• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • rosesarered

Det var bra priser på band! Har fått för mig att ett band kostar väldigt mycket, alltså att priserna börjar på 10tusen. Men det verkar ju inte stämma
    Någon som har tips på ett bra band i Stockholmstrakten?

• CeKe

Hej igen! Nu är jag mindre matt än igår =) Jag ringde till hon som ska sy och hon har bilden på klänningen jag vill utgå från och trodde starkt på mina idéer och hade egna idér som lät super.. Hon uttryckte även hur kul hon tyckte det skulle bli att sy min klänning och det kändes skönt att höra! Så nu känns det där med klänningen rätt klart. Pust. Behöver inte leta runt mer, ska bara åka och träffa henne och prata om de jag gillar olika delar på, sen börjar hon! En stor sten som lättat!

För mig är det nog bara klänningen som känns så där viktig att den blir som jag tänkt mig.. sen är jag nog inte så jättenoga med resten, bryr mig inte så mycket om färgtema, tärnan får välja kläder helt själv etc. Vill hålla det rätt enkelt... Vi kommer att köpa färdiga inbjudningskort, så det känns inte så mycket jobb med det sen heller. Annars är kyrka, lokal, frisör & sminkör(kusin), catering (kompis), tårta (mamma), präst, tärna, bestman, fotograf (tärnan), dj (brors kompis) och solister färdigt. Vi vet i stort sett vad vi vill ha för ring till och med, så ska väl se till att få den gjord i vår någon gång. Har till o med redan köpt lakan på Ikea som dukar!

Som någons syster uttryckt, känns som om vi är färdiga för att gifta oss om någon vecka =) Och ändå har vi inte ansträngt oss ett dugg (förutom kring klänningen)!

• källerudd

Jag tänkte oxå passa på att köpa lite små saker på IKEA..tar man lite då och då så märks det ju inte så väl...Då känns det nog lättare...Men min M2b tyckte inte det va nödvändigt att börja än :P

Vi har inte gjort någon budget för vad det får kosta..men har väl ett hum på ett ungefär...Är det dumt tror ni???

• CeKe

Känner igen det där med avsaknad av budget! Hoppas dock på att komma rätt billigt undan ändå. Vi har inte råd med ett dyrt bröllop och har ju även tänkt be om en kuvertavgift istället för presenter... Sen borde vi ju kanske börja fundera på hur mycket mat och dryck kommer att gå loss på för att komma fram till kuvertavgiften =)

• Miss ida

Ahh budget ja!! Ush och tvi. pengrna försvinner fort. men har betalat fest häfte, inbjudninarna, allt me dukning är klart.
    Smink och frisyr (gör syrran hon är frisör)
    Sen har vi fått bidrag av våra föräldrar =)
    Men ja det kostar att ligga på topp =)

• LyckligTjej

Vi har inte heller gjort någon budget, dock skriver jag upp allt som bokas, pris, spara kvitton på allt vi köper osv för att kunna ha lite kolla på vart vi är i pengar
    Jag har också varit och handlat en del på ikea, lakan, lyktor, servetter etc.
    Tradera är ju ett bra ställe att fynda saker på också, även ebay.
    Vi kommer inte att ha några tärnor eller marchalkar, utan vi har våra 2 barn som kommer
    att vara näbbar, vi tycker att det räcker så.

Är det nån som har nåt hum om va bagerier tar per bit när det gäller bröllopstårtor???
    Här hemma har jag för mig att dem tar 28-30kr/bit för vanlig marsipantårta.
    Funderade ett tag på att beställa odekorerade vita marsipantårtor och dekorera dem själv.

• källerudd

Skönt att det inte bara är vi som inte har någon budget..kände mig lite orolig...Jag skriver oxå upp vad allt jag köper kostar...från minsta lilla papper, så man har lite koll...

Mamma kommer nog betala ganska mycket på maten då hon själv vill göra den... tårta ska vi beställa...

Jag har en fråga angåen inbjudningarna..Hur ska ni formulera er...
    Vi har ju både vigsel och fest på samma ställe...Och jag gillar inte det är "välkommen att ÖVERAVARA" eller "välkommen att med er närvaro HEDRA vigsel...." känns så uppstyltat..någon som formulerat sig och vill visa...

• LyckligTjej

källerudd skrev 2009-08-21 14:59:37 följande:
    Skönt att det inte bara är vi som inte har någon budget..kände mig lite orolig...Jag skriver oxå upp vad allt jag köper kostar...från minsta lilla papper, så man har lite koll...Mamma kommer nog betala ganska mycket på maten då hon själv vill göra den... tårta ska vi beställa...Jag har en fråga angåen inbjudningarna..Hur ska ni formulera er...Vi har ju både vigsel och fest på samma ställe...Och jag gillar inte det är "välkommen att ÖVERAVARA" eller "välkommen att med er närvaro HEDRA vigsel...." känns så uppstyltat..någon som formulerat sig och vill visa...

HÅLLER HELT MED DIG!!!!

Vi tänker skriva så här i våra inbjudningar:

Välkommen till vårat bröllop!

Vi gifter oss i (kyrkans namn)
    lördagen den 3 juli 2010 kl 15.00

Därefter bjuder vi till bröllopsfest
    på (där festen ska hållas + ort)

Våra namn och därunder Osa, klädsel och
    sen har vi lagt till en länk till våran bröllopssida
    på weddingannoncer.
    Den fungerar som en informationssida till våra gäster

• h and a 2010

Hej allihopa! Har inte varit med pa ett tag nu over sommaren - vad manga vi har blivit! Kul!
    Igar bestallde jag nagra samples till save the date/inbjudningarna/tack kort. Har bestallt ett set med alla bitarna som man behover som man sen printar pa och satter ihop sjalv. Hoppas det blir bra. Vi ska ha rott och vitt som tema sa jag bestallde lite olka roda farger for att se vilka som passar bast.
    Idag var jag och tittade lite pa klanningar, hade inte tankt kopa nagonting men helt plotsligt foll jag for en klanning. Vi ska ha tva brollop (ett "pa riktigt" i Stockholm och sen en fest i Skottland [min kille kommer darifran]). Den har klanningen blir perfekt till fest nr 2 sa jag slog till - kanns toppen!!!
    Har for mig att nagon namde nagonting om monogram och stampel. Jag har testat att gora monogram i Microsoft Word och Powerpoint. Det blir ganska bra men ser inte sa proffsigt ut (ar inte vidare teknisk...:( ) Om man har satt ihop ett monogram kan man bestalla en stampel av det?

Svar på tråden JULI - 2010 del2