JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Jag har inte haft kontakt med Matildas fest själv, men min svägerska anlitade dem och är supernöjd med både klänning och service och rekommenderar dem varmt.
Knepigt det där med präst. Jag har ingen aning om hur man beter sig om det inte är något speciell man vill ha och kan fråga. För oss var det enkelt då jag frågade min konfirmationspräst som sa ja på en gång..
Jag tycker det är helt otroligt att så mycket redan är klart. Vi har inte ens ansträngt oss, utan allt har bara fallit på plats än så länge =)
jag kände till två präster har frågat båda, den ena gjorde inte sånt och den andra skull flytta i höst så blev lite långt... :)
oj vad ni skrivit idag! ringen var fin, kul med lite annorlunda. själva ska vi ha titanringar från titanringar.com, tycker de har så fina ringar. efterspm vi förlovade oss nu när jag friade måste vi ju dessutom ha förlovningsringar. har beställt en slät kupad ring till min m2b, och en med en sten i till mig, det är den ringen på stora bilden om man klickar på köp-diamanter eller nåt sånt. vigselringen blir en kupad modell med en rad med briljanter.
ceke vad fin klänningen i ditt galleri är! ska du ha en sån?
det här med övernattning, vi har en del gäster som inte bor i stan. tänkte skriva i inbjudan att de som åker långväga ordas övernattning hos släktingar. annars finns både vandrarhem, bed and breakfast och hotell men det får var och en ordna med själva.
Aj då. Kunde de inte rekommendera någon? Var det utomhusbröllop han/hon inte gjorde?
Hehe ja, blev ju en privat chat ett tag här :P
Men nu ska jag krypa ner, så nu får ni prata vidare utan mig..."ses" imon
natti natt
Jättefin ring!
Ja, jag en bekant ska sy klänningen som jag har i galleriet, eller en liknande. Ska ut o leta tyger och så kommer jag nog inte ha något släp och eventuellt lägga till någon slags axelband.. Gillar den verkligen, enkel men snygg, sånt gillar jag =)
Jag behöver er åsikt i en sak angående solister i kyrkan.
Vi har frågat min kusin om hon vill sjunga, men saken är den att hon tar studenten nästa sommar och ska ev ut och tågluffa. Så hon svarade: Jag vet ju inte om jag är hemma då men jag vill ju egentligen. Och så har vi sagt att vi låter henne tänka lite till. Men jag är ändå sån att jag vill ha detta klart med solisten och så har jag en väninna som kan sjunga jättebra, så min plan är att fråga henne om kusinen nu inte vill. Men jag skulle vilja fråga henne redan nu, så att jag får veta om hon överhuvudtaget vill. Men jag kan ju inte fråga förrän jag vet om kusinen kommer göra det eller inte... Så ska jag tvinga fram ett JA eller NEJ från kusinen snarast eller ska jag ha lite mer is i magen? Helst vill jag ju att kusinen ska sjunga, men jag vill inte heller stå där om 6 månader och hon kommer på att hon ska ut och resa iaf och vi har ingen solist..
Jag tycker du kan säga till kusinen att vi vill veta senast då...Förklara att det inte är för att pressa henne utanför att ni måste hinna fixa med någon annan om hon inte kan...
...Hur nära vän är du med väninnan, är det någon ni kommer att bjuda på bröllopet eller ska hon "bara" sjunga..Kan man inte på något fint sett fråga henne lite så där om hon skulle vilja ha lust att göra det, säg att ni väntar besked från annat håll, men om kusinen inte kan vill du gärna att hon sjunger. Eller känner hon sig åsidosatt då??
klurigt, själv har jag inte vågat ringa än, hemlighetsmakeriet, men måste kämpa för att hålla mig borta från telefonen varje dag
Jag är nära vän med henne och kommer att bjuda henne på bröllopet. Jag har varit lite inne på att fråga henne och säga som du säger, att om kusinen inte vill, vill hon då. Men samtidigt, då blir hon ju "2:a hands valet" och det är frågan om man hade uppskattat det... Usch jag vet inte... Jag ska fika med henne idag nämligen, och det hade varit kul att fråga henne, men samtidigt så vet jag inte om jag ska vänta tills jag med säkerhet vet om kusinen vill eller inte...
Ja, jag förstår att det måste vara klurigt det här med att hålla det hemligt. Jag hade aldrig klarat det