• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • nennesjuttioåtta

På en fest (som jag tyvärr inte deltog på) diskuterade de manlig könsdoft. Det pratades om jordkällare, lingonsylt och sommarregn, men en kompiskompis tyckte hennes karls luktade räkskal *ryser*

• MulleNuh

hahahahaha men va snällt att säga det till andra!! Då sa hon med andra ord: min kille tvättar inte snoppen!

nennesjuttioåtta skrev 2008-10-30 11:09:02 följande:
    På en fest (som jag tyvärr inte deltog på) diskuterade de manlig könsdoft. Det pratades om jordkällare, lingonsylt och sommarregn, men en kompiskompis tyckte hennes karls luktade räkskal *ryser*
  • valkyriana

Ha ha - bra tråd
    Vad gör jag ( har barn)

Går upp svintidigt på morgonen och lämnar barn på dagis - stressar till jobbet.
    På jobbet får man ut sin andra mer snuskiga sjuka humor. Och saknar barnen.

Stressar hem- hoppas på att missa rusningstrafiken.

Kommer hem, lagar mat, funderar på hur andra familjer hinner med allting...

Skjutsar till innebandy eller fotboll.
    Leker med lillan på golvet.
    Busar med alla barn i sängen - kuddkrig.
    Kramar barnen och önskar att man kunde vara mer med dem, ta vara på tiden bättre.
    Läser läxor- han börjar bli så stooor
    Pussar på maken och tänker att det är tur man har honom.
    Skäller lite på maken och undrar varför man bestraffats med honom

Lägger barnen.

Tvättar och städar.

Shoppar på nätet

Är uppe aldeles för sent för att man vill ha egentid med tv-tittande och surfning dessutom.

Tränar då man får tid.

Rullar runt med maken i sänghalmen

• nennesjuttioåtta
    MulleNuh skrev 2008-10-30 11:13:17 följande:
    hahahahaha men va snällt att säga det till andra!! Då sa hon med andra ord: min kille tvättar inte snoppen!
    precis, uäääck!!!!
  • MulleNuh

även om nu min kille inte hade tvättat snoppen så hade jag nog ljugit om det!

Dock GÖR han det!! Ljuger inte nu! haha

• nennesjuttioåtta

hahaha PRECIS! Jag hade sagt smultrontvål eller vad fan som helst, vad ska de annars tro? Ååh jag blir alldeles kräkfärdig om hon tror på riktigt att det ska vara så och försöker hålla god min när hon spelar trollflöjten.

• Lapinette

Räkskal??!! Ja, så luktar det inne i vår klädkammare. Jag städade ur där i söndags och sa till maken - det luktar fisk. Sen upprepade jag det säkert minst 5 ggr för senare på kvällen gick han omkring och sa samma sak och garvade. Inte riktigt samma sak när han kramar mig och har näsan i mitt och så får man höra "det luktar fisk"!!! Ska kanske tillägga att vi normalt pratar engelska hemma (maken är fransman) så det är alltid lite extra trevligt (kanske inte denna gång) när han lär sig nya svenska uttryck.

Sorry, är nu helt jäkla OT (som vanligt).

• ingenjörsbruden
    Lapinette skrev 2008-10-30 11:25:29 följande:
    Räkskal??!! Ja, så luktar det inne i vår klädkammare. Jag städade ur där i söndags och sa till maken - det luktar fisk. Sen upprepade jag det säkert minst 5 ggr för senare på kvällen gick han omkring och sa samma sak och garvade. Inte riktigt samma sak när han kramar mig och har näsan i mitt och så får man höra "det luktar fisk"!!! Ska kanske tillägga att vi normalt pratar engelska hemma (maken är fransman) så det är alltid lite extra trevligt (kanske inte denna gång) när han lär sig nya svenska uttryck. Sorry, är nu helt jäkla OT (som vanligt).
    Nu blev jag nyfiken.....varför tyckte han att det var skojigt?!?! Varför luktade det fisk i en klädkammare?! Har din man gjort ngt där inne?! Näää bara skojade!

Räkskal...allvarligt?! *asg* var hennes kille där osså eller?!?! Fy fasen va pinsamt!! Dikuterade de flensost osså?! Vilka samtalsämnen! Ja allt (nästan) är bättre att säga än räkskal!
    Ytterligare en stor fördel med omskuret...blir inte så fuktigt....
  • Lapinette

ingenjörsbruden - har ingen aning om varför det luktade fisk i klädkammaren? Försökte lokalisera doften utan resultat.

Tänk när kompisarna träffar räkskalstjejens kille i framtiden. Kan de då verkligen låta bli att tänka pitt à la räkskal??! Nenne, var det mycket alkohol inblandat när de förde denna diskussion?

Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?