• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • 31 maj 2008

Hej hej!

Härligt att det blev lite shopping för er igår. Själv har jag just klickat hem lite bebiskläder på hm's rea på nätet... farligt det där med barnkläder

Roligt att magen börjar synas nu, Amor! Vilken vecka är du i nu?

Låter som om ni båda, Amor och Grund, har sköna helger framför er!

Idag kommer äntligen M hit! Har längtat otroligt mycket denna veckan. Igår gjorde jag hemgjord mandelmassa och pepparkaksdeg i min fina fina Kitchen Aid, så imorgon blir det pepparkaksbak, och annat julpyssel med vänner. Köpte också grejer till att göra egna kransar, så här ska verkligen pysslas!

På söndag tror jag att det blir en sväng på någon julmarknad och mys för hela slanten innan M åker hem igen.

• BarbaBruden

Morning tjejer!

Gott att höra att era helger är fullspäckade!
    Julpysslandet är på G överallt!

Mysigt med besök 31 Maj! Och så duktig du är och gör egen mandelmassa! Imponerande!
    När är det du är beräknad förresten?

Igår var det storshopping för oss! Först Hornbach; 5 nya fina innerdörrar blev det. Sen till IKEA och massor av möbler. M fick helt nytt till sitt rum. Blir nog bra!

Helgen fortsätter i renoveringens tecken, det är ju då man får nåt gjort. Vi får besök av ett kompispar imorgon som ska hjälpa oss. Guld värt!

Trevlig helg på er alla!

• 31 maj 2008

Tycker också det var lite avancerat med egen mandelmassa, men det gick på ett kick. Det jobbiga var att skålla mandeln, sen körde man allt i en mixer.

Ja, mysigt med besök, men jag längtar så till den 13 dec, då jag äntligen får bli sambo med min man igen Det tar verkligen på krafterna att bo isär i veckorna.

Bebisen är beräknad till den 3 jan, och vi får huset den 15 dec, och M börjar nya jobbet 17 dec, så den får gärna stanna inne tills efter nyår.

Roligt med renovering, Barba! Och skönt att få hjälp med det. Går ju så mycket fortare också när man är några fler som hjälps åt!

• AyBee

31 maj....jag var lat iår och köpte mandelflarn...sådana man har i glöggen istället för att skålla och skala alla mandlar. Ska se om det fungerar lika bra. Skulle även gjort pepparkaksdeg ikväll men blev för trött så jag får göra den imorgon bitta och kavla ut den på söndag istället.

Asriden - det blev ingen IKEA. M kom hem för sent Vi åker dit på sön fm istället.

• Astriden

Aybee, jag är gärna med på söndag Grund.. du kan inte vänta till söndag med IKEA du med?

• mrsD

här har d vart tomt i helgen!

Hur har den vart för er flickor? MAssa adventsmys o julpyssel?
    Här sitter iaf julgardinerna uppe nu o adventsljusstaken e framme=)

Jag drar t kristineberg igen imorron, men bara t på fre, ska bli kul=)

• AyBee

Grund - Såg ditt förra meddeladnde nu....självklart tyckte jag det var mysigt att träffa dig o H oxå. Överaskade M med den där huvudsaken och han hoppade till ordentligt. A & jag älskar den

Ja här sitter båda julgardiner uppe (iaf i vårt sovrum) och adventljusstakar. Har haft gemensamt 2 års kalas i mammagruppen idag. Mysigt att träffa alla barnen igen och det har hänt en hel del med alla sen vårt 1 års kalas förra året. Mycket pepparkakor och lussebullar blev det

Hoppas ni har en skön helg mina vänner. Kram

• Grund

God morgon vänner!

mrsd: Hälsa den underbara ön från mig! Tänk vad härligt att få var där några dagar Var bor du när du är där förresten?

Haft en lugn skön helg och fått gjort knappt hälften av det jag hade planerat men det känns ändå som att jag är på G iaf. Jag har också fått upp ljusstakar och stjärnor. Tom klätt granen (vi har ju en plast eftersom vi aldrig firar jul i stan) så nu är det extra mysigt. Gillar att ta fram den tidigt så man hinner njuta av den.

Astriden: gick och fnissa åt våra planer igår och fick ett samtal från en nyfiken Har du talat med N? *fniss*

Aybee: kan tänka mig att det var lite annorlunda detta kalaset. Högre tempo antar jag?

Barba: Hur går det med allt? Ska kolla in bloggen nu!

31maj: Härligt att KA kom till användning häromdagen Vad heter din? Om du inte döpt den tycker jag den ska heta "Lady", (Lady in red)

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Oj oj vilken helg fullt upp men roligt och lite nervöst gråt!!
    Skall ta det från början i fredags gjorde jag tack korten med hjälp av mamma och en utav tärnorna, så skönt skall bara posta dem nu!!!

I lördags börja det med bio Madagaskar vi fick biljetter... Sedan ivär på Dop jättemysigt i Kungsbacka kyrka sån liten söt Oliver Efter det så blev det tjejfest med utgång vi var på Excet och jag fick dansa av mig lite!!

Var hemma vid två och la mig så rörde sig inte lillen i magen... Igår börja det med att jag vaknar och förväntar mig att min lille skall röra sig febrilt som den alltid gör när jag ligger i sängen, men inte!! Jonas vaknar och jag säger att den inte rör sig något!

Vi försöker tänka bort det och säger att han är trött bara... Vi äter frulle och börjar pynta ta fram alla våra julsaker som vi har och städar osv... Hela tiden går jag runt och tänker varför rör den sig inte!!

(Måste tillägga att extra mycket orolighet då vi fick höra i fredags att våra vänner som var i 10:e veckan fick missfall) Såååå tråkigt!

Jonas ser på mig att jag blir oroligare och mer orolig så tjötar vi på varandra pga dammsugaren och jag börjar gråta
    han förstår att det inte är pga det, underbar som han är tar han mig i famnen och vill att jag talar ut! Jag gråter och säger att jag börjar bli orolig att jag inte vill att något skall hända då man redan är så himmla kär i barnet och i tanken att vi skall bli föräldrar.

Vi får gäster som kommer på middag och de stannar till sent, fick glömma bort det lite!!

Men så igår kväll när vi gick och la oss, då rörde sig min lille i magen och jag skrek ut: Den rör dig älskling! Vi kramas och jag somnar lättad!

Vet att jag överdiver men man blir lätt så märker jag!! Den var ju trött efter mammas bravader

Sorry det blev lååångt !!!

Astrid å Grund - Blev det mycket shopping igår???

Aybee - Skönt med dubbel kalas då har man mer vuxna som hjälper till!!! Älskarlussebullar och pepparkakor!

Nu blir det fika!

• Grund

Åhh, lilla söta Amor, vad skönt att er lilla bebis vaknade till slut. Förstår att du var orolig! Så glad att ni mår bra igen och hoppas den lille vaknade pigg som en mört idag. Du har iaf en underbar man, det måste man säga! Kram på er!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6