JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Ja vi har skrivit på våran bröllopssida att barn är välkomna till både kyrka och fest.
Men vet inte hur man ska göra med maten till barnen, om dem ska äta samma som vi vuxna eller om man ska servera nåt mer barnanpassat, va tycker ni?
Tänkte ordna ett "barnrum" med tv-dvd, tv-spel, ritbord, vilhörna med dynor, kuddar, täcken etc..tror att det blir bra.
Min svägerska har barn i 10-17 års åldern och tänkte höra om dem vill agera lektjejer på festen Kommer även att göra särkilda festprogram till barnen.
vi kommer bara ha våra barn på festen, om det inte är några nyfödda med förstås.men vårt äldsta kommer bli hämtat innan festen. jag har köpt omslag(tjockare papper) på tiimari till festprogrammen och även tjockare papper på panduro, då kommer man billigt undan. Sen göra resten på datorn.
Vi gifter oss juli 2010 med!
Så tänker jag också, kollat på calligraphen och vi tycker personligen att det kan bli lika fint med egendesignade festprogram och samtidigt spara en slant.
Därimot har vi beställt inbjudningskorten därifrån.
Vi kommer att göra vigselprogram + festprogram själva..eller det blir väl jag som ordnar dem
låter som att vi har samma upplägg, vi har vänner som har barn plus att vi själva har barn och vill såklart att de ska få vara med, men att det även ska vara kul för dem.
Imorgon ska vi kolla på en lokal som jag tycker verkar jättemysig. Och den är billig vilket inte är någon nackdel
Sen det bästa är att man kan köpa städ, hade varit så skönt att slippa ordna med det dagen efter
jag och min käraste ska också gifta oss juli 2010 :D Har ni alla kommit långt i planeringen?
Hej på er. Vi kommer inte ha barn med på festen, med undantag för min sambos yngsta syster och eventuellt hans systerdöttrar. Vi vill ha en härlig fest och tycker inte att barn hör hemma där det flödar alkohol..
Ojoj vad ni har kommit långt med det där med festprogram etc! Sånt har vi inte ens börjat fundera över! Däremot ska jag och prova klänningar på måndag, vilket jag ser fram emot =)
Ceke: jo, det är klart att man har lite i åtanke att de som har barn väljer att åka tidigare från festen, men vi har själva 2 barn, min syster har 3 varav en är en bebis. andra syster 1, och så har en del av våra vänner också relativt små barn, mellan 3-7 år när vi gifter oss.
Och vi vill ju att båda två i paren ska kunna komma, och vet att vissa har jättesvårt med barnvakter i stan, det är typ vi som är deras enda barnvakter. Så då vill vi hellre att alla ska kunna komma. Sen om de väljer att komma utan barn så får de såklart det, men vi ska ha ett rum som är barnanpassat och kul för dem, så att alla än nöja oavsett åldrar
Hade vi själv inte haft småbarn när vi gifter oss så skulle vi mycket väl kunnat tänkt annorlunda.
De som ändå har småbarn skulle säkert inte ha stannat halva natten iallafall, så där tror jag inte det blir så stor skillnad. Men vi hoppas ju såklart på att de vill stanna länge och festa med oss.
Jvö: välkommen till tråden och grattis till det stundande bröllopet. Tycker själv inte att vi kommit så långt, men det kanske vi har, haha..
än så länge har vi:
-bokat vigselförrättare, sett ut plats för vigsel (utomhus) och en plan-b ifall det regnar.
-prel.bokat 2 festlokaler, ska kika på dessa nästa vecka.
-bestämt färgtema och blommor till bukett och dekorationer.
på ett ungefär bestämt brudklänning
-har en tanke på hur brudgummens kläder ska se ut, men inte riktigt klara (han vill ha plommonstop men jag är lite rädd för att han ska se ut som Charlie Chaplin, så vi diskuterar mao, hehe)
-sett ut hur inbjudningarna mm ska se ut, inte köpt nåt till det än
-skrivit ett utkast på hur vigseln ska gå till, vilka låtar osv (inte helt klart)
-sett ut vigselring, inte beställd än
-kollat upp lite priser på tårta, vart man hyr stolar till vigseln och om vi ev måste hyra porslin.
sen tror jag inte vi kommit längre, funderar för fullt på tärna/bestman och har inte helt bestämt om vi ska ha det och vilka i så fall. och så har vi ett par i åtanke som toastmaster/madame men har inte frågat dem än om de är intresserade.
Hej alla,
är bortrest så jag har inte hunnit hänga med i tråden.
Jag har börjat på inbjudningskorten!
Jag är på besök hos min pappa och han har bra verktyg som en pappersskärare, bra mattknivar och en bra skrivare. Härligt!!
Det är SÅ mycket lättare att göra kort med bra verktyg, det bästa är att det blir snyggt
Nästa vecka ska vi träffa en potentiell fotograf, har skrivit mail med henne och hon verkar vara supertrevlig.
ha en bra söndag!