• JennyLH

6/6 2009, nån mer?????

Hej

Nån mer som gifter sig då???????+

• Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????
  • JennyLH

det grå jättebra med planeringen, vi ligger så bra till att vi kan till och med slappna av just nu.

Det som behöver göras är som sagt bordsplaceringskort
    köpa vit bh( redan hittat en,väntar på lönen)
    Köpa lite smink
    Cd-skiva med danslåtarna på

Jordgubbar går visst att fåtagi redan nu fast inte svenska kanske. men de är lika goda ändå.

Bra tips det är om jordgubbar på rummet. Hi hi, kan vara gott att fra på småtimmarna om man är hungrig.

Vi ska inte ha festprogram har vi beslutat som sagt, känns så bra det beslutet.

Annars är det mesta färdigfixat. MIn snälla mamma ska åka ned till tyskland nästa fredag och köpa all dricka vi behöver till efsten och till sig själva hon och hennes man, så himmla bra!!!
    Vi slipper varken tänka på maten och drycken just nu.

• Lissdaniels

Jag ville ha jordgubbar att bjuda på till brudskålen, det blev nedröstat av sambon så vi får moffa i oss meloner i stället på buffén

Jag väntar också på lön, då ska jag gå till make-up store och köpa ögonskugga och sedan till Åhléns och handla en vattenfast mascara. Tur att min mascara nu är mer eller mindre slut så att man inte köper en ny bara för att, lite ekonomisk måste man vara

Vi ska skriva ut festprogrammen (som jag aldrig har tyckt är jobbigt utan bara skoj) och häfta ihop dem, ha vigselsamtal och boka tårta och sedan så är allt klart!

Svävar på små rosa moln

6 juni - när 2 blir 1
  • Nova08

Klockslagslista:

Jenny & Patrik Vreta Kloster kyrka kl: 12.00

Viktoria & Magnus Ljungs kyrka Ljungskile kl: 14.00

Mialisa, Vedby Kyrka, Klippan kl: 14.00

Tora & Mattias, Norrtälje rådhus kl 14.00

Felicia & Niclas Lönsås Kyrka Borensberg kl: 14.00

Lissdaniels - Skerike Kyrka, Västerås kl: 14.30

Floff, Stockholm, kl: 14.30

Maria & Joanna gifter sig kl 15 på Laxön i Älvkarleby

Marie & Daniel, Brämhults kyrka, Borås kl 15.00

Laura & Lasse, Domkyrkan kl 15

Maysofie och Vidar, Elingshem kyrka, Gotland 15,00

marie och micke, landa kyrka (åsa) kl. 16.00

Miss Moneypenny kl: 16.00

Lööve, Stockholm kl 16.00

Jenny & Patrik, Sala kl: 17.00

Jonna & Rikard, Norrköping kl: 17:00

Ida & Joakim, Hyttruinen, Borgvik kl.16.00

• Cltsp

Klockslagslista:

Jenny & Patrik Vreta Kloster kyrka kl: 12.00

Viktoria & Magnus Ljungs kyrka Ljungskile kl: 14.00

Mialisa, Vedby Kyrka, Klippan kl: 14.00

Tora & Mattias, Norrtälje rådhus kl 14.00

Felicia & Niclas Lönsås Kyrka Borensberg kl: 14.00

Lissdaniels - Skerike Kyrka, Västerås kl: 14.30

Floff, Stockholm, kl: 14.30

Maria & Joanna gifter sig kl 15 på Laxön i Älvkarleby

Marie & Daniel, Brämhults kyrka, Borås kl 15.00

Laura & Lasse, Domkyrkan kl 15

Maysofie och Vidar, Elingshem kyrka, Gotland 15,00

marie och micke, landa kyrka (åsa) kl. 16.00

Miss Moneypenny kl: 16.00

Lööve, Stockholm kl 16.00

Jenny & Patrik, Sala kl: 17.00

Jonna & Rikard, Norrköping kl: 17:00

Ida & Joakim, Hyttruinen, Borgvik kl.16.00

Carro & Lukas, Norrköping, kl 18.00

• Nova08

Hej igen... utan internet i flera dagar... suck...

Men som ni vet är jag lite nojjig över den eventuella möhippan, började vara nervös för flera helger sedan och inget har hänt men idag på posten fick jag ett brev från Norge!! Det stod att jag skulle packa en väska med en massa saker!! Massa ord jag inte förstod!!! Fick slå upp men vissa ord har jag fortfarande inte fått grepp om som tex panteflaskegenser och hvitbrett tusj (om jag slår upp orden uppdelat i tre ord blir det vitbred tusch???) skjört (fast med norskt ö) C2H5OH det lyckades jag lösa att det var alkohol
    sen skulle jag ha vaselin, kondom pass bikini handduk om hånddress är handduk förståss..??? Med mera... nu håller jag på att dö av spänning och pirr imagen!!!

Annars går det frammot med planeringen, nu är ringarna hemma och inlåsta i kassakåpet, imorgon ska kockar servitörer, toastmaster, svärmor och vi träffas och prata ihop oss, mycket spännande.

Hoppas att ni andra har det toppen!!

• Cltsp

haha vad roligt! jag skulle också vara pirrig om jag var du.

Skjört betyder kjol och jag tror genser betyder tröja på norska?

• josand

panteflaskegenser måste väl vara fleecetröja?

• Lööve

puuh vilken dag.. Ikea.. Så klart var hela sthlms befolkning där med..
    Köpte lite bordsdekorationer, eller saker för att det ska se lite trevligt ut. 14 st Knoppa lakan som ska användas som dukar. 40 st ljushållare, 2 st 100 pack småljus (vanliga små..). Och sen men icke minst, servetter i stoora mängder. Kanske inte tillräckligt, typ 300 st stora o 100 st små. De små blir till tårtan =)

Känns som vi aldrig kommer hinna...

• målerskan

Usch, vi har lite dåligt med pengar nu inför det sista. Inte så kul när man vill unna sig till bröllopet om man hittar nåt fint. Det e ca 3500 som fattas. Vi får låna av oss själva och trolla lite ett par månader framöver. Idag köpte jag i allafall silverfärgade skor och dito väska på Kappahl till största tjejen, 160 kr, det e lagom! På lördag ska vi prova och nåla klänningen, e så nyfiken på hur den blir när den e klar. Jag köpte en klänning med kort ärm och lite för stor upptill. Ärmen ska bort och livet ska justeras. Synd bara att man inte kan sy in mamma-magen lite också....!

• Nova08

Jag känner precis likadant när det gäller pengar, har betalt ringarna och köpt alla dekorationer den här månaden plus att jag har fyllt i utväxt och provsminkat mig... Funderar på att skaffa mig ett mer välbetalt jobb.... ;) Men det ordnar sig väl, som alltid.

Har iallafall packat väskan med alla igredienser... Mycket nervöst nu, vi får väl se om det blir imorgon... Undrar vart det bär av... O vilka som kommer vara med.... ojoj fjärlilarna dansar cancan nu igen... Tack förresten det betydde fleecetröja, det andra ordet var whiteboard penna... Så det är fixat. ;)

Svar på tråden 6/6 2009, nån mer?????