• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • AyBee

Tittar in lite snabbt. Jag är för en fika nästa vecka....är lite osäker på dag men jag tror att hela veckan är ledig.
    Bestäm någon ni så dyker jag upp.

Mysigt Amor med att känna bäbisen. Kommer ihåg känslan - den var underbar!!!! Åhhhh du har sån mysgi tid framför dig nu. Nu är den bästa tiden under graviditeten. Man mår bra, är pigg, har hur mkt ork som helst samt är inte för stor & tung än.....eller vad säger du, maj?

Bra fråga om telegram-tackkort....hur har ni andra gjort?

• AyBee

Godmorgon

Sist igår....först idag

Nu har jag en kalender framför mig. Ang fika nästa vecka:
    Har möte på jobbet nästa måndag kväll men torsdag slutar jag redan kl 13!! Sen är jag ju som alltid hemma fredagar med A.
    Hur har ni andra?

• 31 maj 2008

Godmorgon tjejer!

Ja, Amor - precis som AyBee säger har du den bästa tiden framför dig. Det är först nu som jag börjar känna mig tung, innan har det varit superbra, och roligt när det syns mer och mer att man är gravid.

Kram på er!

• Amor Eterno

God morgon tjejer!

Jag är med på fika nästa vecka alla dagar utan onsdag för då skall jag på Mary Poppins med tanterna på mitt jobb

Astrid - Skönt att nervositeten börjar gå över och du kan slappna av bättre

31 maj - Jo jag passar på och njuter man känner sig vacker på något konstigt sätt oxå!! Och lite stolt

Har börjat tänka på att jag skall tala portugisiska när jag talar till den sen och nu såklart

• BarbaBruden

Amor
    Har du nån känsla av vilken sort det är som bor där inne? Vi är såååå nyfikna! Ni kommer bli en sån mysig liten familj!

Astriden
    Ensamma mamman grejen kommer du fixa galant! Mest M som kommer sakna tror jag...
    Tror jag kommer behöva ganska mycket blogghjälp av dig....som sagt; ingen vidare koll alls faktiskt! Men ska testa!

Idag ska vi få nycklarna till garaget på huset i alla fall.....blir nog en del körande redan ikväll! Wiiiii, snart är det dags!

• 31 maj 2008

God morgon raringar!

Roligt att börja köra grejer till huset, barba! Det närmar sig verkligen! Ska du börja blogga? Då måste du ge oss adressen! Funderar också på det nu när bebisen ska komma och vi flyttar in i huset, det är nog roligt för alla man inte träffar så ofta. Och för en själv också, för den delen.

Mysigt och pirrigt att vara ensam med bebisen! Tror precis som Barba att du fixar det otroligt bra. Men jag kan tänka mig att det är nervöst och ovant i början.

Amor - Det är klart du ska känna dig stolt, det är ju nåt helt otroligt att vara gravid!

Dags att sätta igång med jobbet nu. Hoppas alla får en bra onsdag!

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Hoppas ni har det bra? Själv har jag sovit dåligt inatt är det vanligt eller när man är gravid?

Måste få berätta att igår så hyrde vi film och tittade på : Flyga Drake, om ni inte har sett den så ta er tid och se den!!!
    Såååååååå himmla bra t om Jonas fick en tår eller två, handlar om två pojkars uppväxt i Kabul såå oamerikansk så
    bra och inspirerande. Så då var filmtipset avklarad

Barba - Superkul att inhandla saker, hittade ni badrumsmöbler??
    Blir det nya möbler hem oxå?? Blogga, då måste vi få adressen sen

Skall vi bestämma en dag nästa vecka för fika?

• Grund

God morgon fruar!

Vad kul att det är flyttdags nu Barba! Drar all renovering igång direkt eller hur var det? Säger som 31maj: vill gärna ha adressen på bloggen när du drar igång

Nu har jag precis talat med min vän i Abu Dhabi i 30 min nästan. Blev så glad när hon ringde

Astriden: Supersöta annonser! Jag ska klippa ut direkt när jag ser den

Amor: du är så söt med din lilla mage! Nyfiken på hur mycket den växt

• mrsD

Amor - har du läst boken med? jag tyckte boken sög (även om jag vet många andra som tyckt den var jättebra) kanske filmen e bättre?? så jag ska ge den en chans?

HAr precis laddat ner (sjääälvklart helt lagligt *visslar*) madagascar 2 och Niko, vilket visar på vart min film-nivå ligger *S* Love disney!

Astriden - har hållt utkik i annonserna varje dag sen A föddes=)

• AyBee

O hej vad ni har skrivit Mysigt!!!

MrsD - Då är vi två....ÄLSKAR Disney!!!!

Grund - Vad mysigt med samtal från Abu Dhabi. Kan riktigt se dig bubbla framför mig.

Amor -Är oxå nyfiken på magen. Hann ju inte se den på bröllopet. Börjar du bli stor nu?

Barba - Grattis till att vara garageägare Kör lugnt bara. Det ska visst bli riktigt busväder ute.

Astriden - Har du bakat ihop bloggarna? Ser att jag inte längre behöver köpa P.o.P filten Attans!!! *Vad ska jag nu hitta på*

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6