• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • NightElf

I lördags hämtade jag min klänning. Kändes jättekul, pirrigt och overkligt! Jag är jättenöjd, behöver bara sy upp den lite för den är för lång.
    Vi ska nog itne helelr ha några presenter till gästerna jag har aldrig riktigt förstått tanken bakom det. Kanske någon som vet? Låter som något amerikanskt?

Nu är iaf lokal bokad, kyrka bokad, brudsven och brudpiga klara (vi tar de gamla namnen för tärna och marsalk), klänningen hämtad, solist (samma som brudpiga dvs min syster). Stommen är klar nu är det "bara detaljerna kvar" :P

• VeronicaJ

Är det någon mer här som ska gifta sig den 3/7 i domkyrkan i Visby?

• 20100710

Lycklig tjej : Jag har ett recept på en tomatsoppa som är urgod! Hojta till så får du det

Idag har vi bokat lokal, så nu är kyrka och den fixad.. En tärna är ordnad, ska fråga den andra bara jag får tillfälle.. Vill inte ta det över telefon precis.. Vill se hennes ansiktsuttryck Det är allt vi har fixat! Men jag känner mig lugn ändå.. Jag vill ha nästa juli nu!!! ;)

• JollyO

Mia 77 skrev 2009-08-16 15:18:57 följande:

Liknar det jag har hittat till sonen... Du tror inte det blir för mycket kläder även om de kan ta av sig direkt efter cermonin
    Jo jag tror att det blir för mycket kläder, men om han vägrar att ha på sig kavaj och slips räcker det för mig om han har på sig skjorta och väst. Brukar ju inte bli så jättevarmt i gamla stenkyrkor. Vi va faktiskt och kollade på kyrkan en väldigt varm dag och ändå var det svalt och skönt där inne.
  • KatjaB
    källerudd skrev 2009-08-17 10:09:57 följande:
    Oj va mycket det hänt här i helgen :) tror jag hunnit läsa allt nu...Vi ska inte ha några "presenter" till våra gäster...de får ett bröllop :PJag tror nog praliner gör sig bäst..låt säga att de vill ta med hem, blir inte kakor torra då??Denna veckan ska jag försöka få tag på en präst som vill viga oss, tyvärr har det varit motgång där hittills =( Funderar även på att ringa vår solist och kolla om hon vill..
    ja, de kanske blir torra.. vet faktiskt inte. det var i amelia brud / bröllop och bilden var förstås tjusig
  • Jvö

vi ska också ha askar med praliner i till gästerna. Jag själv älskar choklad så det känns dom att representerar mig lite hehe.

• Everton

vi ska oxå ha askar, dock inte riktigt bestämt vad som ska vara i. Tänkt på små praliner, men sambon kom på att vi ska försöka ge personliga saker till var och en. Alltså inget direkt dyrt, utan nåt som speglar den personen. Om det blir tomt på samtalsämnen så kan man ju alltid fråga varför personen fick det som den fick. Vi har dock inte kommit på till alla än....får se hur bra det går!

• LyckligTjej

20100710 skrev 2009-08-17 14:27:22 följande:
    Lycklig tjej : Jag har ett recept på en tomatsoppa som är urgod! Hojta till så får du det Idag har vi bokat lokal, så nu är kyrka och den fixad.. En tärna är ordnad, ska fråga den andra bara jag får tillfälle.. Vill inte ta det över telefon precis.. Vill se hennes ansiktsuttryck Det är allt vi har fixat! Men jag känner mig lugn ändå.. Jag vill ha nästa juli nu!!! ;)

Åh va snällt av dig, jag tar gärna receptet

• Juli100724

I dag har jag faktikst börjat och göra festpogram..så kul. men vill ju bara att tiden ska gå fort nu, så man får använda dom =)

• LyckligTjej

Juli100724 skrev 2009-08-17 19:41:34 följande:
    I dag har jag faktikst börjat och göra festpogram..så kul. men vill ju bara att tiden ska gå fort nu, så man får använda dom =)

Ja visst äre kul med festprogrammen, finns så mkt roligt att fylla dem med
    Jag ska ta och beställa hem tjockare A4ark så jag kan börja göra skalet till dem.
    Ni som ska göra vigselprogram, hur många gör ni?
    Gör ni bara till era gäster eller gör ni fler? Vi kommer att ha vigseln öppen för alla.
    Tro hur många man ska göra, bor i ett mindre samhälle där alla känner allatyp...
    svårt att veta {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden JULI - 2010 del2