• nni

Juni 2009 brudar; tråd nr 2

Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
    Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
    Ignorera smileyn som ser arg ut :P

• Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2
  • nni

En klänning som e i mer än en storlek, tror 2 strl för man kan justera hela ovandelen med just band, kolla mitt galleri om du vill. Jag vill gärna ha korsett för gillar den typ av modellen + att man vet att den passar sedan. Annars kan man säkert sy in den där man köper den ifrån!? Eller ngt annat ställe för ett pris?

• älskarlivet

Snygg klänning! Jag valde dock bort alla klänningar med band, tycker snyggare med knappar/blixtlås där bak.

Jag har ju problemet att jag har stor byst.. Så egentligen skulle jag kunna ha en storlek 40, men eftersom bysten är större så måste jag ha en storlek 44 som sys in lite..

nni skrev 2009-01-05 17:03:54 följande:
    En klänning som e i mer än en storlek, tror 2 strl för man kan justera hela ovandelen med just band, kolla mitt galleri om du vill. Jag vill gärna ha korsett för gillar den typ av modellen + att man vet att den passar sedan. Annars kan man säkert sy in den där man köper den ifrån!? Eller ngt annat ställe för ett pris?
  • nni

Tack!
    Jo men ta måtten o så kan du väl beställa om du vill det.
    Och om du ångrar dig så kan du lämna tbx den.
    Jag e själv kurvig med större bröst o höfter så gillar ideen om korsett så man kan hålla in det på plats. :) Men oftast så e det väl bra stöd i bröllopklänningar antar jag.

• älskarlivet

Denna ska jag beställa från butik i Malmö nu i veckan: www.ginnis.com/description2.asp så jag har redan bestämt min klänning. Vill inte beställa via nätet, så mycket billigare blir det inte.

nni skrev 2009-01-05 17:10:26 följande:
    Har du foto på ngn klänning?
  • nni

Vad fin med fina detaljer.
    Nä min finns bara utanför det landskapet där jag bor (skåne bor jag) så blir nog att beställa.
    Hoppas du blir nöjd!

• MulleNuh

Jag skulle aldrig beställa en klänning med dragkedja.. Korsett blir det..

Och jag säljer den om den inte skulle var bra.. Men jag TROR den blir det. Vi har suttit i 1 månad och ritat typ!

• älskarlivet

Varför skulle du inte vilja ha med dragkedja? Jag förstår inte vad du menar att det inte är korsett. Jag har skenor och så i min klänning också och det är det jag räknar som korsett. Är jag helt fel ute?

MulleNuh skrev 2009-01-05 17:32:30 följande:
    Jag skulle aldrig beställa en klänning med dragkedja.. Korsett blir det..Och jag säljer den om den inte skulle var bra.. Men jag TROR den blir det. Vi har suttit i 1 månad och ritat typ!
  • MulleNuh

Korsett är när man snörar ryggen.. Jag vill ha korsett just för att det inte gör något alls om man går upp/ner lite i vikt.

älskarlivet skrev 2009-01-05 17:34:21 följande:
    Varför skulle du inte vilja ha med dragkedja? Jag förstår inte vad du menar att det inte är korsett. Jag har skenor och så i min klänning också och det är det jag räknar som korsett. Är jag helt fel ute?
  • älskarlivet

För mig är korsett något som sitter åt bara, med skenor och så.. Men då har jag väl fel, jag tycker inte om snörning i ryggen, för det är inte säkert det blir snyggt knutet och så.

Jag tänker inte gå upp något innan bröllopet, snarare ner.. Fast jag bantar inte utan äter rätt och tränar..

MulleNuh skrev 2009-01-05 17:37:18 följande:
    Korsett är när man snörar ryggen.. Jag vill ha korsett just för att det inte gör något alls om man går upp/ner lite i vikt.
Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2