• nni

Juni 2009 brudar; tråd nr 2

Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
    Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
    Ignorera smileyn som ser arg ut :P

• Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2
  • laris

Ang barnfritt bröllop, Kan man inte skriva så här på inbjudan:

Klädsel: Kavaj
    Övrigt: Vi önskar och dela våran dag med våra vuxna vänner.
    Osa: senast 1:a april

Vad tror ni om det?

• chatina

Vi har också bestämt oss för att ha barnfritt och har fått tips om dess två formuleringar:

"Barn är en gudagåva, som ikväll får stanna hemma och sova.
    Såvida de inte amma, då får de följa med mamma.
    Men kan ni alls ingen barnvakt hitta, ta hellre med barnen än att hemma sitta!"

"Barn är fantastiska, men den här dagen/kvällen skulle vi vara glada om ni vill försöka ordna med barnpassning. Detta för att vi vill njuta av dagen tillsammans med våra vänner samt för att våra gäster ska kunna slappna av och bara få rå sig själva för en dag! Barn som ammas är naturligtvis välkomna."

• nni

laris; tycker det låter utmärkt! Det ska väl räcka, o det står ju faktiskt där på sin egna plats. Helt solklart (tycker jag). Om de bjudna inte förstår får de väl höra av sig!

chatina; gillar den första mycket. Tack för du delade med dig

• laris

Ja, det blir nog en liten notis om detta i inbjudan samt en fin dikt på hemsidan.

nni skrev 2008-11-07 11:18:35 följande:
    [citat]
    laris; tycker det låter utmärkt! Det ska väl räcka, o det står ju faktiskt där på sin egna plats. Helt solklart (tycker jag). Om de bjudna inte förstår får de väl höra av sig!chatina; gillar den första mycket. Tack för du delade med dig
    [/citat
  • laris

Hur går det för övrigt med planerandet för er? Jag ska precis ut och prova min brudklänning. Kan hända att jag kommer hem med en idag

• Sommaren 09

vi har fortfarande inte bokat festlokal men vi vet vilken vi vill ha
    Har köpt ett par skor på tradera för 50kr men vi får väl se om dom duger
    Men annars så har jag allt i klädesväg (bilder finns i mitt galleri)

• laris

Idag köpte jag min klänning =) 1/2 priset var det och jag slog till!

• Sommaren 09

oj va bra att den var billigare
    Vad blev det för sort?

laris skrev 2008-11-08 18:04:29 följande:
    Idag köpte jag min klänning =) 1/2 priset var det och jag slog till!
  • laris

Det blev en klänning av Aspera.

Kan knappt hålla mig från att prova den flera ggr fram till juni....

Sommaren 09 skrev 2008-11-08 19:03:27 följande:

oj va bra att den var billigareVad blev det för sort?
  • nni

Sommaren 09 skrev 2008-11-08 17:58:08 följande:

vi har fortfarande inte bokat festlokal men vi vet vilken vi vill ha Har köpt ett par skor på tradera för 50kr men vi får väl se om dom duger Men annars så har jag allt i klädesväg (bilder finns i mitt galleri)
    [/citat]

Jag har mina funderingar på klänningar. Men ska först ut o prova innan jag säger för mycket. Vad skönt att ha kläderna fixade.
    laris skrev 2008-11-09 02:27:28 följande:
    [citat]
    Det blev en klänning av Aspera. Kan knappt hålla mig från att prova den flera ggr fram till juni....Sommaren 09 skrev 2008-11-08 19:03:27 följande:
    Vad roligt!! Har du bild på den?

Är lite smått irriterad på vår fotograf som vi prel. bokat. För han har ställt in våra möten ett antal ggr nu. Förra helgen för att hans familj var sjuk o denna för ngn annan anledning. Detta gör han dagen innan också tydligen. Han har ställt in andra ggr med. Han ska vara en proffsfotograf så tror på att han ändå e pålitlig. Men blir lite fundersam.
    Ngn som varit med om detta?
Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2