• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Då var man tillbaka på jobbet, känns lite lyxigt att vara ledig mitt i veckan så!!

Angående fika så är jag med oxå

Onsdag
    Grund
    AyBee
    Ev. Långserud
    Astriden
    Amor

Torsdag
    Grund
    AyBee
    Långserud
    Amor

• Grund

God morgon!

Nää, vad taskigt med jobbet för din mamma Amor
    Jag trodde verkligen inte att det gick att blir uppsagd efter så lång tid. Det är ju hur många som helst som varit anställd kortare tid! Förstår att hon är ledsen.
    Skönt att ni haft en fin tur till Halland. Låter jättemysigt!
    Var det inte galet mycket folk i Ullared?

Imorgon åker vi till Dalarna. Passar ju fantastiskt bra att det ska komma massa snö imorgon då...NOT! Men men, det får bli att köra försiktigt bara och hoppas att alla andra också gör det.

• Långserud

Hej hopp!

Nu kan jag onsdag också.

Onsdag
    Grund
    AyBee
    Långserud
    Astriden
    Amor

Torsdag
    Grund
    AyBee
    Långserud
    Amor

• Astriden

Fy både Grund & Amor väldigt tråkiga nyheter.
    Tur att din mammaAmor har nått att se fram emot nu i alla fall.
    Grund du får ta hand om pappa ordentligt nu i jul.

Jag tycker vi bokar in fika på onsdag då mysigt!
    Aybee, bjuder du på lusselkatter??

Onsdag
    Grund
    AyBee
    Långserud
    Astriden
    Amor

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Ja då var det fredag och idag är det Julbord på Fiskekrogen
    Härligt att jul ledigheten närmar sig!!

Igår träffade jag Barba inne i Norstan, jag klom precis ut ifrån H&M och där var hon :) Vi snackade lite hon gick runt och julhandlade lite, och jag hade köpt en mamma top till Julbordet ikväll

Hon hade det bra lite trött med all renovering, jag hade igår varit inne på hennes blogg. Vad fint de får det

Jag skriver upp onsdag då för fika. Vad händer till helgen för er del?

Själv är det julbord idag, imorogn är det Lucia och då skall vi på konsert på Oscar fredriks kyrka kl.17.00.
    Och på söndag är det middag hos Jonas mamma på eftermiddag, men under förmiddag så skall jag och pappa in till stan och välja ut något trevligt till mamma som julklapp!! Japp dottern måste alltid hjälpa till!

• AyBee

Hej tjejer

Klart att det bjuder på lussekatter på onsdag......tror jag iaf. Om jag får lov att baka för sonen.

Tråkigt att höra om era föräldrar Amor & Grund. Världen är inte alltid rättvis. Vi får prata mer om det på onsdag.

Ikväll är M på julfest.....vill ni satsa pengar på hans tillstång och klockslag när han kommer hem

• Grund

Haha, jag gissar på 02.37. Han är nog ganska tidig idag Tillståndet är dock lätt vingligt och han kommer snubbla på tredje trappsteget i trappan

Det blev inget Dalarna
    Ville inte köra så långt efter jobbet i snöoväder så vi får åka upp en annan helg istället. Istället blir det ryggbiff, potatisgratäng och ett lyxigt rödtjut Mums!

Puss och kram!

• 31 maj 2008

God kväll!

Jag har ni arbetat min sista dag innan mitt nya liv tar vid! Hade det väldigt bra i Sigtuna, och fick en massa inspiration lagom till jag skulle sluta... Känns riktigt bra att få vara hemma ett tag och ta det lite lugnt (förutom flytten då). Just nu väntar jag på M som är på väg i snöovädret. Tror att ni gjorde helt rätt, grund, för här är verkligen massor av snö och kan tänka mig att det är ännu värre längre uppåt. Dessutom lät er middag inte alls fel, det är ju aldrig så gott som ett glas gott vin till sån mat! *längtar lite*

Jobbiga familjebesked för er, Amor och Grund! Hoppas allt löser sig till det bästa.

Kram!

• AyBee

Åhhhh Malin - vilken underbar tid du har framför dig nu. Mitt råd....vila, vila och återigen vila. Och sen lite julfirande på det

Så var man nu själv i nästan en vecka. Vet att det inte är mkt om man jämför mig t ex dig 31 maj men vi är itne vana att vara ifrån varandra....och samtidigt ha en trotsig 2 åring hemma. Usch och fy säger jag bara. Längtar till onsdag tjejer då ni kommer. Håll nu alla tummar för att jag sak orka hela veckan ut samt att A är på ett strålande humör....mesta av tiden iaf.

• Amor Eterno

God morgon tjejer!

Hoppas ni har haft en bra helg?? Det har jag verkligen haft!! Aybee jag träffade din man på julbordet i fredags
    Julbordet var sååå gott och mysigt..det blev lite utgång till Nivå som jag inte har varit på i flera år!! Men förstod att jag inte har missat något eftersom det var såååå dålig musik att jag var där 1 timme eller 2 sedan åkte jag iväg.

Lördags besökte jag mormor på sjukhuset som är sååå mycket piggare så hon kommer hem innan Jul
    Sedan var det Lucia konsert på Oscar Fredriks Kyrka, senare på kvällen spelade vi Buzz och åt Pizza.

Igår blev vi bortskämda av min svärmor med god mat och sällskap!

31 maj - Hur gick det med flytten för er del?? Hoppas att ni stortrivs och att ni bor in er snabbt

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6