• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • passionsblomman

...och när de säger: SÄG inte att du är tjock mamma! jag tycker att du är så mjuk och go och den bästa Mamman, och alldeles lagom och jag ÄÄÄlskar dig!

Det är då det inte gör nåt att man blivit lite tjock...

fru edlund skrev 2008-10-28 07:49:10 följande:

Jag brukar också fundera på hur vi fick tiden att gå innan vi fick barnen - vad gjorde vi. Jag kommer helt enkelt inte ihåg! Och visst är de härliga de små liven men som i går när lillan krånglade vid sängläggningen och man bara vill sätta sig i soffan och koppla av lite då kan man bli lite trött på dem. Sedan går man in och tittar till henne när hon väl somnat och hon är ju så bedårande söt, man böjer sig fram och luktar på det där underbara håret som luktar nyduschad och pussar på den lilla runda kinden. ÅÅÅååhhhh då är det så underbart!!!
  • Memagic

Är ute i stallet och fixar, sen går man prommis med hunden och efter det blir det en tur till datorn...
  • Lissdaniels

ja jag har stallet, surfar, lagar mat, bakar och tittar på dumburken.
    i lördags natt satt jag 13 timmar på djursjukhuset med katten så nog får man tiden att gå alltid.

• nennesjuttioåtta
    FruLjungberg skrev 2008-10-27 21:58:11 följande:
    Ska ju bara inposta att livet slutar ju inte bara för man får barn. man får helt enkelt planera tiden bättre. Vi reser fortfarande, går ut & äter med & utan sonen, äter alltid god mat hemma. min gubbe e kock. min hobby är inredning och att läsa allt om förlossningar osv. ska bli barnmorska. sova länge är ju inte nyttigt för kroppen så har försökt sluta med det annars har jag sovmorgon varannan fredag så länge jag vill.
    Du behöver inte försvara dig, vi fattar att man kan ha ett bra liv med barn. Och att säga att sovmorgon inte är bra för kroppen låter bara bittert, för du är väl inte avundsjuk på oss som kan ta det när vi vill? Jag tror att det går att leva "som vanligt", och det är bara skönt att se att det funkar i praktiken också, så tack för upplysningen!
  • FruLjungberg

Många läakre har sagt till mgi att har de som sover längre än 7 timmar per natt lever kortare och osundare.. Om det stämmer vet man inte men jag vet sj & många jag känner är att de mår sämre utav att sova länge ofta. man blir segare.

försvarar mig inte, finns två sidor av allting ju.

nej jag är inte avundsjuk.. e glad att jag inte har tid..

• Lovecats

Jobbar, tränar, pluggar, läser för skoj skull, kollar filmer och följer tv-serier (just nu Heroes, House och Gossip Girl).

• Lapinette

Trodde att 8 timmars sömn var rekommenderat men vad vet jag?!

Mullenuh - jag köper gärna två barn!! Hur gamla är dem och har de några specifika krav??

Vad man gör när man inte har barn? Man tränar, träffar kompisar, renoverar lägenheten, jobbar, har långa parmiddagar, utflykter på helgerna, reser mycket och så försöker man få barn då man själv tillhör en av "dem där" ofrivilligt barnlösa.

• trampetroll

Vi går ut och äter mycket eller så gör vi jättegod mat hemma. Perfekt för att slappna av tillsammans och kunna prata! Vi tränar ihop eller för oss själva, hälsar på vänner, myser, har sex Vi reser också väldigt mycket utomlands eller iväg på helger.
    Det bästa som finns är lördagsmorgnar - då vaknar vi ganska tidigt och bara ligger och myser, pussas och kramas i flera timmar i sängen, ingen brådska alls att komma upp!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Ska vi ha växelvis vårdnad av dem?

• MulleNuh

haha men jag är lite avundsjuk att jag inte får ta sovmorron! Nångång vore ju trevligt iaf!

nennesjuttioåtta skrev 2008-10-29 11:56:01 följande:
    Du behöver inte försvara dig, vi fattar att man kan ha ett bra liv med barn. Och att säga att sovmorgon inte är bra för kroppen låter bara bittert, för du är väl inte avundsjuk på oss som kan ta det när vi vill? Jag tror att det går att leva "som vanligt", och det är bara skönt att se att det funkar i praktiken också, så tack för upplysningen!
Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?