• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

tonårsmorsann - surt att inte få betalt för utbildning alls! Hur klarar du det ekonomiskt? Jag kommer att få gå ner rejält i lön men jag klagar inte, det är ändå mer än många andra tjänar, inte minst i dessa dagar.

Daa - vit rock med privata kläder under - det är status i sjukhusvärlden!

• Daa

Tonårsmorsa: så trist med en sån gränsdragning. Hur resonerar de när ni som arbetar med 4,5-åringar inte har samma förmån när det gäller vidareutbildning?
    *skickar några virtuella tulpaner som uppmuntran*

Har känt mig nere idag av någon skum anledning. Tror att det har att göra med den gångna veckans skendräktighet och det optimala beviset på att det var just sken- det var frågan om. Även om jag egentligen visste.
    Och märkligt hur fort det känns bättre bara maken kommer hem och klappar om och pussar en lite extra.

• tonårsmorsa

FÖR GAMMAL! Tycker personalchefen då det skulle vara bättre att satsa på någon yngre som ännu inte vet vad den vill? Morrar jag med. Jag tänker f.ö. se till att alltid vara i min bästa ålder - oavsett hur gammal jag är.

didis skrev 2009-03-29 17:46:07 följande:
    Passionsblomman - kan du fatta att jag var så deppig i går att jag inte ens var sugen på BT?? Och vet du vad - personalchefen tyckte att jag egentligen var lite för GAMMAL!!! Jag har ju 25-30 år kvar i arbetslivet! *morr*
  • passionsblomman

EGENTIGEN kollar jag på Pretty Woman just nu, och pratar inte med er...

Jag har en sunk-dag, mensvärk som attan och helt slut.

*vägrar i sten att göra något alls*

• Daa

*choklad kommer*

passionsblomman skrev 2009-03-29 18:14:45 följande:
    EGENTIGEN kollar jag på Pretty Woman just nu, och pratar inte med er... Jag har en sunk-dag, mensvärk som attan och helt slut.*vägrar i sten att göra något alls*
  • passionsblomman

Jag kände väl att det var något som fattades! Tack!

*tar en hel näve*

Daa skrev 2009-03-29 18:17:06 följande:
    *choklad kommer*
  • didis

En tonårsmamma som fortfarande är pigg och alert borde väl vara en högvinst? Ingen föräldraledighet i sikte, kan jobba heltid, inga småbarnsinfektioner. Jag tycker jag är perfekt!!

*någon som tycker det luktar illa här av allt egenberöm??*

tonårsmorsa skrev 2009-03-29 18:12:44 följande:
    FÖR GAMMAL! Tycker personalchefen då det skulle vara bättre att satsa på någon yngre som ännu inte vet vad den vill? Morrar jag med. Jag tänker f.ö. se till att alltid vara i min bästa ålder - oavsett hur gammal jag är.
  • didis

Sunk-dagar behövs!

*skickar över popcorn för det får alltid mig på bättre humör*

passionsblomman skrev 2009-03-29 18:14:45 följande:
    EGENTIGEN kollar jag på Pretty Woman just nu, och pratar inte med er... Jag har en sunk-dag, mensvärk som attan och helt slut.*vägrar i sten att göra något alls*
  • tonårsmorsa

Citerar skolverket: "Lärarlyftet och hela dess innehåll är ett politiskt beslut och där finns förskolan inte med. Förskollärarna berörs av fortbildningen om de undervisar i förskoleklass eller i annan skolform."

Hittills har jag läst på kvartsfart, vilket för mig inneburit att jag klarat mig med 10% tjänstledighet. Men ska jag läsa på halvfart (dagtid) vet jag inte hur mycket jag klarar av att jobba samtidigt. Och inte vill jag gå ner i lön hur mycket som helst. Särskilt inte som vidareutbildning för förskollärare handlar mer om det egna intresset än vad som syns i lönekuvertet.

• tonårsmorsa

Jag säger om tanten som Karlsson säger om sig själv (med viss ändring): En vacker, genomklok och lagom rund kvinna i sina bästa år.

Svar på tråden Tantvarning 3