Jag känner mig inte ett dugg utsatt! Känns du mjölkar efter något.
Ja jag vet att du tycker det är bra att vi inte ska gifta oss i kyrkan, men varför inte lämna det vid det då?? Varför fortsätta mala på om att vi/de okristna är respektlösa!
Om en ickekristen ska gifta sig i kyrkan och vill ändra på allt och inte vill ha psalmer och inte vill ha böner, DÅ kan man kalla dom respektlösa! Bara då! Alla vill inte ha kyrkan enbart som en vacker kuliss.
Grejen är att ni drar ALLA ickekristna över en kam! Ni verkar tycka att alla är respektlösa som väljer att gifta sig i kyrkan! Det är fruktansvärt fel!
Och nej, jag tycker inte det är konstigt att icke kristna vill gifta sig i kyrkan. Samma som att jag tycker du har fel som säger att ickekristna inte bör få gifta sig i kyrkan!
Detta handlar enbart om våra tankar om det hela. Det är ingen vits att prata om det mer eftersom vi båda känner som vi gör!
Och jag känner mig inte som något offer! Det gör jag aldrig när jag pratar med dig, utan jag tycker mer att allt är lite skrattretande.. Önskar det fanns en teleonknapp man kunde trycka på här så man kunde ha lite som ett konferenssamtal! DET vore något det.
MolsonCanadian skrev 2008-12-05 00:06:35 följande:
Nu missar du målet igen.Du vet dessutom redan om att jag tycker att det är väldigt bra att ni inte gifter er i kyrkan eftersom ni inte är troende. Det är inte pudelns kärna. Pudelns kärna är att du försvarar att icke-kristna gifter sig i kyrkan på lite olika vis, t ex att de betalar. Du har också försökt att framställa det som att du själv inte alls förstår varför icke-kristna vill gifta sig kristet, när du själv har tänkte likadant. Och du kan sluta att spela ett utsatt offer. Jag har noterat att du ofta gör det i diskussioner där du själv försatt dig i en knivig situation. Spela inte dum. Du är inte det. Även om jag förstår att du har tjänat på att göra det.