• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-03-31 11:46:15 följande:
    !Andra gången hade jag feber, så jag va för sjuk för att vara nervös. Jag tror det var därför jag klarade det då.
    Mmm, feber är bra till mycket, faktiskt! Var på anställningsintervju igår efter en natt med mycket dålig mage och feberfrossa. Var inte ett dugg nervös, bara lite lagom mosig, Det kändes som om det gick ganska bra!
  • passionsblomman

Ja du vet vad jag menar!
    Soldemor skrev 2009-03-31 11:51:39 följande:
    Mmm, feber är bra till mycket, faktiskt! Var på anställningsintervju igår efter en natt med mycket dålig mage och feberfrossa. Var inte ett dugg nervös, bara lite lagom mosig, Det kändes som om det gick ganska bra!
  • TinkerBelle

Daa - 1h och en kvart i 30 km/h så det är inte långt (ca 5,6 mil) bara en dj**la massa bilar!

Lite bättre nu när jag har träffat gamla kollegor och haft en lååååååååång fika paus!

• TinkerBelle

Hej på er alla,
    nu är jag hemma igen. Har hunnit dammsuga, hänga tvätt, starta ny maskin tvätt och slänga in fisken i ugnen på bara 40 minuter!

Dj**lar vad effektiv man kan vara om man måste.

Var är Mulle? Provar klänning? Släng upp en bild så vi får se vet jag.....

*spanar*

Kanske måste kasta mig in i Kina tråden?

• Panzerfaust

Jag och H har precis varit ute på en promenad...

Blomman är riddarsporrar enkla att odla?

• passionsblomman

Hmmm, jag tror det finns både Perenna(såna som kommer varje år) och anueller(såna som man sår och som inte kommer nästa år)
    Jag tror inte de är svårare än andra, men kolla snabbt, för en hel del försås inne redan i februari typ , så ni inte missar blomningstiden!

Det går att köpa färdiga plantor också på handelsträdgården.
    Annars kan ni ju ta Lavendel eller någon annan blå blomma som får vara med. Praktsavia eller Daggsalvia tillexempel.

Panzerfaust skrev 2009-03-31 18:35:58 följande:
    Jag och H har precis varit ute på en promenad...Blomman är riddarsporrar enkla att odla?
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-03-31 18:42:30 följande:
    Hmmm, jag tror det finns både Perenna(såna som kommer varje år) och anueller(såna som man sår och som inte kommer nästa år)Jag tror inte de är svårare än andra, men kolla snabbt, för en hel del försås inne redan i februari typ , så ni inte missar blomningstiden!Det går att köpa färdiga plantor också på handelsträdgården.Annars kan ni ju ta Lavendel eller någon annan blå blomma som får vara med. Praktsavia eller Daggsalvia tillexempel.
    H vill ha lavendel i buketten men jag tycker det luktar dassrent. Dessutom växer ju de jäklarna som ogräs i rabatten, har försökt ta död på dem ett tag nu. Ska kolla på lite fröpåsar nästa gång vi är på granngården, tror vi har ett litet minidrivhus som ligger och skräpar någonstans.

Tack för infon.
  • passionsblomman

Ta Salvia då istället, de är dessutom blåare i färgen. Finns massa sorter.

De kan med fördel ersätta Pärlhyacinterna som är med i buketten på bilden.

Panzerfaust skrev 2009-03-31 19:00:18 följande:
    H vill ha lavendel i buketten men jag tycker det luktar dassrent. Dessutom växer ju de jäklarna som ogräs i rabatten, har försökt ta död på dem ett tag nu. Ska kolla på lite fröpåsar nästa gång vi är på granngården, tror vi har ett litet minidrivhus som ligger och skräpar någonstans.Tack för infon.
Svar på tråden Tantvarning 3