja..
Låter riktigt fint med ert bröllop! Vi har prelbokat en kyrka, men får inte veta förrän efter nyår om vi får den det datumet eller inte. Hm, kanske ska höra vad min sambo tycker om er idé annars. låter riktigt fint!
Ja det kanske vore nått, men har ju inte ens prova något som liknar den, tänk om det inte passa mig :s Är matildas fest bra?
Nä så mycket ändras väl inte vikten är ganska stabil, men gillar det...
Ja det är ju det här med vädret, men annars hoppas tror jag det blir toppen...Problemet är att vi inte har någon präst än :) Det tycker jag :D