• JennyLH

6/6 2009, nån mer?????

Hej

Nån mer som gifter sig då???????+

• Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????
  • JennyLH

Lissdaniels
    Ja man får väl ta vara på den nya fritiden man får då.

Vi ska ha poattisgratänger med sallad till, sås till och nån köttbit till som fläskfile. Baguetter med några olika ostar till.

Vad ska ni ha?

• Lissdaniels

Det lät gott

Det blir ica ettans planka älskar buffémat jag och sedan så behöver man inte oroa sig att det är någon som inte tycker om för då äter man det som man tycker om. Känns enkelt bland allt komplicerat.

6 juni - när 2 blir 1
  • Valkyria84

I morgon ska vi äntligen träffa VF och titta på festlokalen en gång till, provmöblera mm så vi är lite mer förberedda. Har längtat efter detta såå länge för efter det kan jag äntligen börja köpa dekorskaker till festen =)
    Serveringspersonal har vi bokat nu, träffade dem i måndags en tjej och kille som verkade jätte mysiga så det kommer nog bli toppen=)
    Köpte placeringskort på Panduro idag, fanns på rea så det blev billigare än vad jag räknat med =) Hur går det för er??

Lissdaniles: Vi ska åxå ha buffe från Ica, grillplanka. Har inte smakat den men hört av andra att den är väldigt god, grillad fläskfile och rostbiff samt kycklingspett. Vad är ettans?

• längelevekärleken

Ja nu börjar det kännas, 6 v kvar...:D Känner mig inte så stressad just nu utan börjar snarare bli lite pirrig. Det skall bli så kul. Sitter här och filar på festprogrammet och tror det blir bra. Funderar också på vilka som kommer vara med och vad de kommer att hitta på på min möhippa:D datum tror jag blir 16maj eftersom jag är ledig den helgen, men man vet ju aldrig om de lyckats byta min helg. Dock är det ganska komplicerat så det tror jag inte...men det finns ju bara 5 helger kvar...någon som råkat ut för någon möhippa?

• Lööve

Tjejer, hur har ni hittat era servitriser/servitörer/kökshjälp?

Vi har kommit på att vi måste anlita några ungdomar, vi ska ha buffè. Men skönt om någon kunde se till att allt finns ute samt påbörjar diskmaskinen i mån av disk :)

Vi bor i sthlm, nu ska vi bara hitta villiga ( o pålitliga) tonåriga.

• Lissdaniels

Valkyria84; Affären heter ICA Ettan vi har inte riktigt bestämt oss för vilken vi vill ha men det lutar åt grillplankan för oss också sedan så kompletterar vi med en massa frukter!

Lööve: Svärmor fixade våra serveringspersonal genom att fråga runt bland hennes bekanta. Svärmor ser även till att städningen blir gjord!

längelevekärleken: Jag är inte heller nervös bara precis som du pirrig och förväntansfull.
    Möhippa tror jag faktiskt inte det blir någon för min del. Jag har inget stort och tajt tjejgäng utan mian kompisar är lite utspridda och nästan ingen av dem har träffat varandra. Fast för mig så gör det faktiskt inget att det inte blir någon möhippa, jag har så mycket som ska hinnas med ändå här under de sista veckorna och då är det inte bara bröllop utan mycket andra saker.

6 juni - när 2 blir 1
  • Valkyria84

Lissdaniels: Jaha då förstår jag=)

Idag träffade vi vår VF och vigseln blir precis som vi vill ha den =) Kommer att ha genrep helgen innan så vi får testa och se hur det blir. Sen har vi varit till festlokalen och provmöblerat och tur var det, var mindre än jag trott så möbleringen blev inte riktigt som jag tänkt mig men vi får plats i alla fall =) Råder alla att provmöblera en gång så slipper man stå i panik dagen innan och inte veta hur man ska lösa det. Nu tror jag i alla fall att jag har full koll =)
    5 veckor och 6 dagar kvar.... snart är dagen här!

• Lissdaniels

I vår festlokal så får man ha 120 personer men det går bara att duka för 100. Vi kommer bli runt 50 pers så vaktmästarn skrattade lite och sa att vi kommer ha väldigt gott om plats för oss och våra gäster
    Vi var där och kikade i början av mars och det känns ganska lugnt med utrymme

6 juni - när 2 blir 1
  • Valkyria84

Ja då förstår jag, då kommer ni inte ens behöva ställa undan borden för dans =)

Lissdaniels skrev 2009-04-26 17:14:38 följande:
    I vår festlokal så får man ha 120 personer men det går bara att duka för 100. Vi kommer bli runt 50 pers så vaktmästarn skrattade lite och sa att vi kommer ha väldigt gott om plats för oss och våra gäster Vi var där och kikade i början av mars och det känns ganska lugnt med utrymme
  • Lissdaniels

Nej förhoppningsvis så kommer vi inte behöva det, men det  beror väl på hur yviga folk kommer bli i sina rörelser

6 juni - när 2 blir 1
Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????