• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • LyckligTjej

CeKe skrev 2009-08-25 21:15:08 följande:
    och jag o min sambo har hittat en brilliant idé (enligt vårt tycke) till vår fest! Ska ju ha festen i en bygdegård precis vid havet o vi gillar båda att fiskaoch va ute på sjön... så såg jag en bild på ett alternativ till placeringskort i en Amelia Brud (eller vad de nu heter) o vi fastnade för idén bums. Det är att använda flöten (röda & vita) som man skriver namnen på och som guppar runt i ett glas vid varje plats =)sen vet jag inte vad vi ska ha för resterande dukning för att få till det, men tänkte kanske ta upp lite havsfärger, som blått o vitt i festprogrammen och kanske tjärade snören eller liknande runt servettena... calle schewnes vals är ett måste som sång i festhäftet etc... Vad säger ni? Kan det va nåt?

Vilken idé ni kommit på, det kommer att bli jättebra!!!

• CeKe

Tack! Härligt att höra att ni tror på idén! Känns väldigt mycket oss också, det med "fiske o havstema". Det blir ju liksom en hel del sånt för oss emellanåt =)

• Miss ida
    källerudd skrev 2009-08-25 18:34:40 följande:
    Välkomna ni nya...jag tänker inte ta en paus, men kanske blir så lite ofrivilligt ett tag...Va på intervju i torsdags, fick reda på igår att jag fick jobbet och började idag..kommer vara mycket ett tag nu, men jag försöker hänga med ändå...
    Grattis Grattis =)
  • JollyO
    CeKe skrev 2009-08-25 21:15:08 följande:
    Det är att använda flöten (röda & vita) som man skriver namnen på och som guppar runt i ett glas vid varje plats =)sen vet jag inte vad vi ska ha för resterande dukning för att få till det, men tänkte kanske ta upp lite havsfärger, som blått o vitt i festprogrammen och kanske tjärade snören eller liknande runt servettena...
    Vi ska också ha havstema då vår lokal också ligger precis vid havet, men vi har båda två redan varit på flera bröllop med just det så vissa saker känns lite uttjatat för vår del. Typ blåmusslor med silvertråd igenom som servetthållare, blåmussla som placeringskort med namnet skrivet på dem. Blå servetter och hamparep mm. Kanske kan vara något för er däremot?

Jag vill ju ha havstema men jag vill också ha ROSA och romantiskt, så jag är inne på rosa- och vitrandigt, något beige för att fånga upp "sandfärg" och flaggor. Mycket flaggor och vimplar. Hittade i en bok att de hade gjort små flaggor av blompinnar och bitar av organza- och sidenband. Klistrat fast 5 cm långa bandbitar och klippt lite zickzack i andra änden. Väldigt gulligt.
    Annars kanske någonting med stjärnor kan passa?
  • MrsMuffin

Jag har totalt kommit ifrån allt vad planerande heter...en ettåring o en tvååring, en man i Norge och själv har jag precis fått fast jobb (!) på 75% plus att jag skall börja plugga på 50%. Ha ha! Hör själv hur omöjligt det låter..

Vi har iaf bokat kyrka, festlokal och fotograf. Solist i kyrkan är på gång, och catering är också bokad. That's it.

• tesand

Det vi ha gjort är att bokat lokal och det blir på ett slott och vi ska ha vigseln i trädgården.Min sambos kusin ska fota oss och en kompis mamma som är präst ska viga oss.. det är det vi ha bestämt=)...

Lät väldigt roligt det där med flötena kanske ska försöka komma på något som ha med slott att göra med placeringskort...

• wiicky
    sextontolv skrev 2009-08-25 12:25:55 följande:
    Här kommer en UNG (21år) blivande brud som vill och kommer kanske att gifta sig i Juli 2010 :D Mannen friade den 27 Feb 2009 och han säger att han vill följa traditionen att gifta sig 1 år efter frieriet ;)Så jag hoppas på bröllop sommaren 2010 :)Men guuud så mycket som ska planeras, jag har redan börjat men det är ju riktigt roligt också.
    Välkommen! Är också ung, 19 när jag gifter mig. Ja, det är mycket. Själv kollar jag upp fotografer just nu och sprätter spets från en gammal kjol till dekorationerna....
  • LyckligTjej

Idag ska jag iväg och prova brudklänningar ska bli sååååå kul!

• Miss ida
    LyckligTjej skrev 2009-08-27 07:04:04 följande:
    Idag ska jag iväg och prova brudklänningar ska bli sååååå kul!
    Åhh vad roligt. =) Om jag inte har läst fel i tråden, skulle du inte beställa från kina?
  • LyckligTjej

Jo jag hade tänkt det från början men nu har jag hittat min drömklänning så
    jag bestämde mig för att hyra istället så nu är det avklarat.. känns skönt!

Svar på tråden JULI - 2010 del2