• nni

Juni 2009 brudar; tråd nr 2

Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
    Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
    Ignorera smileyn som ser arg ut :P

• Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2
  • Juni2009

Hej alla!

Här kommer jag en midsommarbrud!

Vi gifter oss den 19 juni.

Inbjudningskortet är skickad o vi har fått reaktioner från vänner o släkter.
    Vi gjorde julkort/inbjudningskort så alla blev väldig överraskad!
    Det var bara vi o prästen som visste om vår framtida bröllop.

Nu vet alla gäster sen kommer nog resten av folk vi känner.

Vi har pratat om att jag o tärnor ska vara tillsammans o mysa o snygga till varandra medan sambo o hans bästis får gå till barberare eller vad dom vill göra innan dom åker till kyrkan.

Men vi får se hur det blir när det närmare sig, för jag är höggravid just nu o februaribebis kommer att vara ca 3,5 mån så allt hänger på hur bebisen är.

Vi har köpt IKEAs billiga lakan (den där för 15kr om jag minns rätt) så jag ska färga den till vår färg (marinblå) och dekoerar bordet med nåt orange blommor, servetter, ljus m.m.
    Får se vad vi hittar under våren.

Sen vet jag inte om vi ska övernatta någonstans eller åker hem o ha trevlig för vi ska till sambos sommarstuga i Finland.
    Det har vi pratat om tidigare men få se om vi verklig åker dit.

Som sagt allt hänger på hur februaribebisen är.

Det ska bli jättekul tycker vi även om det är ganska mycket att tänka på även om det är småsak.

Jag vill önskar er alla lycka till planeirng den stora dagen.
    God fortsättning på det nya året!

• makaron

vi betalar 2595 för bröllopsnatten (gifter oss 6/6-09) som kommer att tillbringas i ett stort rum med hästen-sängar, äkta konst på väggarna, ljudisolering utifrån (hotellet ligger precis vid landvetter flygplats)samt frukostbuffé redan klockan 05.00, sedan bär det av på bröllopsresa!!

• Twixiee

Jag hoppar med jag också! Idag fick våra familjer veta våra framtida planer, d.v.s bröllop i juni 2009! :D
    Jag har suttit och lusläst allt om planering, budget och bröllop på sidan de senaste timmarna, men jag är fortfarande ute på djupt vatten.
    Tips och råd, idéer och roligheter är varmt välkommet! :)

• fredag den 13e

Nu blir det inbjudningskort-tillverkning i dagarna tre!
    Alla i min familj (utom gudmor som är vinterkräksjuk) har fått sina så nu ska resterande inbjudningar skickas ut!
    Är så nöjd med dem. Enkla, fina och helt utan plotter! Precis som jag vill ha dem.

På måndag ska jag kolla med kyrkan så allt är grönt, sen är det bara att köra på med frisör, florist, beställa tärnklänningar osv osv..
    Vilket jobb vi har framför oss!

Välkomna alla nya!

• chatina

Stress, stress!!! Vi har blivit tvugna att flytta vårt bröllop till 2 veckor TIDIGARE än vi tänkt oss...Jag tror inte jag har fattat hur mycket vi har att göra, men i kväll ska vi i allfall jobba på som tusan

• Flisa80

Hejsan! Var med i den tidigare junitråden men tappade visst bort den när den stängdes och hittade aldrig hit. Until now. 13 juni...

God fortsättning brudar!

• nni

Hej alla! Vi står helt still känns det som men planerat mycket. Fotograf, vigsel, festplats, resa, frisör med mera.
    Det som återstår nu e att köpa ringar, kläder o boka makeup-artist bland annat. O det snart!
    Men först inbjudningarna...stress stress. Men känner mig bekväm genom att vi vet HUR vi ska ha det mesta.
    Hur känner ni?

Titta i mit galleri på inbjudningar/vigsel-fest/häfte o namnskyltar. vad tycks?

• hujjedamejj

Hej Hoppar in här jag med! 6:e juni är det tänkt... Ska boka prelle å kyrka imorrn... Hoppas att dom bara har öppet. Klänning och ring är färdiga men tyvärr så kan jag inte beställa... Ska ner 15 kg till bröllopet!

• älskarlivet

Det kan ta 3-4 månader att få hem klänning om de inte har i din storlek!

hujjedamejj skrev 2009-01-04 14:11:37 följande:
    Hej Hoppar in här jag med! 6:e juni är det tänkt... Ska boka prelle å kyrka imorrn... Hoppas att dom bara har öppet. Klänning och ring är färdiga men tyvärr så kan jag inte beställa... Ska ner 15 kg till bröllopet!
  • fredag den 13e

nni: Jättefina kort! Tycker om gubbarna. Ska ha några såna i festprogrammet.
    Har ni gjort dem själva? Tyckte mycket om typsnittet. Får man fråga vad det heter?

Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2