• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • 31 maj 2008

Hej tjejer!

En trött måndag idag känner jag. Kommer inte alls igång, och skulle bara vilja åka hem och lägga mig i soffan. Saknar M så det skriker om det, och det är ju massor av dagar tills vi ses igen. Idag är verkligen en sån där dag som kunde hoppas över. Oj, positiva Arne i farten känner jag...

Men npgot positivt är att M har fått jobb här uppe och kommer att börja 2 dagar efter att vi har fått tillträde till huset. underbart.

Trist morgon för dig, Grund! Hoppas dagen blir bättre. Lät väldigt härligt med hummerfest!

Vi var på bröllop i Västerås i helgen. Väldigt fint och roligt. Fantastiskt vackert med mörker, snö och en massa marschaller. Vi lyxade med två nätter på hotell och det var underbart skönt. Långa frukostar, besök i relaxavdelningen och mysfika på stan.

Hoppas ni andra har en bra dag! och jag är väldigt avis på er som har fått träffa Astridens lille A! Så fina bilder i bloggen!

• Grund

Grattis till M´s jobb 31maj. Måste kännas underbart att det är klart

• Astriden

Hejhopp,
    ooj vilken morgon Grund som aybee skriver...
    Jag hade nästan gått hem & lagt mej.
    Pratat med M som även han tänkt att vi skulle in på torsdag, fler som är på? Hört mer av C?

31 maj, åh va skönt! Att ni äntligen får ara tillsammans igen.
    Du får mysa med vår inte så lille grabb på glöggträffen snart.

Amor, visst är det inderbart med gravidmassage! Jag gick på magplasket´s i klippan ett par gånger. Rekomenderas!
    Kul med dop, vi funderar fortfarande på hur vi skall göra.. namngivning kontra dop i kyrka. Svårt val tycker jag.

Barba, det är så kul med bloggen kikar in varje dag i hopp om nya bilder. Hur känns det, pirigt?

• BarbaBruden

Astriden
    Jo, nu är det roligt!
    HAr just kommit därifrån, fixat lite småsaker, flyttat lite gamla skåp bland annat.....

Mer bilder på bloggen kommer snart!
    Kul att du tittar in, välkommen!
    Inte hittat några mattor än?

• Astriden

Jo Barba.. jag köpte en matta på stora holm (nyholm & kollen) den är i tyg men kostade bara 100:- så den får hålla tills jag värmt upp m tillräkligt för en pappelina.

• 31 maj 2008

100 Den såg ju jättefin ut! Vill också ha en Pappelina, men det är ju så mycket som ska inhandlas på en gång när man blir med hus och bebis... Tänkte åka ut till Stora Holm på julmarknaden 2 advent och mysa lite innan glöggen hos Grund. Då ska jag kolla på matta också!

Här har vi 1 dm snö och det blir så ljust och fint! tyvärr ska det bli +7 på torsdag, så då blir det slask av allt

Vi är otroligt glada för M's jobb, det har verkligen löst sig på ett riktigt bra sätt.

Barba - jag kollar också bloggen! Roligt!

• Grund

Här är ännu en som vill ha sig en plastmatta
    Men tyvärr vet jag inte om det passar så bra eftersom vi har det rutiga golvet i köket. Men de finns ju enfärgade också och precis som du skriver 31maj, det är mycket som ska inhandlas när man skaffar nytt hem. Kan bara drömma om att hur det skulle vara med bebis också!

Mysigt med snö! Här i Angered ligger ca 0,5 cm på vissa ställen.
    Å vad jag hade velat jobba i stan och slippa åka ända hit

• Astriden

31 maj då ses vi där.
    Vi va förra året oxå, så underbart mysigt!

Grund, en enfärgad blir nog jätte snyggt. Att allt man vill ha ska va så attans dyrt. Jag önskar att jag skulle vara en sån som hade lite billigare smak, som gillar 80tals möbler man ser apbilligt på blocket eller plastmattor från rösta istället för pappelina. Hm

• 31 maj 2008

God morgon raringar!

Igår var det dags för sista föräldragruppsträffen, och allt blev plötsligt väldigt verkligt eftersom ett par inte var där, utan låg på BB... shit, det är inte så lång tid kvar nu... Skönt i och för sig, men rätt så läskigt också. Astriden - är det som du hade tänkt dig?

Kram till er alla!

• Grund

God morgon girls!

Nä nu är det inte långt kvar 31maj. Nu är du snart mamma!!!
    Det ska bli så roligt att träffa dig den 7:e och se om du har en "tjejmage"

Igår var jag och simmade. Det var längesedan nu så det blev mycket prat och bara 1 km, men skönt ändå!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6