• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • LyckligTjej

Hej på er!!!!

Jvö: Välkommen till tråden och Grattis till det stundande bröllopet!!!! Vi har inte kommit så jättelångt i planeringen än men lite är ordnat

Det som är klart hittills: Kyrka, festlokal, solist, frisör, inbjudningar, håller på med save the date kort som skickas tillsammans med julkorten, färgtema. Har börjat lite smått och fixa med vigselprogram och festprogram, åh det är så kul med all planering
    Den 27/8 ska jag iväg och prova brudklänningar LÄNGTAR!!! Kommer att ha 2-3 nära vänner med mig, dem enda som vet om bröllopet, vi håller det hemligt Sitter i ett regnigt Norrland idag så det är perfekt väder för bröllopsplanering

• Hante

Hej igen på Er
    och välkommen till alla nya. Nu har jag börjat jobba igen så det blir inte lika mycket tid till planeringen... barna är inte riktigt vana vid dagis och fritidstiderna, och läggtiderna ännu så kvällarna blir utdragna...
    vi har i alla fall laddat upp en del bilder i galleriet. Ska snart köpa tyg till klänningen - min syster ska sy. Men har inte bestämt ännu om det blir helt vitt eller kilar av grönt - att det ska vara så svårt att bestämma sig!!
    Har inte fått besked från festlokalen ännu - de skulle återkomma inom de närmsta veckorna (ska ju ha bröllopet i samband med medeltidsdagar). Har nästan bestämt oss för vilken ring - den är så fin Sarekserien samma som förlovningsringen (ska försöka få en bild på den att lägga upp i galleriet).

• jessie81

Hej ska gifta mig i juli 2010. Måste fråga en sak ang ringarna hur gör ni med vigselringen till han ? För min sambos vigselring är samma som min förlovningsring .Det står helt still hur det ska va .

• MrsMuffin

OJ vad långt alla kommit... Blir stressad! Hej förresten, hehe..följs gärna åt jag med om det är okey!

Vi har..

bokat kyrka, lokal och fotograf. That's it. Svårt att hinna med, mannen jobbar i Norge och jag är ensam med en ettåring och en tvååring. Blir förhoppningsvis lite mer action i höst.

När tycker ni man borde boka frisör??? Florist? Känns liksom förtidigt nu, men jag har kanske fel? Vi gifter oss 31/7-2010! Hade tänkt veckan efter egentligen, men det körde ihop sig med lokal.

• Malin80

Jag undrar också när man ska boka florist och när är det klokt att skicka ut inbjudningarna? Vi ska gifta oss i juli och överallt står det att man inte ska skicka ut dem för tidigt. Vi vill ha ut dem i t.ex. mars så att alla gäster kan ha bröllopet i åtanke när de planerar sina semestrar

• KatjaB

jessie: vi förlovade oss när jag friade så min sambo får en förlovningsring, och när vi gifter oss så har bara jag en till ring, vet dock inte om man brukar gravera in i efterhand i hand ring då, hur brukar folk göra när de gifter sig och bara har en ring?

Åh, vad kul.. nu har jag ritat färdigt hur min klänning ska se ut, blev inspiration av 3 olika klänningar men det blir bra, ska bli spännande att se vad priset går på från milly.

• JollyO
    jessie81 skrev 2009-08-16 11:39:51 följande:
    Hej ska gifta mig i juli 2010. Måste fråga en sak ang ringarna hur gör ni med vigselringen till han ? För min sambos vigselring är samma som min förlovningsring .Det står helt still hur det ska va .
    Grattis!
    De flesta män har kvar samma ring och graverar in vigseldatumet i den också, om de gillar ringen alltså. Men om han också vill ha en vigselring så kan han ju ha en likadan till?
    Vi köpte rejäla förlovningsringar så min fm ska ha kvar sin! Sedan skriver vi in båda våra namn och datumet i min vigselring.

I kyrkan använder man bara en ring. I svenska kyrkans vigselordning går det till ungefär såhär att mannen säger: "Som bevis på min kärlek ger jag dig denna ring", och så svarar bruden: "som bevis på min kärlek tar jag emot denna ring".

Välkommen MrsMuffin! Alla har inte alls hunnit så långt, du kan vara lugn!
  • jessie81

Tack för svaren då vet jag :).

Själv är min klänning klar lokalen bokad. Hittat en som ska sy mina barns klänningar . Och mer håller på att fixsas ..

• LyckligTjej

Malin80 skrev 2009-08-16 12:05:40 följande:
    Jag undrar också när man ska boka florist och när är det klokt att skicka ut inbjudningarna? Vi ska gifta oss i juli och överallt står det att man inte ska skicka ut dem för tidigt. Vi vill ha ut dem i t.ex. mars så att alla gäster kan ha bröllopet i åtanke när de planerar sina semestrar

Min frisör är en av mina närmsta vänninor så det blev automatiskt att hon ska fixa till mig på bröllopsdagen. Annars så hade jag nog redan nu börjat kolla runt med olika frisörer.
    Vi kommer att skicka ut save the date kort tillsammans med julkorten, och sen skicka inbjudningarna i mars/april. Eftersom vi gifter oss mitt i semestertiderna så vill man vara ute i god tid för att så många som möjligt ska kunna komma

• MrsMuffin

Smart att skicka ut save-the-date med julkorten...så blir det nog här med. Vi grunnar fortfarande på gästlistan, har ett flertal kusiner jag aldrig träffar tex. Svårt! Min ena kusin, som jag ej träffat på X antal år men tycker mkt om, bjöd mig till sitt bröllop...måste man bjuda tillbaka då?? Antar det.

Hur många gäster skall ni andra ha?? Hur begränsar ni er??? ( Är NOLL insatt i allt vad bröllop heter, så behöver all hjälp... )

Svar på tråden JULI - 2010 del2