• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • Astriden

Hello, idag har m lämnat sin dator hemma så jag kan hålla mej lite uppdaterad. Sjukt irriterande att min är paj.

Aybee, hur gick helgen?
    Hur känns det nu? vill du ha hjälp någon dag får du säja till gumman!

31 maj, vad gör du idag?
    Din första mammadag

Amor, låter mysigt med konstert, buzz & pizza Ni har verkligen hektiska helger ni.

• BarbaBruden

Halloj!

Börjar ni komma i julstämning?
    Nu är det inte långt kvar, men var e snön???

Amor
    Mysigt att träffas häromdagen. Kände mig så down men blev lite piggare av din härliga energi! Härligt! Du är så fin med din söta mage!
    Gott att mormor är bättre! Jul blir trevligare så....

Ja, vi håller på och håller på.....Hur mycket krafter kan en människa ha??? På fredag är det flytt, äntligen!
    Packar och packar men inget försvinner.....

31Maj
    Hur går det för er?

• 31 maj 2008

Hej tjejer!

Första mammelediga (ehh, ledig...) dagen har spenderats med att flytta! Vi är nu inne i huset och ska sova första natten här! Känns så härligt! Imorgon kommer stora flyttlasset från Göteborg, och då blir det ännu mer på riktigt. Så allt går bra för oss, och det är så skönt att bo tillsammans igen. Samtidigt har det nog varit bra att vara isär, för vi uppskattar varandra så otroligt mycket. Att få en vardagskväll tillsammans är en fantastisk lyx!

Stor kram till er alla!

• AyBee

Astriden - idag har det gått ganska så bra. men igår var det lite tungt för hjärtat när han åkte och jag såg hela veckan framför mig. Nu istter jag med chokladbollar framför mig och ska vila lite. Fick iaf A att somna i sin säng ikväll och inte i vår....det känns bra.

31 maj - åhhhh vad mysigt det är med första natten i sitt första hus. Kommer ihåg hur det kändes!!!

Amor - Ja han sa att ni hade träffats. Tyckte att du var fin med din mage Skötte dom sig?

Grund - och vart har du tagit vägen

Barba - Kämpa på!!!!! På fredag är det er tur att uppleva första natten. Kan förstå att du längtar!

• Grund

Här är jag Aybee-sweetie!
    Skrev ett långt inlägg igår som försvann och sedan fanns tyvärr ingen tid att skriva om det
    Ser fram emot imorgon! Vilken tid ska vi säga?

31maj: Grattis till första natten i ert nya hem och att ni äntligen får bo ihop igen. Nu kan ni mysa massor fram tills bebisen kommer då ni får mysa ännu mer!

Barba: Å snart är det er tur! Är så impad över hur mkt ni fixar och donar. Jättekul att du har bloggen tycker jag!

Amor: Ni verkar ha haft fullt upp hela helgen. Skönt att svärmor tog hand om er lite också

Astriden: När ska din dator vara klar tror du? Förstår att du längtar.

Ses under dagen hoppas jag!

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!!

Vad skönt att ni alla mår bra, Aybee vet hud det är när mannen åker iväg så där inget roligt alls! Hoppas A är snäll mot dig Jo jättekul att se din man däe klart att de var snälla

Astrid - Hur känns det iför jul nu? Vart firar ni första julen med er lille prins?

31 maj - Grattis igen och vad mysigt att ni är tillsammans igen nu, hoppas allt kommer fram och går smidigt in i huset!

Barba - Kul att se dig med gumman

Grund - Typiskt att skriva sedan går allt bort, man bli så irriterad!!

Igår var jag på stan och köpte J present han fyller år på söndag det blev en pulsklocka, som jag tror
    han blir nöjd med. Sedan fikade jag med två tjejer ifrån mammagruppen som vi har genom Barnmorskegruppen, jättegulliga
    tjejer

• mrsD

hello girls!

nu har jag inte skrivit på jättelänge... men jag följer er varje dag!

31 maj - snart e d dags!!! inte alls långt kvar nu ju!!

Barba - följer med bloggen, det är superbra inspiration ju=)

Amor - hur går d me magen?

Astriden - sett bilder på A på bloggen, jättesöt=)

Här händer d inte så mkt, e mest skola hela tiden, precis sparkat i gång ett stort projekt om bottenfauna i västerhavet, lagom t jul.. men det är sjukt kul! Vi testar med statistik på befintliga data, sånt som ingen annan har testat! trots att miljöövervakningen hållt på sedan 1983..

• AyBee

Hej på er. Nu har jag en sekund över att läsa och skriva.
    Jag är hemma fr o m kl 17 imorgon så kom när ni vill. Tänkte göra en klassisk spagetti o köttfärssås och sen lite fika på det för jag antar att vi kommer att vara hungriga!! Säg att maten står på bordet kl 18. Blir det bra?

Blir vi:
    AyBee
    Astriden
    Grund
    Långse
    Amor

• 31 maj 2008

Hej tjejer!

Hoppas ni får det riktigt mysigt hemma hos AyBee idag! Skulle vara roligt att träffa er, det var ju otroligt längesen jag träffade Långserud och AyBee!

Idag började M på sitt nya jobb, så nu är jag hemma ensam. Svårt att ta det lugnt när det finns tusen saker att göra, men jag vilar mellan varven. Vi börjar komma iordning litegrann, men varför har man så mycket saker att packa upp? Skulle ju klara oss med hälften.

Nu står också vagnen härhemma, och spjälsängen är monterad och klar! Känns helt fantastiskt! Fast jag förstår nog inte att det kommer att flytta in en till person i det här huset snart. Jag och bebisen har i alla fall kommit överens om att den ska stanna i magen i två veckor och en dag till (minst).

Hoppas det går bra för dig, AyBee utan make! Förstår att det är tungt att vara själv, speciellt med barn. Låter som att du och A har det mysigt med chokladbollar i alla fall, och ikväll blir det ju storsällskap!

Kram på er! Hoppas ni har en bra onsdag!

• Amor Eterno

Halloj tjejer!!

Skriver lite snabbt, då jag har inte tillgång till data under hela dagen.

Måste tyvärr inställa ikväll då jag måste besöka min mormor på sjukhuset som blivit lite sämre... tråkigt att det är så.
    Vi får se vad doktorn säger! Tack Aybee som gör det så mysigt!

Hoppas vi ses snart igen!!! Kram på er alla hoppas ni har kul ikväll!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6