• JennyLH

6/6 2009, nån mer?????

Hej

Nån mer som gifter sig då???????+

• Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????
  • Valkyria84

Ååå nu närmare det sig verkligen. Fem veckor kvar- tiden bara rusar iväg. har gjort bordsplaceringskorten i veckan, blev jätte fina. Är inte riktigt klar med bordsplaceringen än. KOmmer bli väldigt trångt då lokalen var mindre än vad jag kom ihåg, men finns det hjärterum finns ju... =)
    Har även haft min första dröm om bröllopet, självklart en mardröm. Drömde vi skulle gifta oss festlokalen som var ännu mindre så alla gäster fick inte plats, så vi var tvugna att gifta oss tre gånger så att alla skulle få se. Men flera gäster kom inte , inte ens m2bs familj och ja det var jätte tokigt! men som tur var bara en dröm=)
    Har varit och testat stereo under helgen så det är klart, puh slapp att köpa en vilket var bra för vår budgett som redan spruckit flera gånger =) Tja får väl se vad jag gör veckan som kommer. Tror att jag kommer att bli hippad till helgen eller nästa... så pirrigt!!

• malininlove

Alla frågar om jag börjar bli nervös än... men nej jag känner mig ganska lugn.
    d de någon som börjar tappa kollen på nerverna redan??

• JennyLH

Jag är mest nervös för möhippa eller så jag....Om det blir nåt.

Min tärna som är min bästa vän har frågat mig en del frågor på senaste tiden så jag tror det blir nånting iallfall.

Jag har drömt flera mardrömmar på senaste tiden bla att i inte har några ringar nä vi väl står där. Hi hi.

lissdaniels:
    Ja lustig, trodde jag kände henne bättre men men, man vet var man har sina riktiga vänner då man har bröllop i åtanke....tydligen trist!!!!

Bra tips på bordsplaceringen.

Vi ska ha långbord och ett honörsbord på bredden.

Vi ska ställa stolar framför oss ifall gäster vill komma och sitta hos oss och snacka lite.

Vi ska ha ett barnbord och ett lite äldre bord tror jag och ett ungdomsbord. ÄVen barn som är blyga får väl sitta med föräldrarna.

Vårt osa datum är imorgon. Några som ringde igår. Vi har nu ca 12 st som inte svsrat.

• lycklig tvåbarnsmamma

Vårt osa-datum var i fredags och alla har svarat och ALLA kommer! Det är så kul att 55 st vill vara med oss på vår stora dag.
    Jag gjorde en preliminär bordsplacering för 2 månader sen beräknat på att alla kom och den blev så bra så att vi kommer bara ändra pyttelite på den. känns skönt!
    Vigselprogrammet är klart!
    Festprgrammet satt vi med igårkväll, tror vi fick ihop det bra, så det är oxå på G.
    musiken ska vi själv fixa så det är det stora jobbet, men min blivande tycker att det är kul att sitta och hålla på med.

Annars är det mesta klart!
    Var och gjorde provuppsättning och provsminkning igår, det blev superbra!
    Nu vill man bara att tiden ska gå ännu lite fortare fram till 6/6.....

• Nova08

Ojdå...bordsplaceringen... Jag har typ gjort honnörsbordet och det är ju den lätta biten... Men allt ordnar ju sig ;) Ska sitta med den ikväll om mannen kommer hem lite skapligt. Var och köpte lite löshår för att ha lite att fylla ut med till den stora dagen. Imorgon blir det ringköp och ev tosdag till Tyskland(alkohol). Vill verkligen få sånt färdigt nu då jag ska åka iväg nästanästa helg och snart tror jag att min möhippa är... ;) Dessutom jobbar jag ju helger så helgerna är ganska fullbokade framigenom.
    var ute och sprang nu superskönt i detta väder! Jag hoppas att vi alla får sånt här vackert väder den 6/6, det vore ju fantastiskt!!
    Nu åter till bordsplaceringen så jag hinner ikapp er andra.. ;)

• Valkyria84

En lättnads suck. Nu är vigselprogram och bordsplacering klart!
    Äntligen fick jag till det. Var inte det lättaste men nu är det gjort =)
    Jag tror att jag kommer bli hippad till helgen, lite nervös för det faktiskt men jag tror att det bara kommer att bli roligt. Blir det inte denna helg så blir det nästa, pirrigt!

• Lissdaniels

Blää... sambos farmor ligger eventuellt på dödsbädden sin. Ligger på hjärtintensiven och får både blodd och dropp och allt vad det är...

Vi har diskuterat detta innan om någon anhörig skulle gå bort så fortsätter vi våra planer och låter vårt bröllop bli en ljuspunkt i det jobbiga. Fast det känns ju inte bra om hon nu går bort.

6 juni - när 2 blir 1
  • längelevekärleken

Lissdaniels, ja sånt är jobbigt. Jag var tärna på min väninnas bröllop nu i mars och hennes mans far gick hastigt bort i januari. Dem beslutade sig för att fullfölja planeringen trots allt, även deras familj tyckte likadant. Sånt som bara INTE får hända :( Hoppas det går bra med farmodern...

• fidar
    Valkyria84 skrev 2009-05-04 18:43:28 följande:
    En lättnads suck. Nu är vigselprogram och bordsplacering klart!Äntligen fick jag till det. Var inte det lättaste men nu är det gjort =)Jag tror att jag kommer bli hippad till helgen, lite nervös för det faktiskt men jag tror att det bara kommer att bli roligt. Blir det inte denna helg så blir det nästa, pirrigt!
    tyckte du att det var svårt? jag kämpar med festprogramet jag :(
  • fidar

32 dagar, 16 timmar, (ca) 50 minuter kvar till den 6 juni kl 15,00 :)

Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????