• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • Långserud

Kortisinlägg från mig... tyvärr får jag hoppas ikväll. Hoppas ni får det mys.

Stor kram

• Astriden

hur har det gått Amor, hur mår mormor? Vad är hon för sjuk?
    jättetrist att du fick hoppa långse, hade sett fram amot att se dej! menmen sånt händer

Tack för ikväll a & g

Nu skall här slutstädas inför besöket som kommer om några timmar. Fy för att bila från Norr!
    Kram på er allihopa

• 31 maj 2008

Hej på er!

Tråkigt med mormor, Amor! Är hon mycket dålig?

Hoppas allt är bra med dig, Långserud!

Hoppas att ni andra hade det trevligt hos AyBee.

Men, Astriden - menar du att du städade kl 00:13???

Redan torsdag idag, snart helg!

Kram!

• Astriden

haha, jadå 31 maj här städas det när tillfälle ges
    vännerna körde ner från hemstaden i Norr & kom vid 3tiden i natt så det blev lite panikstädning här hemma.
    Nu ska vi mysa med dem fram till söndag, kul!

Hur går det för er med uppackandet, får ni ordning?

Barba, hur går det för er? snart sp bor ni i huset på heltid

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!!

Hoppas ni mår bra? Själv så går det bra lite tråkigt att mormor nu kommer mer eller mindre vara rullstolsbunden pga svullnad i ryggen och kotorna klämmer till nerv som förhindrar henne från att gå! Så nu måste det lösas på något sätt, det som är jobbiga är att hon inte kan tala svenska, bara lite.
    Och hon vill inte till ålderdomshem, hon vill åka ner till Portugal där min morfar är fasst ingen utav barnen.
    Vi försöker få henne att förstå att hon inte kan åka ner, huset är inte handikappsanpassad osv.
    Försöker säga att hon kan åka till ett hem som ser ut som en liten lägenhet där vi kommer och hälsar på
    någon varje dag. hon får ha sina saker sin portugisisk TV osv...

Jobbigt när de ine vill samarbeta samt så vill man inte tvinga dem heller!!!!! Och nu innan jul och nyår kan man inte riktigt
    börja ringa runt och fråga över allt!

Men hoppas att vi kan lösa detta på bästa sätt!

I alla fall det är Fredag och såååå härligt, jag jobbar måndag men bara fram till 2 sedan har jag ultraljud kl.14.30.
    Ser fram emot att få se bebisen nu

31 maj - Härligt att ni är tillsammans nu och kommer igång i huset, men ta det lungt så inte lillen vill komma ut nu

Astrid - Hoppas vännerna kom säkert ner?

Vart firar ni julen i år? Själv blir det hemma hos oss med båda våra föräldrar och min svägerska med hennes barn.

Till helgen fyller Jonas 35, så imorgon är det lite fest med hans vänner och söndag är det kaffe och tårta!

• BarbaBruden

Hej vänner!

Skriver från nya huset!
    Underbart!!!!
    Vi har sovit här inatt, slocknade direkt igår! Helt slut!
    Tack vare massor av underbara vänner gick flytten snabbt och smidigt. Totalt 16 personer.
    Idag på morgonen har vi städat ur lägenheten...Nu är det "bara" kaoset här hemma kvar! Nu ska här pysslas!

Amor
    Tråkigt med mormor! Enda du kan göra är att fortsätta vara ett bra stöd och fortsätta motivera henne till annat boende. Be strong!

Ska försöka ta lite kort och lägga ut på bloggen så fort jag hittar kameran

Kram till er alla!

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Många som är lika upptagna som jag Hoppas ni hae en bra helg?? Själv var den fartfylld men rolig! Jonas fyllde år så det var både fest på lördag och igår! Han hade jättekul och tyckte om allt Speciellt sin present som han skall redan andvända idag!!

Idag jobbar jag fram till kl.14.00 bara sedan är det ultraljud som gäller åååå längtar.

Imorogn är det sista små inköp som gäller! Julen firas hemma hos mig med släkten som kommer!

Barba - VAd roligt att ni bor i huset nu Ser fram emot att se bilder

Aybee - Tack för det fina kortet Kram på er!

Vill önska er alla en riktig GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
    Skall försöka komma in på mellandagarna och säga hej!!

Feliz Natal e Bom Ano Novo från en AMOR!

• AyBee

God morgon

Ja det skriv inte lika tätt här inne nu som det gjorde för ett halvår sen

Gud vad spännande med ultraljudet, Amor!!!! Det var såå coolt att se den lill* röra sig omkring därinne. Vi fick även kanonbra bilder med oss hem som naturligtvis sattes upp på kylskåpet hemma. SKa bli kul att höra vad du tyckte efteråt. Let us know!!

Barba - Hur har första helgen i huset känts? Har ni hunnit njuta eller bara packat upp Ska gå in i bloggen sen och kolla efter nya bilder.

Astriden - Hur var sista dagen med släktingarna? Skönt att vara ensamma igen?

Jag ska också försöka titta in i mellandagarna men passar även nu så att önskar er en fantastisk jul och ett mysigt gott nytt år!!!

• Grund

Hej hopp vänner!

Aybee: Tack för sötis-tomten A! Jättefint julkort!

Barba: Grattis till inflytten! Måste kännas underbart även om ni säkert har massor massor massor att fixa med.

Amor: Tänk vad spännande, förstår om du längtar till kl 14! Vi verkar ha haft en riktigt mysig helg med kalas Vad fick han?

31maj: glöm inte att titta in här innan du sticker till BB!!! Annars får du skicka ett SMS på vägen så att vi kan uppdatera varnadra här Nu är du snart mamma. Vad tror ni tjejer? Blir det en liten Elsa?

För oss har helgen varit lugn. Har fått fixat ett antal julklappar. Hämtade ut canvas-tavlorna i lördags. Jättefina! och väldigt snabb leverans med tanke på att jag beställde i måndags. Mkt bra! Dessutom har jag köpt myggnät, nackkuddar till flyget och hänglås till resväskan. Känns lite overkligt att vi ska åka om en dryg vecka

Astriden: Hoppas ni haft en mysig helg med era gäster!

Jag jobbar ju imorgon också men för er som tar paus nu så vill jag önska en RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!
    Stor Julkram till Er alla! Ni är fantastiska!

• Astriden

GOD JUL underbara göteborgsbrudar!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6