• Astriden

    Underbara Göteborgsfruar- Del 6

    Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • Grund

    Astriden: glömde kommentera bilderna. Så fina och det ser verkligen mysigt ut. Fick ett litet smile från H när jag visade övningskörningen

  • Astriden

    Åh, grund gud va underbart! Nu vet jag ju att du inte äter skaldjur men jag skulle lätt byta bort A för en dag om det är hummerfest så schemat
    Du får utan tvekan godkänt på övningskörnadet & et extra plus i kanten för matchande halsduk

    Amor, mn visst är det sköt att få längta så ibland. Det blir ju så mysigt när de kommer hem.

    MrsD, hm ajaj då förstår jag vad du menar med syster. Måste kännas riktigt tungt. Ang testet, bit ihop & se det som en utmaning. Du kommer klara dej galant. Kram

    Skönt med fredag tjejer, vad händer i helgen?

  • mrsD

    okej, från o me nu äter jag INGENTING från havet!!!

    JEeezz, hade föreläsning idag av en kille från Fiskeriverket (i lysekil) o me den infon så har jag tagit ett (VÄLDIGT LÄTT) beslut att inte äta varesig fisk eller skaldjur som fångats kommersiellt. EVER AGAIN!

    Undantag; odlad fisk, musslor och burfiskat.
    (så Grund, du kan fiska hummer utan onda ögat från mig;))

    Jag menar, hur knäppa e vi som fortfarande har frysta torskblock i våra frysdiskar på ica år 2008 när vi uppenbarligen har kraschat iprincip alla bestånd som vi när vi började fiska, inte visste ngt om?? gaaad, ja blir galen på sånt!

    Amor - Wall-E är superbra!! sååå fin o många fina budskap=)

    ang d där testet, har upptäckt att jag har en otrolig gynekolog-skräck! kaaan ha o göra med att första gången så sa barnmorskan till mig, när jag slängde upp benen på de där läbbiga grejerna, att "ja men d här såg du ju van ut vid"
    finskänsligt, eller hur.. ris till lysekils ungdomsmottagning!

  • BarbaBruden

    Hej tjejer!

    Följer er hela tiden men det är mycket nu .....hinner inte skriva så mycket

    Ni verkade ha jättejättemysigt igår! Handlade ni andra nåt fint?

    MrsD
    LPT är förkortning för Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård.
    Hoppas det går bra för din syster. Inte alltid negativt i slutändan att få LPT men upplevs ofta som väldigt kränkande för individen att bli fråntagen rätten till autonomi.
    Det du kan göra för henne är att finnas där och stötta henne. Jätteviktigt med engagerade anhöriga!
    Hoppas det löser sig till det bästa!
    Stor kram!

    Grund
    Fiska låter ju superkul! Och vädret idag är ju underbart! Kallt med soligt! Du måste breätta hur det gick!

    Långse!
    Var är du??
    Har du eller någon annan nåt tips om nåt ställe att köpa badrumsmöbel på??? Alla ställen vi tittat på ska ha 6-7000:-!!! Jag ska bara ha nåt litet till vår gästtoa men den ska vara snygg! Letat överallt känns det som! Hjälp?

    Jobbet väntar....suck!

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!

    Hoppas ni har haft en bra lördag? Själv var det städ och ännu mer städ... Men kändes sååå skönt efteråt, ett råd köt aldrig ett tre våningshus igår längtade man till en 1 planhus kan jag säga!!

    Vi var på kalas sedan och åt mumsiga tacos

    Idag skall jag min mamma och min coola faster till Hagabadet först är det brunch sedan gravid massage för min del

    Barba - Hoppas allt går bra med huset, titta på skånska byggvaror site på nätet med billiga saker hem!! Vi har vi i villa tidningen och tittade igenom den imorse!! Lycka till!

    Ha en bra söndag!

  • Grund

    God morgon och god ny vecka!

    Hoppas ni haft en bättre start än jag idag.
    Eftersom vi var hemma sent igår fick vi bra en nattparkering långt bort så imorse fick ajg hämta bilen och sedan parkera utanför lägenheten, sen gick jag till vagnen. Hoppade på en 1:a och märkte då att mitt busskort var slut så tvingdes tjuvåka till B-parken (Hatar att tjuvåka!), gick in på tidpunkten- hade inte med mig bankkortet. Jaja, jag får väl skicka SMS då... hade jag med mig mobilen då? Nej! Promenerar hela vägen hem för att likförbaskat behöva ta bilen till jobbet.
    Sorry, det blev långt, men jag var INTE glad imorse...

    Helgen har dock varit riktigt bra. Vi fick tre fina humrar på mellan 700 och 950 gr styck. Sen var det bra fest och vid 4-tiden stupade jag i säng.

    Barba: kanske inte låter så kul men mamma och pappa kollade på en jättefin liten badrumsmöbel på Jula. Vit och stilren för ca 2500 eller ngt. jag har bara sett den på bild men den såg riktigt snygg ut faktiskt. Tror den var vägghängd med två lådor (finns tyvärr inte på hemsidan).

    Amor: Vilken härlig helg ni haft! Gott att få städat också!
    Hur var dopet?

    MrsD: Fy fasen vilken kommentar på ungdomsmottagningen

  • AyBee

    Men Grund - vilken morgon!!! HAde jag haft en sådan start så hade jag nog inte sagt ett enda ord resten av dagen tror jag. Kram på dig och jag hoppas att dagen blir bättre alltefter som.

    Amor - Ta det lugnt med dammsugningen bara för det är inte bra för dina fogar just nu. Bara ett litet tips men det kanske du känner nu idag iaf Annars bra jobbat med städningen.

    MrsD - Tråkigt att höra om både test & syster. När det gäller sin syster så instämmer jag med Barba. Var där för henne och ge inte upp. Var så engagerade som ni bara kan så att hon känner ert stöd. Testet - been there....tycker inte heller att det är särskilt trevligt i stolen pga otrevliga händelser. Kram på dig och en stor styrkekram

    Barba - Har inga tips att ge men tar gärna emot av dig sen eftersom vi antagligen ska göra om ett av våra badrum i vinter.

    Vår helg var hektisk I fredags åkte vi till vänner i Alingsås och stannade över till lördag. Jätte mysigt med god mat och sällskapsspel på kvällen. På lördagen var vi på konsert på Konserthuset "Bondafton". Sååååå bra!!! Sen gick vi och mötte min familj på Liseberg. En kortis för våran del men lite julstämmning fick jag iaf. Sen hem till oss dör vi firade pappa och lillasysters sambo som fyllt år i dagarna. De åkt hem vid 01:30 tiden så igår var vi rätt slitna måste jag villigt erkänna. Hade ambitionen att ta oss ut men det blev film, mys och lek inne hela dagen istället och avslutades med tacomys & film.

    Ikväll ska M jobba så om någon har lite tråkigt så är ni hjärtligt välkomna hem

  • Grund

    Aybee: Jag lyckades anmäla dig till slut förresten
    Ska bli mysigt på torsdag!

  • BarbaBruden

    Grund
    Se det från den ljusa sidan; du fick en härlig promenad???
    ...Pyton med såna mornar!
    Tack för tipset om möbeln! Har ingen lust att lägga massor av pengar på lillatoan, köper hellre fint och lite dyrare till stora toan.

    Helgen på jobbet....
    Tror ni inte jag fick migrän igen!
    Mått skit men ändå lyckast ta mig igenom mina timmar på Imigran....Sovit som en stock inatt!

    Aybee
    Bondafton låter kul....för du menar väl bond som i 007?
    Liseberg är mysigt....har ni mycket snö i Gbg? Här på landet är det helt vitt när jag tittar ut. Härligt!

    Tjejer
    På onsdag är det överlåtelse, på eftermiddagen kommer snickaren och elektrikern...sen är det full rulle. Jag och J var där igår kväll och började fixa i det gamla köket....dvs städa! Fy vad mycket det var att städa!

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Grund - Vilken morgon så vill man ju inte börja en måndag!! Hoppas imorgon blir det bättre
    Har ni inte fasst parkering? Du vet att man kan parkera på den där båten, där hade jag parkering under sommaren tills vi flyttade hit till Gårda.

    Jo dopet var mysigt men kort blev det, de hade det kl.15.00 och var hemma vid 18.00. Det var bara kaffe och fika. Mysigt liten pyre Sebastian, det blev barnkammarboken som gåva

    Och på lördag har vi ett dop till kl.16.00 i Kungsbacka! Köpt en bok till

    Aybee- Nej då det är lungt fick ju massage igår så allt känns bra

    Grund - Vilken tid är det den 7:e?

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6