Nämen, oj, oj, oj. Så kul Mulle!!!
Grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis!
Jag är så glad för er skull
och så festen i trädgården förstås
Eftersom mitt huvud är fullt med snor
så går jag på lågvarv just nu. Men satan i gatan vilken fart, o så mycket jag ska göra då jag frisknar till
Kommer att hoppa omkring som värsta duracell- kaninen
Ni vet jag brukar oxå, sköta planeringen för mig själv, o tiotalet andra på nätterna
Mycket snack om pengar. Ja, de som man inte har då man behöver dem. Det här låter förmodligen urfånigt i andras ögon. Men för mig är det så jag känner sometimes. Faktiskt..............
Jag är född i ett sk arbetarhem, o allt var hemgjort (från vinbärsgelén till kläderna min syrra, o jag bar) Mamma var hemmafru och pappsen jobbade. Vi bodde i hus, ekonomin snurrade runt, o faktiskt lite till. Häpnadsväckande julklappsberg, och 4 veckors campande runt hela Norden.
Jag har under nästan hela mitt vuxna liv, levt precis på marginalen (ekonomiskt). Uppfostrat tre barn, till sociala, orädda, o nytänkande vuxna. Under några år levde vi nästan under ekonomisk marginal, under mina ca 5 års högskolestudier. Men jag hankade mig fram, två barn har hunnit flytta hemifrån o.s.v. Minstingen flyttar nu i sommar, snyft, snyft.
Nu till den grejen, o jag fattar egentligen inte varför jag gör det till ett litet "problem". Mb2 har vuxit upp i överklass, varit/är mycket framgångsrik både som buisnessmen, och rent socialt. Han är världens underbaraste människa, finns ingen annan som passar mig bättre. Han ser, o tar mig för den jag är, b.la, b.la, b.la. Likaså hans famil, och vänner.
Ändå kan jag ibland få lite panik, över att flytta ihop, etc. Och dagligen omges av sk. ekonomisk frihet. Numera har jag pengar, men inte på samma sätt som mb2. Ibland känns det bara som att det är för mycket liksom............... jag kan inte förklara hur jag tänker..... Snacka om problemfixeri
Usch vad knäpp jag är.......Eller?????? Finns det någon tantvän som förstår mig pytte, pyttelite, och som dessutom har en chokladpralin att bjussa på.
Nej, nu ska jag blunda igen. Vila ögonen liksom. Tittar snart fram igen