• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • BarbaBruden

Hej mina tjejer!

Märks att det är juletider ooch alla har mycket att göra för här är det inte så mycket action!

Gott att snart få lämna över , Maj! Sen är det bara att njuta! Lite avundsjuka är vi allt

Bamsekram, Amor! Tänk positiva tankar, ingen idé att oroa sig i önödan. Vet att det är svårt men kämpa på!

Långse
    Välkommen tillbaka till oss! Har saknat dig! Hoppas allt är bra?
    Puh, vad vi jobbar på! Har så ont i ryggen att jag knappt kan stå. Men sitta går bra så jag har suttit mig igenom jobbet
    IOmorgon händer det massor! Snickarn kommer, vårt sovrum kommer att tapetseras och blir troligtvis färdigt på lördag. Idag kom golvvärmen så den kommer läggas på lördag också....Kanske inte är så osannolikt att mycket kommer bli klart till den 19e när flyttlasset går?
    Hoppas ni snart kommer å hälsar på!

Kramen!

• Grund

God morgon tjejer!

Nä här var ingen action alls. Tur att du tittade in iaf Barba Men herregud vad ni grejar. Häftigt!
    Hoppas verkligen vi får möjlighet att komma och hälsa på framöver

Igår var vi och hämtade vår nya soffa. Den var fin men lite hård tycker jag. Antar att de kanske är det i början så på söndag får ni hjälpa till att sitta in den, OK?
    Samtidigt passade vi på att skicka med pappa vårt gamla soffbord. Hmm, inte för att vi köpt något nytt ännu, så nu ser det lite dumt ut...
    Ska nog kolla runt lite i eftermiddag.

• Amor Eterno

God morogn tjejer!!

Ja det är lungt här

Igår så var vi på NK hade fortfarande presentkort där som jag inte hade utnyttjat, vi fick dem på bröllopet! Så det blev en Kenwood Mixer skit snygg och peppar/salt kvarn i pianolack från peaugoet med 30 års garanti

Jätte nöjda var vi och J köpte ett par snygga boots som hade såklart tog på sig redan idag till jobbet!!

Barba - Gud så kul det är att renovera till nytt (själva jobbet är kanske inte det roligaste) men skönt att få välja precis som man vill ha det

Grund - Härligt att soffan har kommit nu, vi skall test sitta på den på söndag

Kan tipsa om en hemsida med möbler som säljs från ett lager man beställer dem och hämtar och betalar ingen affär!! Men man har sett möblerna på både mio ocg Annorlunda möbler!!

www.mobelgrossen.se

Nu när man redan har inhandlat så vill man ha saker där ifrån hela deras vita och svarta serie vill man ha möbler!!!

• Amor Eterno

Halloj man märker att ingen har varit här!!

Hoppas alla mår bra?? Själv är man pigg och glad för det är fredag!!! Inatt drömde jag att vi fick en son, det har även J drömt om tidigare!

31 maj - Har du haft drömmar om vad ni får??

Så vad händer till helgen tjejer??

Idag skall jag ha lite barnpassning i 4 timmar medans deras mor är ute och julshoppar lite!! Sedan skall mina brorsöner sova över hos mig, så det blir godis och barnfilmer ikväll, tills de går å lägger sig!! För dukar jag fram ost bricka

Imorgon har vi 40 års fest men bara på eftermiddagen!

Söndag är det ju mys hos Grund

• Grund

God morgon tjejer!

Amor: vad spännande att du drömmer. Är ni inte dönyfikna tjejer?
    Jag sa till H igår att om vi blir gravida någon gång så vill jag kanske veta vad det blir. Fast det kanske man inte vill när man väl är där ???
    Mysigt med barnpassning, då får du öva lite.

Hoppas resan gick bra hem igår Astriden å att A var på gott humör hela vägen hem sedan.

Det blev faktiskt ett soffbord igår men det tar 2-3 veckor innan vi får det så förhoppningsvis hinner det komma innan vi åker till Malaysia. Hade ju velat ha det på söndag egentligen
    Men på lördag åker vi nog till Mio och köper mattan iaf.
    Förresten, herregud vad man blir påverkad av service i affärerna. Träffade på två pottsorkar igår och givetvis kommer vi inte handla där. Sen kommer man till nästa affär och träffar en urtrevlig säljare, inte PÅ bara trevlig och hjälpsam. Mkt bra!

Ikväll blir det julfest med S på svenska mässan. Antar att vi blir drygt 1000 pers som förra året

Å på söndag kommer ni!!!

• 31 maj 2008

Hej tjejer!

Är i Göteborg nu och jobbar hemifrån. Har gjort sista bokslutet nu inför föräldraledigheten, känns riktigt skönt. Ska åka och äta sushilunch med maken, och sedan på massage. En helt okej dag

Amor - det sägs väl att det är sanndrömmar när man drömmer om könet på bebisen? Varken jag eller M har drömt om vad vi får. Men bebisen och graviditeten är inblandade i väldig många drömmar, på de mest konstiga sätt. Förresten - roligt att shoppa för bröllopspresentkort! Vi har massor av grejer att packa upp i nya huset!

Grund - klart vi göra vårt bästa för att mjuka till soffan! Ska bli så mysigt att träffa er på söndag!

Barba - vad roligt att ni har kommit så långt, men jag förstår att det tar på kroppen. Kul att ha lite i ordning innan ni flyttar in!

Astriden - hur var äventyret med A i storstaden? Blev det mycket shopping?

I helgen blir det nog ett besök på Tofta för deras julcafé. Undrar om det känns konstigt, har inte varit där sedan vi gifte oss... Sen Stora Holm på söndag innan vi ses hos Grund. En härlig helg!

Nepp, back to work!

• Astriden

hejhå,
    nu är vi hemma igen. Haft det mysigt hos Hanna (tärnan)
    Passat på att tjejsnacka massor, shoppat lite & promenera massor precis som vi önskade.

Idag har det vart hemmagos hela dagen, imorgon blir det en tur till Lerum & adventsfika hos vänner & söndag SH innan vi skall ses längtar.

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Tack sååå mycket för igår Grund så mysigt ni har det hemma God glögg och härliga lussebullar och pepparkakor, och så förstås er goa sällskap, tack alla för mysig stund igår!!

Fick reda på igår att min lilla brorsbarn hade brytit benet och låg på operationsbord igår kväll, så modig liten kille som inte grät och var stark!! Har sovit lite dåligt som bara legat å tänkt på hur fort det går med barn, ena stunden leker de och sen vips ramlar så fel att de bryter benet!!

Skall hälsa på efter jobbet idag såklart!!

Astrid - Din lilla A är ju så underbar Vi längtar så!!!

31 maj - Så fin rund mage du har.. Glömm inte de extra kläderna till mannen

• Grund

God morgon härliga vänner!

Stort tack för igår och för alla fina saker vi fick. Ni är så söta tjejer! Å magarna växer å lille A som är så underbar! Helt fantastiskt att han är så snäll. Kanske klockan börjar ticka lite snabbare när man ser hur himla mysigt det är

Amor: Stackars lilla barn. Har du hört något nu på morgonen? Hur gammal är den lille stackarn?

31maj: Så fin du är! Det måste kännas overkligt att ni har ett litet knyte om bara några veckor. Det var ju inte så lätt att "se" vad det ska bli för något men jag gissar nog trots allt på en flicka
    Vad tror ni andra tjejer?

• Amor Eterno

Halloj!!

Pratade just med Teos mamma och Teo hade vaknat lite mör men bra, han har fått operera in två små skruvar och är nu gipsad, de tror att han får ha gipset mellan 4-6 veckor sen så får de se!!!

Åh min lille prins som är så stark och modig, skall förbi BR efter jobbet och köpa en liten gåva för att han är så gullig!! Han är ju bara 4 år men ingen veckling

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6