• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • AyBee

Kul att du tittade in Stenis. Det var ett tag sen...

• 31 maj 2008

God morgon tjejer!

Pigg som en mört (- eller lärka?) imorse. Somnade innan kl 21 igår, så jag vaknade kl 5 av mig själv. Sjukt skönt, var på jobbet kl 6:15...

Hoppas alla får en riktigt bra onsdag!

• Grund

Morning girls!

31maj: Själv försov jag mig till 07.05 men är ändå först på jobbet. Tungt med bowling tydligen Den gick hyffsat får jag säga. Tre jämna serier på 128, 132 och 137 poäng, helt OK för att vara mig.
    Kan tänka mig att man blir vettskrämd av förlossningar. Hu, bäst att inte tänka på sånt förrän det ev är dags någon gång i framtiden.

Nu ska jag spana in Stenis Vovve, me love vovvar!!!

Barba, klart du ska ha en kitchen aid!!! I så fall är vi tre (fyra med Astridens espressomaskin) i tråden och då har vi skapat ett nytt samtalsämne nu när bröllopen är förbi

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Glad och pigg är man nu efter tidigt morogn tittande av tv!!! Joho Obama blev president låter kanske löjligt men hela jag rös till alla beslut de tar påverkar ju oss här i sverige såå glad jag blev!!

Tack alla för era gratulationer, hade det mysigt med familjen igår, jätte mumsig tårta och fina presenter blev det oxå!!
    Present kort på IKEA som väl behövs och lite babyprylar och body shop godsaker osv...

31 maj - Det kommer att gå toppen gumman klar man tänker mycket på det!! Igår anmälde jag mig till magplask börjar 13 Januari!

Grund - Jaha då kunde du inte göra så mycket mer med det, men 1000 kr avdrag var ju bra!! Du kommer att bli skit snygg i dem!

Stenis - Kul att de dig på mässan och nu här inne Vilken underbar valp heter den Svante?

• Långserud

morning girls!

Direktrapport från soffan i extrarummet. Fick ta en karantändag men känner mig ganska pigg i huvudet men känner mig svag så kanske bra. Men hanteverkaren kom imorse för att börja lägga klinkers i hallen så har stängt in mig här, känns så fel ligga i samma rum och dega! Men vikken skit, vi hade köpt klinkers mörkgrått ca 1 år sen för fick via kontakter i en butik i Sthlm. När hantverkaren öppnade paketet så är ca 50 % mörkgrå å resten ljusare grå! Sååå kass! Så antingen lägger man ett schakrutigt mönster men det blir ju ej så stor kontrast å svartvitrutigt har vi på toan intill. Eller så busar man för det saknas 2 mörka plattor å lägger 2 ljusa i ett hörn där det alltid kommer vara en skohylla. Vad skulle ni göra?

Oj långt detta blev då!

Stenis: KUl höra ifrån dig! Vikken sötisvovve! I lööööv doggisar också!

Grund: Vilken förhandlare du är! Jag tycker att det är bättre lägga de där extra lapparna om du tyckte om dem än att köpa ngr andra billigare. Ofta stör man sig bara då och tänker på de dyra snygga och perfekta! DU kommer bli toppensnygg!

Jaha vad ska man göra idag då? Hm.... sova och bli pigg men sen? Å börja äta så smått... Tips på lugna aktiviteter?

Kraaam!

• Grund

Långse, krya på dig vännen! Svårt det där med klinkersen. Det är inte så att någon butik här runt ikring kan ha ett par plattor som stämmer bättre i färgen som ni kan lägga under skohyllan?

Härligt att du hade en sån bra dag Amor!

• Grund

Varning för pepperkaka
    När mamma och jag var på Torp i lördags så finns där en butik som har hur mycket ljus som helst av "clean cotton"-märket.
    Så vi köpte varsitt som luktar pepparkaka inför julen. Det luktar gott men såååå mycket! Fasten ljuset ligger i en plastpåse i en byrålåda så luktar det pepparkaka i vårt extrarum.
    Å min handväska också.
    Så kan det gå
    Köpte även "Beach walk", mkt god!

• BarbaBruden

Grund
    Våra nya samtalsämnen är väl i så fall Kitchen Aid OCH Yankee Candles

Har jobbat inatt....och då menar jag verkligen jobbat. Har inte suttit ner en sekund. Men nu är jag uppe igen och ska snart bege mig till Ullared för lite seriös shopping. Kanske lite tidigt för julklappar...eller kanske inte??

Långse
    Håller med Grund. Tycker du ska kolla om du kan få tag i nåt liknande. Inte snyggt att gömma något under byrån.....ganska kul tanke faktiskt.....hihi

• Grund

Barba: Klart det inte är för tidigt för julklappar så gott å ha det klart tidigt (vilket man ju aldrig har)
    Hälsa Ullared från mig och kör försiktigt!

• Långserud

Hm thanks girls, ja det är min tanke med. Ska se om M vill åka till ngn kakelbutik idag och se om går att fixa.

Barba- skoj å köpa klappar! älllllskar det! kÖR FÖRSIKTIGT!

KRAM!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6