• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • källerudd
    LyckligTjej skrev 2009-08-18 13:41:12 följande:
    Vi har pratat om att ha ett coverband som spelar på festen, vore superkul och ha det!Va får man betala för ett band som spelar mellan 21-01 ??? nån som vet?
    Det beror nog på hur känt det är...har oxå planera på att ha det el någon trubadur...Finns lite kontakter i närheten så ska höra mig för... Vår solist känner ju en del musik folk oxå, så hittar inte vi några kanske hon kan göra det...
  • Juli100724
    LyckligTjej skrev 2009-08-18 13:41:12 följande:
    Vi har pratat om att ha ett coverband som spelar på festen, vore superkul och ha det!Va får man betala för ett band som spelar mellan 21-01 ??? nån som vet?
    Vi betalalar 20 tusen. Dom spelar från 21-02
  • NightElf

Jag känner sångaren i ett jättebra band som vi funderar på att låta spela på festen, de tar 1000kr per person i bandet, dvs 8000kr.

• Juli100724

Ja jag tycker vårt band är svindyrt!!!!!!!!!!! Men min svärfar betalar och vi fick välja mellan dessa och ett annt =)

• Tokisen

vi ska ha band och dem tar 10000 och dem spelar hela kvällen till natten, inga tider satta ännu

• LyckligTjej

Ok, tack för era svar!!!
    Jag har mailat ett band som jag vet är bra, så jag hoppas att dem inte vill
    ha allt för mycket eller råka vara uppbokade just den lördagen... Håll tummarna!

• CeKe

Verkar olika det där med band. Ett som jag pratade med i somras tog 5000 kr för att spela på kvällen och om de skulle spela även i kyrkan och på middagen tog de 9000. De var tre st i bandet.. De tiposade i a f om att man borde vara ute i typ januari för att få en speciell helg under sommaren.

Igår var jag o provade klänningar, vilket var superkul och idag har två nära vänner sagt ja till att sjunga på bröllopet, vilket känns underbart. Bland annat tärnan =)

Det där med program etc. Mina föräldrar vill ha jokrar med bland gästerna, så det betyder att de får göra en hel del när det gäller inbjudningar, bordsplacering så småningom, ta emot anmälningar, ev. en del i festprogram etc... vilket ju vi tycker är rätt smidigt!

• Juli100724
    CeKe skrev 2009-08-18 23:55:38 följande:
    Verkar olika det där med band. Ett som jag pratade med i somras tog 5000 kr för att spela på kvällen och om de skulle spela även i kyrkan och på middagen tog de 9000. De var tre st i bandet.. De tiposade i a f om att man borde vara ute i typ januari för att få en speciell helg under sommaren.Igår var jag o provade klänningar, vilket var superkul och idag har två nära vänner sagt ja till att sjunga på bröllopet, vilket känns underbart. Bland annat tärnan =)Det där med program etc. Mina föräldrar vill ha jokrar med bland gästerna, så det betyder att de får göra en hel del när det gäller inbjudningar, bordsplacering så småningom, ta emot anmälningar, ev. en del i festprogram etc... vilket ju vi tycker är rätt smidigt!
    Ja band är dyrt, men det har lite betudelse vart dom kommer i från oxå.Men det ska ju låta bra oxå, jag ville först inte ha band, jag är inte så mycket för att dansa, men min blivande man ville ha det, så då får han fixa me det. hihi
  • NightElf

Vad skönt att svärfar ställer upp för er! Det kan ju verkligen lyfta festen om man har ett bra band
    Var på Panduro igår och spanade på papper, band, snäckor, pärlor, etc etc till alla kort och menyer och dekorationer. Riktigt roligt var det! Hittade saker i precis den färg jag vill ha också. På lördag ska jag ta med m2b så får han vara med och tycka också, hoppas han gillar det!

• Juli100724
    NightElf skrev 2009-08-19 08:33:55 följande:
    Vad skönt att svärfar ställer upp för er! Det kan ju verkligen lyfta festen om man har ett bra band Var på Panduro igår och spanade på papper, band, snäckor, pärlor, etc etc till alla kort och menyer och dekorationer. Riktigt roligt var det! Hittade saker i precis den färg jag vill ha också. På lördag ska jag ta med m2b så får han vara med och tycka också, hoppas han gillar det!
    Ja jag är väldigt glad att våra föräldrar ställer upp, men det var inget vi hade räknat med(inegt vi tog för givet). Men hans familj gillar väldigt mycket musik, och då ville dom ha ett bra band. HIHI Ja men man är tacksam.

Ja vad roligt, aj det är kul nu när man kan börja pyssla lite...På kvällrna.
Svar på tråden JULI - 2010 del2