• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • ingenjörsbruden
    nennesjuttioåtta skrev 2008-10-27 15:30:18 följande:
    Oooh det där måste jag verkligen vänja mig av med ifall vi får barn!
    *hahhaha* Det är nog värre när mannen gör det....det dinglar ju rundor mer.... *asg*
    Att mamman har tuttar har de ju oftast stenkoll på....
    Dock kan ju viss "behåring" väcka frågor!!
  • nennesjuttioåtta
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-27 15:35:32 följande:
    *hahhaha* Det är nog värre när mannen gör det....det dinglar ju rundor mer.... *asg*
    Ja, men ibland är hans gömd i min på vägen. Pwahaahah!

Jaaa, vi fjantar oss en hel del, låtsas att vi är med i musikaler och överagerar massor, har tv-puckhög på golvet (blir roligare när vi får barn, för det är en liten hög på två) och spelar playstation.

Fan, vi är som 17 fortfarande, hahahah!
  • MulleNuh

hhaha! Ja va roligt.. Ja vad gör vi som HAR barn då?

Springer runt som en galning för att vara på 9 ställen samtidigt.

Har dåligt mammasamvete!

Sover i snitt 4 timmar/dygn

Nattar barn

Läser gör jag också, men då blir det tråkiga barnböcker, Bajsboken ligger på top nu!

Är på lekland på helgen.

Åker till ikea när alla andra barnfamiljer är där!

Torkar kräk!

Lyssnar på gap och skrik!

Ja, typ så! Men inte skulle jag byta bort det mot allt i världen!

• Pentan

Fyller på med fler aktiviteter när man har barn...

Blir dragen i håret

Blir biten

Blir omkörd av leksaksbilar

Blir pussad på

Blir kramad

Blir mysd med på morgonen

Blir varm om nätterna av den lilla kroppen som ligger tätt intill mig och är så varm så varm...

• nennesjuttioåtta

Vi sover i en 120-säng så här har vi värme med

Ååhh, jag längtar tills vi blir föräldrar också!

• nennesjuttioåtta

Det var väl inte "Torka kräk" som var det direkt avgörande men det verkar så mysigt!

• MulleNuh

haha det där på natten kan jag tyvärr inte hålla med om.. Det enda jag känner på natten kl 2-4 när Bella inte vill sova mer är en vass tånagel som borras in i ryggen! haha.

Pentan skrev 2008-10-27 16:04:23 följande:
    Fyller på med fler aktiviteter när man har barn...Blir dragen i håretBlir bitenBlir omkörd av leksaksbilarBlir pussad påBlir kramadBlir mysd med på morgonenBlir varm om nätterna av den lilla kroppen som ligger tätt intill mig och är så varm så varm...
  • En till präst
    MulleNuh skrev 2008-10-27 15:59:14 följande:
    hhaha! Ja va roligt.. Ja vad gör vi som HAR barn då?Springer runt som en galning för att vara på 9 ställen samtidigt.Har dåligt mammasamvete!Sover i snitt 4 timmar/dygnNattar barnLäser gör jag också, men då blir det tråkiga barnböcker, Bajsboken ligger på top nu! Är på lekland på helgen.Åker till ikea när alla andra barnfamiljer är där!Torkar kräk!Lyssnar på gap och skrik!Ja, typ så! Men inte skulle jag byta bort det mot allt i världen!
    Är Du sponsrad av RFSU?

*Blev just påmind om hur bra jag har det*
  • MulleNuh

haha ja men nästan!!

En till präst skrev 2008-10-27 16:21:37 följande:

Är Du sponsrad av RFSU? *Blev just påmind om hur bra jag har det*
  • Troll1

Det går bra att stolla sig även MED barn.
    Jag torkar varken kräk eller åker till IKEA med våra barn när andra barnfamiljer är där (Huga!). Men vi har det rätt bra ändå.
    Det blir mkt barnprogram ftf. Kan varmt rekommendera "Fåret Shaun". Skrattar så jag nästan kissar på mig när jag ser den.

Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?