6/6 2009, nån mer?????
Hej
Nån mer som gifter sig då???????+
Hej
Nån mer som gifter sig då???????+
32 dagar kvar?
Känns som man aldrig kommer hinna.
Alla har svarat utom min bio pappa. Men det är inget som förvånar mig.
Just för tillfället är jag lite sur på sambon, vi ska ha möte på onsdag med vigselförrättaren, men han måste jobba. Han tackade ja till ett jobb i all hast och eftersom han jobbar på bemanningsföretag (vilka har varit snälla o tillmötesgående de dagar han måste gå hem tidigare för att ta hand om min son).
Kan man gå på mötet själv eller är det bäst att skjuta upp det? Hon är bortrest nästa hela vecka med jobbet.
Vi ska ha en liten utomhusvigsel, och sen är hon en vän till familjen. nja, jag har inte träffat henne men hon känner mina föräldrar å syskon väl.
Problem efter problem..
Imorrn e det precis en månad kvar!!!!! Vi har ingen bordsplacering utan vi sitter vid ett honnörsbord och gästerna sitter vid småbord om 8 pers. Då får man liksom fler att prata med än vid långbord. Å så har vi ju buffé, så alla springer väl lite upp och ner hela tiden. Det är bara en endasta person som ej kommer, en pojkvän till en kompis, som vi typ aldrig träffat ordentligt. Så 61 st gäster blir det!!
Köpte underkläder på Kappahl, helt perfekta! Men övre kanten på behån syns genom klänningen, huden e ju lite mörkare än naturvit..... Tänkte kanske att hon som ska sy upp klänningen kunde fodra en liten bit där upptill, vad tror ni om det? För behån sitter ju så perfekt, och det är ju inte ofta de gör det!!
Beställde underkjol och näbbskor-till mig!- från Pernilla brudbutik igår. Så nu går jag och håller tummarna att det kommer att passa. Annars finns det underrkjol här i stan, men då 200 kr dyrare. Skor har jag letat förgäves efter.... Vi hittade superfina skor till sambon på Skokanonen för 250 kr, så orättvist.....
Föstår om festprogrammet är svårt men det slipper jag helt och hållet för vår toastmaster och toastmadame sköter det helt fritt. Förstår inte riktigt hur jag som är ett sånt kontrollfreak kunde släppa på det fast för mig är själva vigseln det viktigaste, festen spelar inte så stor roll så det är väl därför. Men lycka till! =)
Idag e de precis en månad kvar =)
En månad kvar idag!! Jisses vad tiden går fort!! Hur ligger ni till i planeringen?? Jag tror att jag har koll på allt. Ska fixa en ny serveringspersonal då den förra lämnade återbud, samt ordna musiken senast nästa vecka. Sen ska jag inhandla dekoration, beställa mat och dryck. Provbakar tårtan i helgen, ska bli spännande=) Tror även att jag blir hippad denna helg men är inte säker =)
Ohh en månad kvar!!!
Känner stress över maten och drycken och bordplaceringen.
Men alla har svarat i tid igår, 70 st som kommer, några bortfall blev det men det gör inget.
ska ta tag i placeringen ikväll tror jag.
svårt tat få ihop det, Håller på med festprogramet, hur gör man för att få mindre ark än a4 på datorn????
Vi ha smalt och högt liksom
Samuel min son har vi vart och provat enkostym, hittade byxor och kavaj och slips och skjorta på LIndex. Jättefin för hyfsad peng. Han blev så stilig......
Nu har vi alla kläder.
Ska barn ha finskor på sig? KOm på det nu, om sonen ska ha det???? Vad tycker ni?
Åhh dessa småsaker som dyke r upp hela tiden.
Kram på eralla
Tycker absolut att du kan be dem fodra en bit upp om det inte ser bra ut! Underkläderna kanske man bara tänker visa den som hjälper en att klä sig och för mannen sin, inte för hela folksamlingen
Än så länge så är hon i livet hur illa det än låter men det går ju inte att uttrycka sig på något finare sätt =/
Vi håller tummarna att hon blir så pass bra att hon kan närvara i alla fall vid vigseln.
För övrigt så har jag inte haft några problem med bordsplaceringen även om jag kanske inte är 110 % nöjd och festhäftena är bland det roligaste jag har gjort Man klipper lite här och klistrar lite där och snor idéer från kompisars festhäften. Smidigt och enkelt och har utan problem fyllt "16" sidor.
Köpte ring i förrgår!! Superfin! jag älskar den! Tyvärr lämnade vi våra förlovningsringar på erodering (heter det så?) så nu kommer vi att vara helt utan ring fram till bröllopet, en hel månad, känns jättelångt!! Men det är det värt om ringaran är fina den 6/6!
Sitter och fixar med festhäftet lite varje dag, det är klart i stora hela förutom beskrivningarna på alla våra gäster.
Hur gör ni med vigselprogrammet, alltså skriver ni allt som händer i ordning och med alla texter utskrivna eller skriver ni i "punktform" men skriver ut psalmerna (är lite orolig att inte psalmböckerna ska räcka, väldigt liten kyrka, väldigt många som kommer till kyrkan..;)) eller endast i punktform utan psalmtexterna?
Fick tips om en sida här på BT om någon som hade sina vigselprogram och festprogram så att man kunde titta på dem men jag har glömt bort vilken sida det var. Meade... eller något har jag för mig...
har pratat med kantorn, jag tipsade om kyrkomusic.se hon hade aldrig hört talas om den sidan, så det var roligt att få hjälpa till med det. Vi ska har Ronja Rövardotter som ingångs och Änglagård som utgångs vad tror ni om det?
En annan fråga, har ni något att slänga över axlarna om det skulle vara lite kallt eller dåligt väder (nu vet vi ju alla att det inte kommer att vara det men försäkerhets skull??) Jg har inget och min klänning är axelbandslös.. hur ska jag göra?
Tror att jag blir hippad i helgen, tror att de tar mig på jobbet... mycket konstiga blickar och förstulna leenden nu för tiden.. ;) Supernervös på ett jättebra sätt!!
Snart är det allas vår stora dag!!!
Nova:
Du kanske är hippad nu???
Jag är lite nyfiken för min sambo hålelr på att prata med sin bestman just nu.
Har stängt in sig i sovrummet.
Blir så nyfiken. Hi hi......
Håller på att pula lite var dag, vi fick hem ringarna igår. Jippi!!!
Kan släppa det och så har vi fått lappen inskickad om efternamnen, min sambo har tagit mitt efternamn.
Hoppas alla får en skön fredag
Känner mig asfånig.. sitter uppe och är dönervös om de ska ta mig imorgon på jobbet... Skrattar åt ingenting och överanalyserar allt...Blir jobbigt om de inte kommer imorgon för jag kommer att vara så inställd på det fastän jag inte har en aning egentligen... Och hur de gör det... skit hundra olika scenarion i mitt huvud...Sitter nu och dricker mjölk och äter en mandelkubb och hoppas på att magens alla små fjärliar ska komma till ro och sluta upp med buggdansen de har där inne... Vet ju att det kommer att bli världens bästa dag, men jag trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbbigt att inte ha en aning, att inte vara en i det hemliga-gänget....
Nej kära brudpar nu måste jag somna för om de inte kommer kommer min dag på jobbet vara som i en dvala... inte helt patientsäkert... kanske..
Återkommer imorgon hur det blev...
Goddnatt