• Snart fru Wennerström

Gifta Septemberbrudar snackar vidare..

Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..

.. snacka på nu!

• Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..
  • matildaochniklas

På min mans internetbank står det hans nya namn.. men själva kontokortet måste man fixa själv tror jag..
    Fröken förväntan skrev 2008-09-30 20:06:36 följande:

Jag undrar också över banken... vet någon hur det funkar med kontokort på Swedbank?
  • matildaochniklas

Tack!
    Det är ju faktiskt inte så många som kollar på körkortet, så det är inget att bry sig om. Jag är glad för att få ett nytt, ser jättekonstig ut på mitt gamla, eller ja, så gammalt är det ju inte iofs
    lanovia 08 skrev 2008-09-30 19:32:10 följande:

Jag var och tog kort för körkort idag. Usch vad dåligt det blev. men jag orkar inte riktigt bry mig. Till slut kapitulerade jag och tyckte att det är ändå ingen som kollar på fotot. fint kort ni valde matildaochniklas.Är den någon som har Nordea? Kommer nytt kort från dem automatiskt? namnbytet har gått igenom, jag har ju fått från skatteverket och vägverket.
  • ugla

Hej nu har vi fått tre bilder av fotografen att välja ut till tidningen. Vi valde bilden där vi står vid grinden. Finns i galleriet, så nyfiken på att få se resten av bilderna.
    Tänkte framkalla alla engångskameror imorgon, det ska bli kul att se.

• Ankan80

Jag har frågat och man måste gå till bankkontoret för ett nytt kort och då efter man fått det nya körkortet/ID-kortet.

Fröken förväntan skrev 2008-09-30 20:06:36 följande:

Jag undrar också över banken... vet någon hur det funkar med kontokort på Swedbank?
  • matildaochniklas

Jättefina var ni! Bra val av bild tycker jag! Den vid vattnet var superfin också!

ugla skrev 2008-09-30 21:37:40 följande:
    Hej nu har vi fått tre bilder av fotografen att välja ut till tidningen. Vi valde bilden där vi står vid grinden. Finns i galleriet, så nyfiken på att få se resten av bilderna.Tänkte framkalla alla engångskameror imorgon, det ska bli kul att se.
  • Snart fru Wennerström

jättevackra bilder ugla!
    .. väntar på mitt körkort jag också nu, knäppt kort förra veckan, sedan bär det av till banken för nytt kort. Men som ngn redan sa så står det på internetbanken redan

• avil

Ja,nu har jag varit gift 2 veckor o 2 dar...o än vet ingen!?
    Vi ska bjuda hem min familj på fredag o visa videon av vigseln,o min MANS familj på lördag o vosa de...o bjuda på tårta....
    O när jag beställde tårtorna så sa jag så klart mitt gamla namn?? Minns ju inte att jag har ett nytt?!

• Fröken förväntan
    avil skrev 2008-10-01 11:37:13 följande:
    Ja,nu har jag varit gift 2 veckor o 2 dar...o än vet ingen!?Vi ska bjuda hem min familj på fredag o visa videon av vigseln,o min MANS familj på lördag o vosa de...o bjuda på tårta....O när jag beställde tårtorna så sa jag så klart mitt gamla namn?? Minns ju inte att jag har ett nytt?!
    Åh, du måste vara sprickfärdig!!!
  • fyffy

Tydligen hade vårt vigselintyg kommit bort i posten men nu har vigselförrättaren skickat in ett nytt så allt ska vara frid och fröjd.. tyckte väl att det dragit ut på tiden...

• Ankan80

mmm...känns som det är så i vårt fall också....

fyffy skrev 2008-10-01 12:50:45 följande:
    Tydligen hade vårt vigselintyg kommit bort i posten men nu har vigselförrättaren skickat in ett nytt så allt ska vara frid och fröjd.. tyckte väl att det dragit ut på tiden...
Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..