• nni

Juni 2009 brudar; tråd nr 2

Förra tråden "Juni 2009 brudar" är stängd tyvärr.
    Så här fortsätter vi diskutera om ALLT om bröllop som sker i juni 2009.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 16:04
    Ignorera smileyn som ser arg ut :P

• Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2
  • LirreMagic
    27juni2009 skrev 2008-12-05 16:38:54 följande:
    oj 24000 på fotografering får man fråga vad er total budget ligger på ? vi kommer lägga ca 100 o då är där inte ekonimi att lägga så mycke på Sen beror de ju så klart på vad man prioriterar med sitt bröllop Vi komme ju ha en proffsfotograf nån timme för porträttbilder & amatör fotografa tt ta mingel o familje bilder. sen har vi ett syskon som gått foto på gymnasiet som kommer fota en massa, en styvpappa som är TOTALT fota galen o samlar på kamror o en pappa o mamma som säljer filmstudier till bla sveriges television många medie gymnasier etc så där finns ju rätt utrustning o kunannde i filmning så i kyrkan kommer en bro att sköta kameran som pappan satt upp vi vill ju inte att släkten skall jobba på vårt btöllop, men detta kan ju riggas innan o fotografierna får de ta när de har lust, de är ju flera om de så vi räknar me många bar bilder o en underbar film,redigerad av kunnigt folk
    Jag antar att det här inlägget var lite riktigt till mig ;)
    Vi har en totalbudget på 150-200 000 beror på om vi ska inkludera bröllopsresan eller inte.
    Vi har tyvärr inte som du någon som kan hjälpa oss med fotograferingen så vi kände att vi vill ha riktigt bra och många bilder från påklädning till middag så vi lägger ner en del pengar på det faktiskt =)
    Vi har visserligen en kompis som är fotograf men vi vill att han ska kunna slappna av under bröllopet och slippa ta bilder eftersom vi vet att han gör det så oerhört seriöst...
  • fredag den 13e

Ska fira jul med pappa och syskon i helgen och funderar på att lägga inbjudningskortet i kuvertet med julkortet..
    Alla inbjudningar ska skickas i början på januari men jag tänkte att det kanske vore trevligt att familjen fick veta först.
    Det passar ju så bra också eftersom vi ändå träffs.

Tänkte isåfall dela ut dem när det är dags att åka hem, bara lite sådär apropå så det inte blir nån stor grej av det direkt i början av dagen.
    Vad tror ni?
    (Sambon svarade: Vet inte vad jag tycker. Komma här och överrumpla mig med en sån fråga! )
    Är sådär när man inte tänker på mycket annat om dagarna!

nni: Hur går det med fotograf?

• Sommaren 09

Nu har jag köpt ring, det blev den med hjärtan
    Den e så otroligt mkt finare irl än vad den är på bilden jag har i mitt galleri

• laris

Hur går det för er alla junibrudar??

• MulleNuh

Hej!

Nu har jag äntligen beställt klänning och skor.. Känns såååå skönt att ha gjort det.

Lokaler har vi ganska många nu, men har inte bestämmt oss helt ännu.

• nni

fredag den 13e; Vi har prel bokat en annan! Känns så bra!!
    Tack för frågan. :)
    Hur gick det med inbjudningarna? Vi hade tänkt skicka Save the date men de från USA vet att något stort händer i juni o vi ska skicka inbjudningarna nu i slutet av januari, fem månader innan.
    Oh ja, jag vet, bröllop cirkulerar i mina tankar med hela tiden.

Laris; Har prel bokat frisör, ska prel boka makeup-artist också samt beställa ringar i januari o köpa klänning snarast.
    Hur går det för dig?

• laris

Här går allt bra men vi har tagit paus från allt planerande under julen. Vi har lyckats däremot boka buss till våra gäster till kyrkan och sen till festen. Vi hållar på och kollar på egen transport nu.

• MulleNuh

Vad kostar det ca att hyra buss???
    Och hur långt ska dom då åka med bussen??

laris skrev 2008-12-27 19:04:19 följande:
    Här går allt bra men vi har tagit paus från allt planerande under julen. Vi har lyckats däremot boka buss till våra gäster till kyrkan och sen till festen. Vi hållar på och kollar på egen transport nu.
  • fredag den 13e

nni: Vi sparade inbjudningarna. Hela familjen var här igår, förutom en sjuk syster, så vi delade ut dem då.
    Alla blev jätteglada och gratulerade. Blev lite kramkalas!
    Övrig släkt och vänner får vänta någon vecka på inbjudan.

Måste verkligen ta itu med frisör och florist nu!
    Ringar är vi iaf nere i tre kandidater..

Svar på tråden Juni 2009 brudar; tråd nr 2