JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
I lördags hämtade jag min klänning. Kändes jättekul, pirrigt och overkligt! Jag är jättenöjd, behöver bara sy upp den lite för den är för lång.
Vi ska nog itne helelr ha några presenter till gästerna jag har aldrig riktigt förstått tanken bakom det. Kanske någon som vet? Låter som något amerikanskt?
Nu är iaf lokal bokad, kyrka bokad, brudsven och brudpiga klara (vi tar de gamla namnen för tärna och marsalk), klänningen hämtad, solist (samma som brudpiga dvs min syster). Stommen är klar nu är det "bara detaljerna kvar" :P
Är det någon mer här som ska gifta sig den 3/7 i domkyrkan i Visby?
Lycklig tjej : Jag har ett recept på en tomatsoppa som är urgod! Hojta till så får du det
Idag har vi bokat lokal, så nu är kyrka och den fixad.. En tärna är ordnad, ska fråga den andra bara jag får tillfälle.. Vill inte ta det över telefon precis.. Vill se hennes ansiktsuttryck Det är allt vi har fixat! Men jag känner mig lugn ändå.. Jag vill ha nästa juli nu!!! ;)
Mia 77 skrev 2009-08-16 15:18:57 följande:
vi ska också ha askar med praliner i till gästerna. Jag själv älskar choklad så det känns dom att representerar mig lite hehe.
vi ska oxå ha askar, dock inte riktigt bestämt vad som ska vara i. Tänkt på små praliner, men sambon kom på att vi ska försöka ge personliga saker till var och en. Alltså inget direkt dyrt, utan nåt som speglar den personen. Om det blir tomt på samtalsämnen så kan man ju alltid fråga varför personen fick det som den fick. Vi har dock inte kommit på till alla än....får se hur bra det går!
Åh va snällt av dig, jag tar gärna receptet
I dag har jag faktikst börjat och göra festpogram..så kul. men vill ju bara att tiden ska gå fort nu, så man får använda dom =)
Ja visst äre kul med festprogrammen, finns så mkt roligt att fylla dem med
Jag ska ta och beställa hem tjockare A4ark så jag kan börja göra skalet till dem.
Ni som ska göra vigselprogram, hur många gör ni?
Gör ni bara till era gäster eller gör ni fler? Vi kommer att ha vigseln öppen för alla.
Tro hur många man ska göra, bor i ett mindre samhälle där alla känner allatyp...
svårt att veta