• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Heloise

hello tanter små!
    En stor kram till dig lillabruden!
    Im yours får oxå en kram!

I dag har pansarnäven och jag varit till floristen och bestämt blommor( mest jag)och hon är helt underbar( hoppas hon är lika bra som trevlig) men hon förstod precis vad jag ville ha så det blir den blå buketten i mitt galleri, men lite "luftigare" och så med nå substitut för pärlhyacinter, jag la till ett par lavender för lukten och ska be att få ngr få förgät mig ej( älskar namnet). Hon ska även göra ett hårsmycke i samma stil med massor med riddasporreblommor. Killarna får riddarsporrar i coursagen. Hon tyckte jag hade gjort så bra val och jag var ordentlig och hade med mig bilder på frisyr, klänning( japp klart men inte köpt)och så blommorna förstås.
    Jag hade en dröm i natt, och då såg jag allt klart vaknade imorse och hade helt plötslig koll på allt!

Helt underbar dröm btw, allt var bara helt perfekt och vi stod och väntade när klockorna ringde, iofs i fel kyrka men man kan ju inte få allt rätt i drömmarnas värld

• Panzerfaust

Ska göra ett seriöst försök att odla blå riddarsporrar i sommar, vore ballt att ha något eget i buketterna.

• TinkerBelle

God morgon tanter,

Har tagit mig hela vägen till min arbetsplats bara för att upptäcka att mötet är inställt.. *morrrr*

Hade kunnat stanna hemma och jobba istället för att sitta i bilköer fram och tillbaka! *suck*

Men nu är jag här så då är det väl bara att bita ihop.

Kram till er alla

• Im yours

Godmorgon!
    Kolla in detta:

Så gullig i sina Levisjeans.

Ska ner på stan, o köpa en ny hmmmmm..... dammsugare. Sedan återstår bara att lista ut vad man gör med en sådan

Ha en bra dag all söta tantvänner!

• Soldemor
    lillabruden skrev 2009-03-30 19:07:31 följande:
    jag misslyckades på uppkörningen och är jätteledsen e ledsen men jag orkar inte läsa allt ni skrivit...hoppas ni mår bra o jag läser ikapp senare..kram till er alla!
    Det är säkert inte ditt fel, sådana där körskoleinspektörer är tämligen ondsinta varelser, det är bara att stå på och göra om det! jag fick göra det tre gånger!
  • lillabruden

åååh ni är så underbara!!!! Tack för ert stöd!!!!
    jag kör upp igen den 4maj... det dumma är att allt gick åt pipsvängen igår! Först ringde skolan och sa att 2inspektörer blivit sjuka så dem hade fått göra om hela schemat för körningar och istället för vid 13 skulle jag köra upp vid 16! Sedan stod jag och väntade på bussa fan som inte kom och fick stressa upp sambon o jag (tålamodig som jag är...) slängde på övningskörningsskylten och väntade på honom bakom ratten. Stressar, inom lagens ramar, och kommer 2min försent till skolan men är rent uppstressad och rent tokig!
    Sen det som hände var att det var en stopsignals skylt med stoppsträck. Man stannar ju vid sträcket, inget konstigt, men så fanns det ett andra sträck vid ljussignalen. Det blev gult precis då (typiskt!!!) och jag bedömde att jag inte hann stanna och missade att det existerade ett andra sträck!!! Det liksom fanns inte i mitt huvud...och han bedömde att jag skulle stannat där och tyckte det var att köra mot rött
    Jag förstår honom och respekterar det, men faaaaaaan!!!! 2sekunder fram eller bak i tiden och det hade inte hänt!!!

stoooooor kram!!!!

• Soldemor
    lillabruden skrev 2009-03-31 10:15:17 följande:
    åååh ni är så underbara!!!! Tack för ert stöd!!!! jag kör upp igen den 4maj... det dumma är att allt gick åt pipsvängen igår! Först ringde skolan och sa att 2inspektörer blivit sjuka så dem hade fått göra om hela schemat för körningar och istället för vid 13 skulle jag köra upp vid 16! Sedan stod jag och väntade på bussa fan som inte kom och fick stressa upp sambon o jag (tålamodig som jag är...) slängde på övningskörningsskylten och väntade på honom bakom ratten. Stressar, inom lagens ramar, och kommer 2min försent till skolan men är rent uppstressad och rent tokig!Sen det som hände var att det var en stopsignals skylt med stoppsträck. Man stannar ju vid sträcket, inget konstigt, men så fanns det ett andra sträck vid ljussignalen. Det blev gult precis då (typiskt!!!) och jag bedömde att jag inte hann stanna och missade att det existerade ett andra sträck!!! Det liksom fanns inte i mitt huvud...och han bedömde att jag skulle stannat där och tyckte det var att köra mot rött Jag förstår honom och respekterar det, men faaaaaaan!!!! 2sekunder fram eller bak i tiden och det hade inte hänt!!! stoooooor kram!!!!
    Precis, ingen emapti alls har dom!
  • Daa

Surt, lillabruden. Trist att få vänta så länge tills nästa tillfälle också.
    Men då tar du ju det, som vi redan pratat om

TinkerBelle, lite surt för dig också. Har du långt till jobbet? Jag kan tycka att det är så otroligt irriterande med bilköer, så det tar lång tid att komma tillbaka till normalt humör igen.

Soldemor, visst är det bedrövligt att mycket ska behöva handla om uppkörningsinspektörernas humör den speciella dagen? Å andra sidan sa min körskollärare att jag skulle ägna resten av mitt liv åt att ändra min inspektörs rykte som kuggare, eftersom han godkänt mig på försök ett. Måste erkänna att jag inte lagt ner så mycket tid på det

Kram till er!

• passionsblomman

Jag veeeet hur man grämer sig vännen, det är skitsurt. Men verkligen inte ovanligt att köra på första!

Andra gången hade jag feber, så jag va för sjuk för att vara nervös. Jag tror det var därför jag klarade det då.

Svar på tråden Tantvarning 3