• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Om de inte måste ha loss pengarna nu kanske ni kan hyra huset så länge.

• Panzerfaust
    MulleNuh skrev 2009-01-28 16:13:40 följande:
    Hej.. Ser att ni pratat lite om hus och pengar!! Ja jag är bitter på de som inte behöver bekymra sig.. Vi har ett rent helvete!! Som ni vet försöker vi ju få lån. Micke har en liten skitanmärkning som är helt borta om inte ens 4 månader. Så fort han nämner detta så får dom en sådan förnedrande syn på honom som att han är värd skit och ingenting!! Riktigt jobbigt för honom..
    Har ni kollat med alla banker? Jag vet många som snackat till sig lån trots anmärkningar. Någonstans borde nu kunna få lån tycker man ju.
  • passionsblomman

Hihi, ja, fin är den iallafall. Och vad gäller tro så är det den där strofen "You´ll never walk alone" jag tänker på, för att den för mig på ett mycket personligt plan sammanfattar rätt väl vad det är för tilltal jag upplever som bärande i mitt eget liv. Antingen jag fattar eller kan bevisa, eller ens riktigt tror det alla dagar.Det gör inte världen mindre krånglig eller nödvändigtvis ens lättare, men det finns där och jag kommer inte ifrån det.

Panzerfaust skrev 2009-01-28 16:41:22 följande:
    Haha! Jo och den spelas i min kyrka med, Anfield Underbar låt är det och nja religiös vette fasen.Däremot finns det mycket religiös musik som är häftig.
  • Panzerfaust

Symboliken i den för mig är väl egentligen att man aldrig är ensam, man har alltid sina vänner eller sin familj. Eller som i mitt fall H att luta sig mot.

• passionsblomman

H är inte det sämsta minsann!

Jag är övertygad om att man aldrig är riktigt ensam, men fy för bövelen vad det kan kännas så ibland.

Anfield... är det apropå fotboll då???*med risk att ha fattat fel*

Panzerfaust skrev 2009-01-28 16:56:22 följande:
    Symboliken i den för mig är väl egentligen att man aldrig är ensam, man har alltid sina vänner eller sin familj. Eller som i mitt fall H att luta sig mot.
  • MulleNuh

Känns som vi testat alla banker.
    Men nu kan min mamma gå in som borgen om jag söker lånet själv..

• passionsblomman

En ljusning alltså!

MulleNuh skrev 2009-01-28 17:07:00 följande:
    Känns som vi testat alla banker.Men nu kan min mamma gå in som borgen om jag söker lånet själv..
  • MulleNuh

Fast då kommer ett annat problem.
    Alltså vi har ju fått lånelöfte på en av bankerna men då måste vi komma in med insatsen som nu är på 150.000:- så då behöver vi ett blanclån. Men om jag säger till banken att vi ska låna till en insats så säger dom nej för att dom vill ha HELA bolånet själv. Och jag kan inte ljuga för banken!!

passionsblomman skrev 2009-01-28 17:08:14 följande:
    En ljusning alltså!
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-01-28 16:59:21 följande:
    H är inte det sämsta minsann!Jag är övertygad om att man aldrig är riktigt ensam, men fy för bövelen vad det kan kännas så ibland.Anfield... är det apropå fotboll då???*med risk att ha fattat fel*
    Yup fotboll, Liverpool närmare bestämt, AIK och LFC det är religionen hemma hos oss
  • passionsblomman

Oookej... själv är jag nöjd så länge jag får se Zlatan spela för landslaget och när min som skottar för sitt fotbollslag och gör mål.

Panzerfaust skrev 2009-01-28 17:15:04 följande:
    Yup fotboll, Liverpool närmare bestämt, AIK och LFC det är religionen hemma hos oss
Svar på tråden Tantvarning 3