Juni 2009 brudar; tråd nr 2
Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
Ignorera smileyn som ser arg ut :P
Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
Ignorera smileyn som ser arg ut :P
fredag den 13; Vad roligt!!
Ja florist måste vi också ta tag i. Har tänkt fixa allt nu i januari/februari. Iaf boka. Kanske e bäst...
ja här håller vi på för fullt m inbjudningskorten Lämnat barnen hos mormor o morfar o i fredags bestämde vi design, igår handlade vi allt o idag tillverkas det
gubben lyssnar fram bra musik oxå
Imorgon ska vi till guldsmeden o desigan ringarna, vi har ju sån tur att vi fått 3 ringar från släktingar så vi har i princip allt guld nu
nni: ang florist så välj inte den på norreg.... jag har jobbat där o han e puckad, har nån betsällt en röd ros tex via blommogram o han inte har någon röd ros så ringer han inte upp butiken
27juni2009; Kul att ni håller på med inbjudingar. Vi vet inte vilka sorts vi ska ha en. Hmm...
Tack för varningen!! Tror en gammal barndomsvän har lite kontakter o ska hjälpa oss (utbildad florist).
Jag sitter just nu och pillar lite med inbjudan. Snart är det klart. Ringen ska vi hämta i slutet av månaden. Spännande!!!
Klänningen från Kina har nu kommit och jag är sååååå glad över den. Perfekt!
Nästa vecka ska inbjudningarna ut.........:)
men gud ... ser att halva mitt meddelande är borta
skulle ju stå : utan då tar han bara helt enkelt en annan färg på blomman o kvalitéen kan oxå vara si så där...
men va bra att du har kontakter, kontakter är bra jag gjorde ju brudbukett till en gammal kollega i somras, jag är nämligen oxå utbildad florist
villes mamma: o gud va spännande att inbjudningarna snart ska ut gör du inbjudningskorten själv?
jag e ju sån som måste pilla till de lite extra, bara för att typ så våra lär ta mååånga timmar att göra
tur de bara ska göras 25-30st
27juni2009; Oki. Men vart ska du vända dig till ang blommor?
Hmm...jag vet fortf inte om jag ska köpa färdiga inbjudningar eller göra själv. Tror jag köper. För ska vara inbjudningar till 50 pers ca...har nog inte tid att göra.
Dax att bestämma sig, ska skickas ut om en månad.
en av mina nära vänner som jag läste floristprogrammet med har egnen butik, blomsterverkstan i höör o hon skall få äran att göra alla mina blomster vet att jag kan lita på henne o de betyder mycket en sån viktig dag
däremot kommer jag nog desigan min bukett själv
skissa upp den som ett förslag till henne, en variant är redan skissad. precis som klänningsskiss
jag e mycket för att skissa mitt kontrollbehov kommernog fram där oxå
Ja de finns ju många fina inbjudningskort att köpa o framförallt hade de blivit billigare än vad våra blir hm har köpt grejer, material etc för 1500redan
ja nu kommer inte allt användas utan får användas till andra o´kort etc o många grejer e ju verktyg som jag kan ha glädle av framöver oxå ,emn ändå
27juni; Aha, Vad bra! Ja jag har nog också kontrollbehov på ett sätt, men litar inte på mig själv när det gäller skisser eller pyssel, haha. Utan det får någon hjälpa mig med isf. Men visst har en synvinkel gällande hur buketten ska se ut.
Men när det gäller inbjudningskorten vet jag inte. Vi ska ha färgval, rosa, vitt o grönt. Kan tänka mig rosa rosor men även vita rosor. Även figurer eller havstema. Hrm.
27juni2009: Ja jag gör inbjudningarna själv. Vi ska ge alla en dvd skiva med personlig inbjudan. Jag har gjort askar för hand. Det har väl tagit hela hösten att göra 54 st. men nu är de äntligen klara och fina med en inbjudan i botten. Nu ska jag lägga i silkes papper. Rispåsar och bubblorna och överst dvd skivan. Allt är klart förutom filmen:) Så jag har lite att redigera imorgon.
wow vilken rolig grej!!