• nni

Juni 2009 brudar; tråd nr 2

Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
    Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
    Ignorera smileyn som ser arg ut :P

• Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2
  • laris

Nej, det är inte lätt det där.....Det känns fel att skriva Ps. lägst ner på inbjudningskortet fastän jag har lust att göra det. Du vet som info..klädsel: kavaj Övrigt. önskar fira denna kväll med våra vuxna vänner.

27juni2009 skrev 2008-11-05 17:30:14 följande:
    Enligt etikett är det endast desom står nämna på kuvert som är inbjudna, för att förtydliga kan ni kanske skriva att "lisa & kalle" är hjärtligt välkomna att bevittna vigseln mellan NN & NNSkulle det sen vara så att ni skickar med ett info blad där ni skriver mer detaljer kan man ju skriva där att ex barn som ite ammas ombedes att lämnas hemma typ, annars får det väl vara den som tar emot anmälan osm kollar av att varje par förstått inbjudan rätt. Jag vet inte, vi ska nämligen ah barnen med så jag har inte satt mig fullt in i det
  • nni

"För att få det intimt och en förgyllande dag,
    Har vi beslutat oss för ett undantag.
    Att barn och tonåringar inte kan deltaga,
    I övrigt kommer bröllopet bli som en saga"

Min söta brudtärna slängde ihop detta. Ska ju inte exakt stå såhär. Men gillar tänken på att ha det som ett rim...nedanför själva inbjudan...För inbjudan ska vara för sig själv!

• nni

Liksom använda ordet barnfritt i inbjudan, nej tack.
    Inbjudan ska rikta sig till de inbjudna personerna i fråga...

• laris

Det var ju jättefint!

i övrig info då?!

nni skrev 2008-11-05 17:39:14 följande:
    "För att få det intimt och en förgyllande dag,Har vi beslutat oss för ett undantag.Att barn och tonåringar inte kan deltaga,I övrigt kommer bröllopet bli som en saga"Min söta brudtärna slängde ihop detta. Ska ju inte exakt stå såhär. Men gillar tänken på att ha det som ett rim...nedanför själva inbjudan...För inbjudan ska vara för sig själv!
  • nni
    laris skrev 2008-11-05 17:44:27 följande:
    Det var ju jättefint!i övrig info då?!
    Ja det kan ju stå i övrig info. Kan tänka mig att ha detta längst nere...ngt rim iaf...eller bara en rad. Ngt lättsamt!
  • Lissdaniels

Vi hade tänkt buffé i form av planka och vi bjuder 52 st personer eller 24 st sällskap får nog ta ett snack med min karl om hur vi ska göra. När hade ni valt osa om ni hade gift er den 6:e?

Vi har nu valt att ha barn med eftersom vi ska till vår bröllopssvit vid 20-tiden på kvällen men annars så hade jag nog skrivit något i stil med;

6 juni 2009 kl 14.30
    Därefter intaga bröllopsmiddag i
    restaurang jultomten som vi vill ha barnfritt.

Det är jätte svårt att göra en inbjudan där man inte inkluderar barn för alla mammor och pappor förstår ju inte varför deras små gullungar inte får vara med. Men jag tycker det är jätte viktigt att det redan står med i inbjudan om det så är på ett separat papper som följer med i kuvertet.

• nni

Lissdaniels; Osa skulle jag tagit två månader innan.

Ja bara man har med att det ska va sk barnfritt. Tänkte göra det lättsamt eller bara skriva någon rad som du nämnde.
    Vi kör faktiskt med barnfritt i familjen på bröllop, eller rättare sagt så har det blivit så. Vi e en ganska stor släkt. O någon gräns får man ju göra. Speciellt om man ska ha ett intimt bröllop som vi ska. O andra kommer ju säkert undra varför de inte fick komma, allra minst barnen tror jag.
    :)

• LirreMagic

Vi ska också ha ett barnfritt bröllop och kommer nog faktiskt att skriva just ordet barnfritt på något vis, har inte formulerat det klart ännu
    Men vi har redan pratat med många utav de som har barn så de vet redan vad som gäller och kommer nog inte ta illa upp om det står barnfritt istället för en dikt, som tar så mycket mer plats i inbjudan

• LirreMagic

He he här är en till som gifter sig den 27 juni så det kanske inte vore en sån dum idé att starta en egen tråd.. känns som att det kan vara bra att få en massa tips från varandra...

27juni2009 skrev 2008-11-05 14:44:43 följande:
    hej hej! flera här inne som gifter sig 27 juni verkar det som, vi skulle ju ha en egen tråd att tjabba i ju
  • LirreMagic

Jag har visst blivit en riktigt BT nörd.. har skapat en tråd för 27 juni brudar nu :)

Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2