• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • Amor Eterno

Hej tjejer!!

Nu är jag tillbaka efter besök hos doktorn, han skrev ut lite Laktulos som jag vet inte hjälper ändå!!! Men men får ta en påse sånt varje dag och stå ut med lite mag ont då och då!

Astrid - Vilken bra ídé att strossa lite runt Stora Holm, jag är med på det!!

Grund - Såg du barnvagnen som vi föll pladask för?
    Ja tänkr er ja gmed en liten flicka sååå gulligt!

31 maj - Jag får ta efter dig och se om detta med hjärtslag stämmer

Aybee - Jobba inte ihjäl dig gumman! Hur känns det nu att vara fru?

• Astriden

Den joy är superfin Amor lik våran Sing. Vilken färg gillar ni? Vi är vädigt nöjda med Brio som är lätt, smidig & snygg!
    Tror att 31 maj har köpt en Bugaboo om jag inte mins fel.. eller var det Urban Jugnle.. Hm

Ska vi köra på Stora Holm då? Fika & kanske lite shopping?
    Har alla bil eller samåkning? Jag åker med aybee från Torslanda.
    Vilka skulle med? (tappat listan)
    Astiden
    Aybee
    Grund
    Amor
    ev. MrsD

• 31 maj 2008

Precis som Astriden skriver har vi köpt en Bugaboo, men den bor i butiken i väntan på inflytt i nya huset

Tror nog inte på det där med hjärtslagen egentligen, men det är ju roligt att kolla hur det blir i efterhand!

Och hur ska tjejmagen vara? Är den rakt ut, eller är den bredare på sidorna? Lär mig aldrig...!

• Grund

Amor: Visst var det Brio Go? I så fall såg jag den röda pärlan

Tjejmagen är väl högre och bredare.
    Astriden var väl en typisk killmage, lägre och toppig, eller?
    Lite kul det här

31maj, vilken färg?

• Grund

Förresten tjejer: torsdag den 27 nov är det julkväll på Arkaden. Jag ska gå dit.
    Anmälan och info på arkaden.nu.
    Kanske kan hitta något kul paket då

• AyBee

maj - en tjejmage är bredare än en killmage. Ett bra tips är att om det syns bakifrån att du är gravid så är det en tjej annars en kille.
    Axels hjärtljud låg som följer: 142,140,150,132,136,140 alltså mellan 132-150 men de flesta talen visade ju på en kille och det var det juhu

Amor - Lättare sagt än gjort. Nu idag har jag iaf 10 min på att titta UNDER DAGTID vad ni skrivit

• Grund

Astriden: på tal om hjärtljud, fick ni något svar på var det var för något innan A föddes?
    Allt har varit OK sedan han föddes väl?

Ojsan Aybee, jag hoppas du får en lugn kväll så att du hinner ta igen dig lite. *kram*

• Astriden

grund, vi brukar gå på de arkaden-kvällarna brukar ju vara jättetrevliga med bra priser & vin. har fått inbjudan & funderar på att gå.

jodå, adrians hjärta kontrollerades med ekg och man såg inga som helst fel på vår starka grabb.
    jag hade som grund skiver hade jag en typisk killmage, låg & rakt ut

• BarbaBruden

Hej tjejer!

Gud, vad ni skriver!
    Har varit lite dåligt med inlägg härifrån. Mycket nu

Dagen har spenderats i huset. Vi har lagt fint golv ovanför garaget så nu har jag ett förråd extra.
    Igår var vi på banken och bestämde oss vilken vi vill ha och nästa onsdag blir överlåtelsedagen.

Den 7e får bli lite öppen för vår del. Vet inte hur vi kommer ligga till då i all renovering....

Stora Holm mys låter underbart! Men jag kan tyvärr inte få ihop min tid....

Mycket bebissnack här nu.... Härligt att ni är så många nu som tar ytterligare ett kliv framåt!

Har startat mig en liten blogg för er som vill se huset! Det är inte helt enkelt men har kollat med Astriden först och hon tror att jag fixar det....

• Astriden

har just spanat in bloggen ser jättebra ut!
    du vet vart jag finns om du vill ha hjälp med intällningar, design eller tips.

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6