6/6 2009, nån mer?????
Hej
Nån mer som gifter sig då???????+
Hej
Nån mer som gifter sig då???????+
Lissdaniels:
Ja det går lite trögt här men vi håller på att finslipa festprogrammet och även placeringskorten,
Ni då?
Vi inväntar svar från folk.
Vi har 3 sidor tomma i festprogrammet att fylla.
Vi har ingen tårta beställd och ingen mat.
Vi försöker välja ett rödvin, troligen Mauro primitivo.
Annars är väl allt mer eller mindre klart
Imorgon ska jag gå och fösrtärka min naglar så att de håller i knappt 60 dagar till
Idag har vi annons ute där vi söker efter serveringspersonal. Än har ingen ringt vilket jag visseligen förstog men det hade varit så skönt om någon ringt redan första dagen så att det är klart sen. Annars väntar vi på svar så vi vet hur många gäster som kommer, osa dagen är 18 april och efter det drar det igång på riktigt känns det som! Tiden går ju så fort! Mindre än två månader kvar!! Jisses! Jag har planerat vårt bröllop i nästan 1,5 år när vi gifter oss. Så det känns nästan som att vi redan har gift oss, och så har det inte ens börjat på riktigt än... hoppas ni förstår vad jag menar=)
LÄngtar tils vi ska köpa dekorationer, träffa vigselförättaren och sy in klänningen så att den äntligen passar=)
Kommer ni ha genrep av bröllopet, där ni gör som på bröllopsdagen men inte svarar "ja" ?? Jag vill gärna göra det för att veta hur allt blir och hur läng tid det tar m.m.
Åååå nu ringde precis en tjej om annansen! Hon var dock bara 16 år och ingen tidigare erfarenhet. Men vi ska ha buffé så det är ju inte så svårt. Tog hennes nummer och sa att jag återkommer, att vi först och främst vill ha någon med erfarenhet vilket hon förstog. Men jag är jätte glad att hon ringde för då har vi ju alla fall om ingen annan ringer =)
valkyria:
va kul att du fick svar av en iallfall.
Vi ska inte ha genrep.
ska bara gå igenoml lite snabbt om vi har tid.
I helgen ska vi upp och titta närmare på lokalen även om jag vart där förut.
Vi har frågat en tjej om hon kan ställa upp att vara i köket och sedan i baren. Hon tackade ja.
Detta är inte gjort:
Festrpogramet
Inväntar svar st av 60 har svarat
maten och drycken(min snälla familj som ställer upp med det)
Blir nojjig för de är hel lugna.
Annars är det mest lart och ska betalas av bara.
Alla har svarat på inbjudningarna, endast 5 har tackat nej. Jätteroligt att så många har tagit sig tid att fira vår stora dag. Vi har dock en hel del kvar att göra, eftersom vi inte har tfäffat prästen ännu så är inte vigselprogrammen klara, festprogrammen har vi inte skrivit ärdigt alla förklaraingar på folket ;) Inte inhandlat servetter, inte skrivit brodsplaceringen eller utformat dem ännu, inte fått tillbaka hindersprövningen, inte köpt alkohol inte köpt ring... hjälp nu lyckades jag stressa upp mig själv så alldeles... hahaha
Bäst jag går och sätter fart, blivande maken har ju inga lackskor ännu...hmmm stressad brud på väg... ;)
Igår ringde ännu en som var intresserad att servera på vårt bröllop. 18 år och går på restaurangskolan=) Dock var det bara han och vi behöver ju två. Jag tänker att det är lättare och går smidigare om de två serveringspersonalen känner varandra så de kan dela upp arbetet lättare, jag sa det även till honom och bad att han skulle fråga någon i sin klass eller så. Jag hoppas att jag får tag på två stycken. Har även satt upp annons på restaurangskolan så jag hoppas att fler ringer nästa vecka =)
I går var det en månad kvar tills jag ska sy till brudklänningen. Och på lördag ska jag till frisören för provuppsättning och så är det OSA dagen så då kan jag äntligen börja med inköp till festen. Känns som att det börjar närma sig nu =)
Hejsan
Ja man känner nerverna nu när det närmar sig
Vi kikade på lokalen och et såg bra ut,fanns allting som tallrikar, kaffekoppar och diskmaskin och stoort kylskåp.
Kaffebryggare fanns med.
Vi har även pratat ihop oss om maten med mina öfälrdrar och min papap är rektor och jobbar på förskola. Han pratade emd en i köket och hon ställde upp friviligtt att laga all maten själv.
Hon kunde även räkna ut precis hur mycket mat som kunde gå åt.
Känner mej jättelättad över det.
valkyria:
skönt att dte är fler som svarar
Vad skönt att lokalen såg bra ut och det låter ju verkligen toppen att ni får en person som lagar maten=) Vad ska ni har för mat??
Vi kommer att ha grillbuffé från Ica, billigt och gott =)
valkyria:
vet inte riktigt än med maten men lutar åt potatisgratäng och nånting kötttaktigt till som kycklingspett eller liknande.
Vi ska ha förätt som skagemacka elelr kräfttoast eller vetetortillas,ruccolasallad,baguetter med smör och olika ostar.