Juni 2009 brudar; tråd nr 2
Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
Ignorera smileyn som ser arg ut :P
Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
Ignorera smileyn som ser arg ut :P
Vi gifter oss 6 juni och tänkte ha osa 1 maj och skicka i februari. Är 1 maj ett för sent osa?! Vad tycker ni?
Hmm det beror ju lite på! Ska ni ha middag på restaurang? Då kanske ni ska lyssna med dom hur sent dom kan ta in beställningen.
Det kan även ta tid med bordsplacering osv..
Jag håller med nni , jag tror det kan bli lite stressigt. Fast iofs det beror ju självlart hur många ni bjuder. Vi kommer att bjuda ca 80 och då måste man ordna med beställning av mat, inköp av dricka mm.
Tjejer jag har en dilemma...vi kommer att ha barnfri fest och nu undrar jag detta: När nämner man det? Ska man inkludera det i inbjudan eller skickar man övrig info senare. Ska det stå på ett sep. papper som skickas med inbjudan? Hur skulle ni ha gjort?
Puff på det...
Jag vet...någon föreslog en dikt men det blir för långt att ha med inbjudan...Jag tror inte att folk förstår om man bara skriver att "du och din make/Sambo"...tyvärr.
Puffar med dig!
Enligt etikett är det endast desom står nämna på kuvert som är inbjudna, för att förtydliga kan ni kanske skriva att "lisa & kalle" är hjärtligt välkomna att bevittna vigseln mellan NN & NN
Skulle det sen vara så att ni skickar med ett info blad där ni skriver mer detaljer kan man ju skriva där att ex barn som ite ammas ombedes att lämnas hemma typ, annars får det väl vara den som tar emot anmälan osm kollar av att varje par förstått inbjudan rätt. Jag vet inte, vi ska nämligen ah barnen med så jag har inte satt mig fullt in i det