• MulleNuh

Vad gör man när man inte har barn?

Ja, vad gör man? Satt igårkväll mellan nattningarna och tänkte: Undrar vad man hade gjort om man inte hade några barn!?

Vad gör ni par om kvällarna/helgerna som inte har några barn?? Jag minns inte alls vad man gjorde.

• Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?
  • celtic

Haha ja vi kollar på film, myser,lagar mat tillsammans, umgås med vänner, går på bio, jag pluggar och vi planerar bröllopet så klart. Tar lite tid när man är lätt BT-beroende ;)

• Pentan

Klockren tråd!! Ha ha
    Jag har oxå glömt det lätta ljuva livet innan smågrisarna kom... Men gud jag skulle aldrig kunna leva utan dem!!!

• nennesjuttioåtta

Jaaa.. vad gör man...? Till exempel:

1. Vi försöker göra barn
    2. Lagar mat och äter den. Kan ibland bli rätt sent...
    3. Ligger sked i soffan och tittar på TV (det här är nog den mest förekommande aktiviteten, om än rätt passiv sådan)
    4. Surfar
    5. Tar ett långbad (givetvis tillsammans)
    6. Hälsar på hos folk
    7. Passar på att åka till t ex IKEA när alla barnfamiljer är hemma, mooahahahah!
    8. Tränar
    9. Långpromenad
    10. Städar (ja, vad fan skulle jag skriva???)

• chamor

Lagar mat, städar diskar, tvättar, surfar, kollar på film, läser, hälsar på folk, har hem folk till oss. Kramas... Annat mysigt

• Troll1

Aaaaahhhhhhhh, det låter häääääärligt!
    Mycket av det ni skriver gör vi med, fast inte så mkt bio just nu förstås.

• Soldemor

Tränar, läser böcker, åker på kattutställningar, går på bio, fikar, åker på utflykter

• ingenjörsbruden

Jobbar för mkt?!?!

Har märkt att de som har barn kommer iväg ifrån jobbet "i tid", en annan sitter här alldeles för länge......

Träning, läsning, tvtittning....är väl vår "lyx" som barnlösa...hinner inte med så mkt socialt mitt i veckorna...men det försöker vi hinna med på helgerna!

Sova LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE o försöka göra bebis är väl också något som är "smidigare/lättare" utan barn!!!

Gå omkring naken i lgh utan att få konstiga frågor...vad är det där?!

• nennesjuttioåtta

Oooh det där måste jag verkligen vänja mig av med ifall vi får barn!

ingenjörsbruden skrev 2008-10-27 15:26:59 följande:
    Gå omkring naken i lgh utan att få konstiga frågor...vad är det där?!
  • JPerlestam

Myser i soffan med vovvarna, fjantar oss, leker med vovvarna, går ut o går promenader alldeles för sent på kvällarna, tittar på tv och sitter på BT alldeles för mycket. Vi undrade häromdagen hur vi ska lyckas få vettiga rutiner sen när vi får barn, men det kommer kanske lite av sig själv...? =)

• Hofsan

Detta gör vi och vi har inga barn än tack o lov

vi "övar" på att göra barn
    kollar filmer
    spelar Playstation
    läser massor med tidningar
    scrapbookar
    umgås med vännerna
    går på bio
    surfar på nätet
    badar i vårt bubbelbad
    tränar tillsammans
    rider
    shoppar i massor
    utflykter i skogen eller till havet
    Och det bästa av allt, vi reser mycket och vill passa på med mer resor innan vi skaffar barn och OM vi skaffar barn för vi trivs super med livet jusst nu och saknar inte barn för öre.

Svar på tråden Vad gör man när man inte har barn?