• möklintabröllop

Överlämnade av pappa

Varför blir ni så upprörda över att någon vill bli överlämnad av pappan??????????
    Om man vill då är det väl helt upp till den personen. Jag gifte mig med en vigsel i vår trädgård. Prästen var från en kyrka och han, observera han, fråga ifall inte min pappa skulle leda fram mig.
    Jag la själv in ett inlägg där jag ville att min son skulle överlämna mig. Åh, sjutton vad många negativt man fick läsa efter det. Ta ex brudskålen....är inte den en nedvärdering av brudgummen. Hoppas inte ni har slöja för den är ju faktiskt ett tecken på renhet/oskuld. Som man kan tycka är kvinnoförnedrande i så fall. För mannen har inget som symboliser hans renhet/oskuld.

• Svar på tråden Överlämnade av pappa
  • Lindbergs fru

Tycker ni att mannen är bättre än du själv på något?

• nennesjuttioåtta

Lindbergs fru skrev 2009-04-22 16:49:09 följande:

Tycker ni inte om män eller?
    PFAahahah!
    Skojar du, eller?

Alltså, de här trådarna blir alltid popcornfavoriter, det är så roligt att först läsa alla intelligenta tjejer som argumenterar sakligt och sen se hur motståndarlaget försöker hitta på något som nyper och bara köra sitt race... Det roligaste är att det enda bröllop jag varit på där det varit brudöverlämning (har varit på 15 st so far), så visst, den bruden är inte på något vis underkastad mannen. Snarare så är det tvärtom för han har inte så mycket att säga till om öht, utan det var HENNES bröllop, drömmar och önskemål. Så mina fördomar som jag fått från att läst 100-tals såna här trådar genom åren jag hängt på BT stämde då in där.
  • Bambi76

Känns lite som att den här tråden har tappat huvudtråden..
    (mest massa dravvel om att starta utbildningar för "rädda killar m.m.)

• Imma

Män generellt eller min fästman? Min fästman är bättre än jag på massor av saker.

Lindbergs fru skrev 2009-04-22 16:58:49 följande:

• nennesjuttioåtta

Jag tycker vi är bra på olika saker. Så ja. Men vad har det med hur man går fram i kyrkan att göra. Det gör vi ju tillsammans. Eller går du bättre än din man, så det är därför som han får stå där framme och luta sig mot altaret?
  • passionsblomman

Känns som att den som startade tråden inte hade någon annan huvudtråd än att vara upprörd över uteblivet medhåll.
    Utan att ens vilja ha svar på sina egna frågor.

Ganska meningslöst att starta en tråd alls då.

Bambi76 skrev 2009-04-22 17:00:23 följande:
    Känns lite som att den här tråden har tappat huvudtråden..(mest massa dravvel om att starta utbildningar för "rädda killar m.m.)
  • nennesjuttioåtta
    nennesjuttioåtta skrev 2009-04-22 17:01:49 följande:
    Lindbergs fru skrev 2009-04-22 16:58:49 följande:Jag tycker vi är bra på olika saker. Så ja. Men vad har det med hur man går fram i kyrkan att göra. Det gör vi ju tillsammans. Eller går du bättre än din man, så det är därför som han får stå där framme och luta sig mot altaret?
    Är det därför ni inte vill gå med era män, för att de har så taskig hållning och gångstil?!?
  • Duchess

Visst är det skämt, men ändå ligger det ju allvar bakom. Jag har läst massor av tjejer som skriver att deras blivande män har scenskräck/inte vill stå i centrum, och därför vill vänta framme i kyrkan. Menar du att det inte är ett problem att så många män verkar ha scenskräck?

Bambi76 skrev 2009-04-22 17:00:23 följande:
    Känns lite som att den här tråden har tappat huvudtråden..(mest massa dravvel om att starta utbildningar för "rädda killar m.m.)
  • J D

Tja, lite ödmjukhet får man väl kosta på sig även om det är svårt. Känns som att förhållandet blir lite mer hanterligt om båda får vara bäst då och då.

• J D

Lindbergs fru skrev 2009-04-22 16:49:09 följande:
    Tycker ni inte om män eller?

Bra fråga! Tycker ni inte om kvinnor?

Svar på tråden Överlämnade av pappa