• JennyLH

6/6 2009, nån mer?????

Hej

Nån mer som gifter sig då???????+

• Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????
  • Lissdaniels

36 dagar kvar! Nästa månad gifter vi oss!

6 juni - när 2 blir 1
  • Nova08

Hej hej!!
    Varit utan internet ett tag nu! Helt galet jobbigt.. ;) Vilket I-landsproblem... ;)

Men jag har saknat BT måste jag säga. Under tiden har min mamma varit här och svärföräldrarna och de blivande (alltså vi ;)) satt ner och käkade middag och pratade igenom den stora dagen.
    Vi har träffat prästen och övat, känns helt bra utom att han inte frågade något personligt, jag trodde alla präster gjorde det??
    Fick fint halsband och ett alldeles underbart diadem att ha i håret den stora dagen, min blivande fick manschett-knappar av mamma. De var vår lite tidiga bröllopspresent, hon ville att vi skulle få användning av det direkt. Jag blev helt superglad!! hade lite nojja över vad jag skulle ha för smycken...
    Dessvärre är inte ringen inköpt ännu, men de sa att det skulle bara ta två veckor att få hem den så en så länge är det inte så bråttom. Snart går bilen till tyskland så att vi kan släcka törsten hos gästerna...;)
    Men det bästa och viktigaste av allt är att vi båda två längtar så himla mycket till den stora dagen!!
    Förlåt att det blev så långt, men jag hade lite BT-skriv-behov!!!

• längelevekärleken

WOHOOOOOOOOOOOOOOOO bara ett lyckorop....snart är det dags...

• Lissdaniels

Nova08 skrev 2009-05-01 10:21:50 följande:
    Hej hej!!Varit utan internet ett tag nu! Helt galet jobbigt.. ;) Vilket I-landsproblem... ;)Men jag har saknat BT måste jag säga. Under tiden har min mamma varit här och svärföräldrarna och de blivande (alltså vi ;)) satt ner och käkade middag och pratade igenom den stora dagen. Vi har träffat prästen och övat, känns helt bra utom att han inte frågade något personligt, jag trodde alla präster gjorde det??Fick fint halsband och ett alldeles underbart diadem att ha i håret den stora dagen, min blivande fick manschett-knappar av mamma. De var vår lite tidiga bröllopspresent, hon ville att vi skulle få användning av det direkt. Jag blev helt superglad!! hade lite nojja över vad jag skulle ha för smycken...Dessvärre är inte ringen inköpt ännu, men de sa att det skulle bara ta två veckor att få hem den så en så länge är det inte så bråttom. Snart går bilen till tyskland så att vi kan släcka törsten hos gästerna...;)Men det bästa och viktigaste av allt är att vi båda två längtar så himla mycket till den stora dagen!!Förlåt att det blev så långt, men jag hade lite BT-skriv-behov!!!

Det är bara att skriva på det skönt att ha det fixat med smycken men jag tror jag hoppar över halsband och ska försöka hitta några snygga örhängen som matchar tiaran.
    Så svårt att vet vad som passar ihop tycker jag.

6 juni - när 2 blir 1
  • Lööve
    malininlove skrev 2009-04-27 23:38:35 följande:
    Hej Lööve,Kolla med restaurang skolan där du bor de brukar vara duktiga
    la ut en annons på grannar.se
    Blev mailbombad :)

Hittat två tjejer, kompisar, som ska hjälpa oss ett par timmar under buffen. Det bästa av allt är att de pluggar på frisörlinjen, de ska även fixa mitt hår..

Nästa vecka åker vi på konferens på Birka Paradise, ska passa på att handla lite öl.. Billigt. Men tyvärr får man inte köpa med sig så mycket...Vill köpa 4 lådor, måste be en kollega om hjälp :)
  • Lissdaniels

Äsch... idag är sista OSA och det är 2 stycken som inte har hört av sig en av dem tänker vi inte påminna heller och den andra hade jag lite högre tankar om men hon har inte ens nämnt att inbjudan har kommit fram *suck*

6 juni - när 2 blir 1
  • Lööve
    Lissdaniels skrev 2009-05-01 19:55:33 följande:
    Äsch... idag är sista OSA och det är 2 stycken som inte har hört av sig en av dem tänker vi inte påminna heller och den andra hade jag lite högre tankar om men hon har inte ens nämnt att inbjudan har kommit fram *suck*
    Här har alla mina släktingar ringt, alla vänner utan en. och min biologiska pappa, som jag höll på att glömma, oopps. Men ingen av sambons vänner har meddelat oss. Det lär de väl inte göra ändå, typisk kulturkrock :(
  • Lissdaniels

Lööve skrev 2009-05-01 19:58:25 följande:
    Här har alla mina släktingar ringt, alla vänner utan en. och min biologiska pappa, som jag höll på att glömma, oopps. Men ingen av sambons vänner har meddelat oss. Det lär de väl inte göra ändå, typisk kulturkrock :(

Hur menar du nu? Svarar man inte på inbjudningar om man har en annan kultur?
    Så tråkigt när folk inte kan svara, våra vänner och bekanta har jag faktiskt haft sen mitten av februari att höra av sig på och jag kan förstå om vänner väljer en nationaldags-fest med andra kompisar men då kan man väl bara tacka nej?

6 juni - när 2 blir 1
  • Lööve
    Lissdaniels skrev 2009-05-01 20:01:39 följande:
      Hur menar du nu? Svarar man inte på inbjudningar om man har en annan kultur? Så tråkigt när folk inte kan svara, våra vänner och bekanta har jag faktiskt haft sen mitten av februari att höra av sig på och jag kan förstå om vänner väljer en nationaldags-fest med andra kompisar men då kan man väl bara tacka nej?
    inte i hans vänskapskrets... där dyker man upp eller inte, man tar ev med sig lite egen vänner. Så vi räknar med att fler "gäster" dyker upp under kvällens gång.

Kan faktiskt inte förstå hur ens (sk) vänner väljer att gå på en nationaldags fest istället för att komma på vårt bröllop. Är man vänner så är man, man gifter sig bara en gång. Sveriges Nationaldag kommer finnas kvar i all evighet. Men som du skriver, man kan ju alltid tacka nej, och detta i tid...
    :)
Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????