• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • Marie88
    MulleNuh skrev 2008-10-27 15:59:14 följande:
    hhaha! Ja va roligt.. Ja vad gör vi som HAR barn då?Springer runt som en galning för att vara på 9 ställen samtidigt.Har dåligt mammasamvete!Sover i snitt 4 timmar/dygnNattar barnLäser gör jag också, men då blir det tråkiga barnböcker, Bajsboken ligger på top nu! Är på lekland på helgen.Åker till ikea när alla andra barnfamiljer är där!Torkar kräk!Lyssnar på gap och skrik!Ja, typ så! Men inte skulle jag byta bort det mot allt i världen!
    Gud vad det låter härligt... Kan knappt vänta! Försöker så gott vi kan.
  • FruLjungberg

Ja om vi jinte haft en liten kille så hade man hunnit träna mer, lite mer energi, mer fester/middagar. mer fika emd vänner. mer hög musik. har rent & fint alltid. inte en massa tvätt heela tiden.

• Marie88
    FruLjungberg skrev 2008-10-27 18:00:30 följande:
    Ja om vi jinte haft en liten kille så hade man hunnit träna mer, lite mer energi, mer fester/middagar. mer fika emd vänner. mer hög musik. har rent & fint alltid. inte en massa tvätt heela tiden.
    Vill inte hytta med pekfingret åt någon, men du ska vara otroligt glad över att du ar en liten kille hos dig, som säger/kommer säga "mamma, jag älskar dig", som somnar tätt intill dig och som kommer till dig och känner sig trygg då han har drömt en mardröm. Förstår mycket väl att det är tufft ibland, men det är inte alltid så fruktansvärt kul utan barn heller.
  • MulleNuh

Fast jag tror nog hon är glad över sin lilla kille!!
    Denna tråd var INTE till för att folk skulle ta illa vid sig som inte fått barn.

Marie88 skrev 2008-10-27 18:31:57 följande:
    Vill inte hytta med pekfingret åt någon, men du ska vara otroligt glad över att du ar en liten kille hos dig, som säger/kommer säga "mamma, jag älskar dig", som somnar tätt intill dig och som kommer till dig och känner sig trygg då han har drömt en mardröm. Förstår mycket väl att det är tufft ibland, men det är inte alltid så fruktansvärt kul utan barn heller.
  • nennesjuttioåtta

utan barn är helt ok, men den här väntan på dem är inte rolig.

• nennesjuttioåtta

fast jag tar inte illa vid mig dock av andra som har barn.

• nennesjuttioåtta

Så länge de inte talar om för mig hur man gör dem (barnen alltså).

• FruLjungberg

Marie88: men va+ handlade inte tråden om vad man hade gjort om man INTE hade barn?
    Är väl inget negativt i det jag skrivit isåfall är det väldigt misstolkat. HAr inget emot att mitt/vårt liv är annorlunda, vi kämpade för att få vår kille många missfall, kämpar för syskon emd men missfall hela tiden.

Skulle inte byta allt i världen för att vara "barnlös"

Va meningen det skulle vara lite ironi i min text men men....

nej så kul alltid är det inte. Just nu är han inte alls snäll emot oss. Gör allt han itne får. Slås knips och bits. slår på katterna & hunden, sparkas. Skriker och har sönder saker sover inte alls osv. men att inte vara mamma nej.. jag älskar att vara mamma.

• J D

Vi pluggar, tränar, tittar på TV, bröllopsplanerar, lagar mat, hånglar, tittar på film, pluggar övertid och i vår ska vi ta danskurser. Njuter av tystnaden är nog en sak jag gör också (jag har tre småsyskon och får alltid en chock av hur mkt ljud det är när jag kommer hem- trots att de nu är vuxna eller i princip vuxna).

• Marie88

Menade ingen kritik mot dig, utan mer en uppmuntran om att ta tillvara på allt man faktiskt har, lite "Det är alltid någon som har det värre".

Förstår som sagt mycket väl vad du menar, självklart är det tufft. Kommenterar verkligen inte ur du är om mamma, det har jag ingen aning om.

Som sagt, det var mer menat som uppmuntran till alla.

Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?