• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • Villnu

Själv så ska jag åka å ta in min bebis nu... min älskade häst :)

• FruLjungberg

Okej ja men jag ser inget dpåligt i att inte ha dötid. man sitter ju inte stilla på sin röv, det är säkert..

Jag tar tillvara på varje tillfälle. tufft och tufft. ja jag ser det bara som en fas man nmåste gå igenom. utvecklingfaseer så bara å bita ihop.

Men det är helt annat liv att inte ha barn & att ha barn. beroende på vilken ålder. hade massa tid över när han va bebis men nu e han snart två år. full rulle

• passionsblomman

När man har barn får man lov att bryta uppfrån BT för att gå på föräldramöte...
    ...det hade jag garanterat INTE gjort om jag inte haft min son.

• Troll1
    passionsblomman skrev 2008-10-27 18:43:40 följande:
    När man har barn får man lov att bryta uppfrån BT för att gå på föräldramöte......det hade jag garanterat INTE gjort om jag inte haft min son.
  • humlanis

Jaaa jag och min m2b sitter här i soffan med varsin laptop och slösurfar. Vi är nog ute mycket och partar och flänger.. och så jobbar vi, absurt mycket, det skulle nog inte gå om vi hade barn, eller nääääär vi får barn. Och nääää jag hinner då banne inte till gymmet trots att jag inte har nån bebis, så det är inte bara ni alla mammor som inte kommer iväg.

• viktualia

gör karriär, renoverar hus, lägger hela helger på våra resp hobbyverksamheter utan att nån lägger sig i, surfar, bloggar, äter goda middagar, reser, sköter trädgården, sover länge när man så behagar
    - dvs disponerar tiden helt efter eget huvud!

• FruLjungberg

Ska ju bara inposta att livet slutar ju inte bara för man får barn. man får helt enkelt planera tiden bättre. Vi reser fortfarande, går ut & äter med & utan sonen, äter alltid god mat hemma. min gubbe e kock. min hobby är inredning och att läsa allt om förlossningar osv. ska bli barnmorska. sova länge är ju inte nyttigt för kroppen så har försökt sluta med det annars har jag sovmorgon varannan fredag så länge jag vill.

• DanKat

Vi bröllopsplanerar, går på buggkurs, är engagerade i en studentförening, har lugna sköna kvällar i soffan. Saker jag gör själv (utan min m2b) är att pyssla, baka, vara på BT, pyssla lite till (man måste ju passa på när man kan pyssla en massa till bröllopet! ) Kompisar försöker jag träffa så mycket som möjligt på olika aktiviteter och över luncherna på skolan, annars skulle jag inte hinna med, det är för många olika "grupper" av kompisar för att hinna träffa dom på helgkvällarna Plus att det är skönt att ha en del helgkvällar till att bara vara hemma själva och vara med varandra.
    Har inte någon tid till att träna jag heller, men det beror på skolan... har aldrig helt ledigt, det är jobbigt. Ska röra på mig mer när jag slutar plugga

• MulleNuh

Fan det låter rätt gött det ni skriver! Kan man sälja 2 barn på blocket?

Säjes: 2 bättre beggade barn till högst bjudande!

• fru edlund

Jag brukar också fundera på hur vi fick tiden att gå innan vi fick barnen - vad gjorde vi. Jag kommer helt enkelt inte ihåg!

Och visst är de härliga de små liven men som i går när lillan krånglade vid sängläggningen och man bara vill sätta sig i soffan och koppla av lite då kan man bli lite trött på dem. Sedan går man in och tittar till henne när hon väl somnat och hon är ju så bedårande söt, man böjer sig fram och luktar på det där underbara håret som luktar nyduschad och pussar på den lilla runda kinden. ÅÅÅååhhhh då är det så underbart!!!

Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?