• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Passionsblomman: Kan inte sova på nätterna. Saker som snurrar i skallen. Det kan alltid bli värre. Ja hur var det nu Björn Skifs sjöng?

Det blir alltid värre framåt natten. Ligger vaken. Tänker på...

• Panzerfaust

Den här ska vi ha som "vals", vackert så det förslår...

• passionsblomman

-Nej men Pansarvagnen...eller jag menar handen...det där var ju nästan snudd på lite.....

...religiöst *duckar*

Panzerfaust skrev 2009-01-28 15:54:31 följande:
    www.youtube.com/watchDen här ska vi ha som "vals", vackert så det förslår...
  • MulleNuh

Hej.. Ser att ni pratat lite om hus och pengar!! Ja jag är bitter på de som inte behöver bekymra sig..

Vi har ett rent helvete!!

Som ni vet försöker vi ju få lån. Micke har en liten skitanmärkning som är helt borta om inte ens 4 månader. Så fort han nämner detta så får dom en sådan förnedrande syn på honom som att han är värd skit och ingenting!! Riktigt jobbigt för honom..

• passionsblomman

Hej Mulle!

Har ni möjlihet att ändå köpa huset om ni väntar de där månaderna då? Eller är det nu eller aldrig som i bråttom?

Bor din pappa i huset nu ? Oj, förlåt, tusen frågor...

MulleNuh skrev 2009-01-28 16:13:40 följande:
    Hej.. Ser att ni pratat lite om hus och pengar!! Ja jag är bitter på de som inte behöver bekymra sig.. Vi har ett rent helvete!! Som ni vet försöker vi ju få lån. Micke har en liten skitanmärkning som är helt borta om inte ens 4 månader. Så fort han nämner detta så får dom en sådan förnedrande syn på honom som att han är värd skit och ingenting!! Riktigt jobbigt för honom..
  • MulleNuh

Dom måste sälja NU om vi inte får lånet.. Så ja det är brådis!
    Både pappa och hans tant bor där..

passionsblomman skrev 2009-01-28 16:30:41 följande:
    Hej Mulle!Har ni möjlihet att ändå köpa huset om ni väntar de där månaderna då? Eller är det nu eller aldrig som i bråttom?Bor din pappa i huset nu ? Oj, förlåt, tusen frågor...
  • passionsblomman

Skit!

MulleNuh skrev 2009-01-28 16:34:19 följande:
    Dom måste sälja NU om vi inte får lånet.. Så ja det är brådis!Både pappa och hans tant bor där..
  • tonårsmorsa

Förstår om det känns tungt nu, men ge inte upp. När betalningsanmärkningen är borta så har ni ett helt annat förhandlingsläge. Men nog känns det tungt när man inser att allt det jag vet nu skulle jag behövt veta för xx år sen. Ska man ha bostad i Stockholm krävs det dessutom en ganska stor kontantinsats innan lån kan bli aktuellt. När vi köpte vår första bostadsrätt löste vi det genom att låna pengar till kontantinsatsen av mina föräldrar. Den möjligheten kommer jag nog inte kunna ge mina barn, så en sak jag hoppas att de lär sig är vikten av att spara, spara, spara.

MulleNuh skrev 2009-01-28 16:13:40 följande:
    Hej.. Ser att ni pratat lite om hus och pengar!! Ja jag är bitter på de som inte behöver bekymra sig.. Vi har ett rent helvete!! Som ni vet försöker vi ju få lån. Micke har en liten skitanmärkning som är helt borta om inte ens 4 månader. Så fort han nämner detta så får dom en sådan förnedrande syn på honom som att han är värd skit och ingenting!! Riktigt jobbigt för honom..
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-01-28 16:10:27 följande:
    -Nej men Pansarvagnen...eller jag menar handen...det där var ju nästan snudd på lite........religiöst *duckar*
    Haha! Jo och den spelas i min kyrka med, Anfield

Underbar låt är det och nja religiös vette fasen.

Däremot finns det mycket religiös musik som är häftig.
Svar på tråden Tantvarning 3